بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته چهارم ماه مه: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

  • سیتمنت صعودی طلا همچنان قوی است
  • نگاه تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد به ۱۹۰۰ دلار برای هر اونس است

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، بازار طلا همچنان شاهد حرکت صعودی شدیدی است و این بار سرمایه‌گذاران برای فرار از تلاطم بازار رمزارزها به طلا پناهنده شدند.

در نظرسنجی هفته گذشته، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران به دنبال این بودند که طلا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود در ۱۸۵۰ دلار را رو به بالا بشکند. در این هفته، هر دو گروه همچنان بر روی طلا صعودی بوده و هدف قیمتی خود را به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس ارتقا داده‌اند.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته سوم ماه مه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که او بر روی طلا صعودی است. وی معتقد است که روند طلا تغییر کرده است و مردم در حال بازگشت به سمت طلایی هستند که روند صعودی آن با کمک هزینه‌کردهای بی پایان واشنگتن و نوسانات شدید بازار رمزارزها در حال تقویت است.

در این هفته ۱۵ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این تعداد ۱۱ تحلیلگر یا ۷۳ درصد گفتند که بر روی طلا صعودی هستند. در همین حال ۳ تحلیلگر یا ۲۰ درصد اعلام کردند که هفته آینده بر روی طلا نزولی بوده و یک تحلیلگر یا ۷ درصد گفت که قیمت طلا خنثی خواهد بود.

در همین حال، از مجموع ۱۰۳۷ رای در نظرسنجی‌های آنلاین مین استریت، ۷۱۶ نفر یا ۶۹ درصد معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود. ۱۵۴ نفر یا ۱۵ درصد اظهار داشتند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۱۶۷ نفر یا ۱۶ درصد معتقد بودند که قیمت طلا نوسانی خواهد ماند.

Kitco Gold 20210523

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته چهارم ماه مه

این سنتیمنت صعودی در حالی رخ داده است که قیمت طلا هفته گذشته را با رشد دو درصدی به پایان رساند و قیمت‌ها توانستند حمایت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس را حفظ کنند.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو، به حرکت قدرتمند دلار در برابر افزایش قدرتمند بازده اوراق اشاره می‌کند.
    وی گفت:« واکنش‌های بازار به گزارش CPI ایالات متحده و صحبت‌های فدرال رزرو در مورد کاهش خرید اوراق منجر به واکنش بازار شد. اما با این وجود باز هم روند ضعف دلار و تقویت طلا از بین نرفت که نشانه بزرگی از تقاضای بنیادین برای طلا است.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که او انتظار دارد طلا همچنان از دور شدن سرمایه‌گذاران از رمزارزها سود ببرد. وی افزود که اندیکاتورهای تکنیکال نشانی از اشباع خرید در طلا ندارند.
  • مارگ چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex نیز گفت که او حتی اگر اندیکاتورهای مومنتوم (مانند RSI و میانگین متحرک) افزایش یابند باز هم فکر نمی‌کند رشد قیمت طلا بیش از حد طولانی شده است.
    وی گفت:« اندیکاتورهای مومنتوم هفتگی رو به افزایش است و نشان می‌دهد هرگونه بازگشت در کوتاه مدت یک فرصت خرید است.»
    چندلر افزود که سطح اصلی بعدی برای تماشا، سطح ۱۹۰۰ دلار به ازای هر اونس است.

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم ماه مه

با این حال، هنوز عده‌ای متقاعد نشده‌اند که قیمت طلا می‌تواند بالاتر برود و اعتقاد دارند بازار می‌تواند کاهش یابد.

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که اگر بازار طلا نتواند در هفته آینده به بالاترین قیمت یک هفته اخیر برسد، ممکن است شاهد عقب نشینی مجدد طلا تا حمایت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس باشیم.
    وی گفت:« به نظر می‌رسد در موقعیتی هستیم که قیمت می‌تواند روند نزولی کوتاه مدت ایجاد کرده و به پایین‌ترین سطح ۴ روز اخیر خود برسد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟