بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته چهارم ژوئن: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

تحلیل هفتگی اونس طلا

هراس فروش طلا ممکن است کمی طولانی شود چرا که  وال استریت بر روی طلا نزولی شده است اما بسیاری به دنبال خرید طلا در کف هستند

فدرال رزرو وحشت قابل توجهی را به بازار فلزات گرانبها تزریق کرد. از این رو، در حالی که هنوز برخی احساسات صعودی در بازار وجود دارد، اما تحلیلگران می‌گویند که ممکن است کمی طول بکشد که فشار فروش طلا کاهش یابد.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که با افت ۱۰۰ دلاری طلا درهفته اخیر، احساسات در بازار فلزات گرانبها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. فلز زرد بدترین عملکرد هفتگی خود را از ۱۳ مارس ۲۰۲۰، زمانی که بازارهای مالی به دلیل گسترش همه‌گیری سقوط کردند، مشاهده کرده است.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد به پایین‌ترین سطح خود از اوایل ماه آوریل که قیمت طلا رالی دوماهه خود را شروع کرد، رسیده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که اگرچه حرکت نزولی قابل توجهی را شاهد بودیم اما جای تعجبی نیست. وی افزود: از نظر تکنیکال، قیمت طلا قبل از نشست فدرال رزرو در اشباع خرید قرار داشت. در همان زمان دلار نیز در اشباع فروش قرار داشت. وی گفت که پرایس اکشن فعلی را یک حرکت اصلاحی بزرگ برای تمام بازارهای مالی می‌داند.
    وی ادامه داد:« کل بازار به دنبال بهانه‌ای برای تعادل دوباره بود و این بهانه را در فدرال رزرو یافتند. من فکر می‌کنم که قیمت طلا کمی پایین‌تر خواهد رفت اما به نظر من حرکت به سمت ۱۷۰۰ خریداران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.»

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که در این میان ۱۰ نفر یا ۵۶ درصد معتقد بودند طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و تحلیلگران صعودی و خنثی نیز هر کدام چهار رای یا ۲۲ درصد را به خود اختصاص دادند.

اگرچه تحلیلگران وال استریت در کوتاه مدت نظر نزولی نسبت به طلا دارند، اما بسیاری از تحلیلگران پرایس اکشن فعلی را فشار کوتاه مدت فروش می‌دانند و معتقدند بازار هنوز می تواند عقب نشینی کند.

در همین حال، ۲۱۷۴ نفر در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند. از این تعداد ۱۱۲۷ نفر یا ۵۲ درصد معتقد به صعود طلا در هفته آینده بودند. ۶۷۰ نفر یا ۳۱ درصد معتقد به نزول بودند و ۳۷۷ نفر یا ۱۷ درصد نیز خنثی بودند.

نظرسنجی کیتکو هفته چهارم ژوئن 2021

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته چهارم ژوئن

هفته گذشته، نظرسنجی نشان داد که تحلیلگران وال استریت نظر مساوی نسبت به هر سه سناریو داشتند در حالی که سرمایه‌گذاران خرد بر روی طلا صعودی بودند.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۵ درصد افت داشت و به پایین‌ترین سطح دوماهه خود رسید. این موج فروش پس از آن انجام شد که پیش‌بینی‌ های فدرال رزرو نشان داد که کمیته بازار باز تا سال ۲۰۲۳ افزایش دوبار نرخ بهره را انتظار دارد. سه ماه پیش، این کمیته انتظار داشت نرخ بهره حداقل تا سال ۲۰۲۴ بدون تغییر بماند.

بانک مرکزی همچنین چشم‌انداز خود برای رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری را به ۷ درصد افزایش داد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، گرچه دو سال دیگر از افزایش بالقوه نرخ بهره باقی مانده است اما تغییر در سنتیمنت کافی بود تا تمام سرمایه‌گذاران را متاثر  کند.

سزینسکی در این باره گفت:« این موضوع مربوط به پیش‌بینی نیست. من تا دو سال دیگر به پیش‌بینی‌ها توجه نمی‌کنم. با این وجود، این نشان می‌دهد که فدرال رزرو شروع به فکر کردن در مورد چگونگی پایان دادن به سیاست‌های تسهیلی کرده است. آنها نمی‌توانند تا همیشه به چاپ پول ادامه دهند.»

برخی از تحلیلگران گفتند که  واکنش طلا به پیش‌بینی فدرال رزرو بیش از حد بود. آنها افزودند که وقتی گرد و غبار فرونشانده شود، قیمت‌های پایین فرصت خوبی برای خرید است.

  • فیلیپ استریبیل، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در Blue Line Futures گفت:« ما منتظر این اصلاح بودیم و به آرامی شروع به خرید می‌کنیم، ما می‌خواهیم پوزیشن های خود را شروع کنیم و برای رشد ضعیف‌تر و تورم بالاتر در نیمه دوم سال آماده شویم.»
  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی «آدریان دی» گفت که انتظار دارد در کوتاه مدت قیمت‌های بالاتری را ببیند.
    وی گفت:« رئیس فدرال رزرو اساسا اعتراف کرد که آنها نمی‌دانند چگونه از تله‌ای که خودشان درست کرده‌اند خارج شوند. فدرال رزرو گفت که برای دو سال آینده افزایش نرخی وجود نخواهد داشت، اما در مورد زمان صحبت کردن در مورد کاهش خرید اوراق صحبت کرده‌اند.»
    وی افزود:« این برای طلا به شدت صعودی بود، اما تمام بازار یا الگوریتم‌های رایانه‌ای این سخنان را به «افزایش نرخ زودهنگام» تعبیر کردند. من گمان می‌کنم که در روزهای آینده روند تغییر خواهد کرد و سنتیمنت سرمایه‌گذاران از هراس به اشتیاق تبدیل خواهد شد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم ژوئن

  • کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX گفت که به دلیل افت تکنیکال طلا، انتظار ندارد قیمت‌ ها تا پایان سال به سقف تاریخی خود برسند. با این حال وی  افزود که روی طلا دیدگاه نزولی ندارد.
    وی گفت که در کوتاه مدت در مورد طلا بی طرف است و قبل از شروع دوباره خرید صبر می‌کند تا بازار به ثبات برسد.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟