مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی برای هفته منتهی به 30 آوریل 2021

  • آمار درخشان آمریکا می‌تواند آرامش فدرال رزرو را بر هم بزند

بانکداران مرکزی هرگز به اندازه‌ای که سیاست‌گذاران فدرال رزرو در هفته‌های گذشته هماهنگی داشته‌اند، با یکدیگر هماهنگ نبوده‌اند. با توجه به موفقیت در ایجاد انتظارات مشخص در بازار، به احتمال زیاد فدرال رزرو در جلسه هفته آینده نیز این پیام را تکرار می‌کند که کاهش خرید اوراق QE در افق آینده نزدیک قرار ندارد. همچنین انتظار نمی‌رود بانک ژاپن در آخرین جلسه سیاست‌گذاری خود، تفاوت خاصی در صحبت‌هایش ایجاد کند. بنابراین تمرکز معامله‌گران بر فصل انتشار آمار سودآوری ایالات متحده خواهد بود که در چند روز آینده تنور آن گرمتر می‌شود. با این حال، داده‌های اقتصادی نیز ظرفیت زیادی برای ایجاد نوسان در بازار دارند چرا که آنها می‌توانند این سناریو را تایید کنند که درست در زمانی که منطقه یورو در حال ورود به یک رکود مضاعف است، ایالات متحده در رونق قرار دارد.

بانک ژاپن همزمان با شروع موج چهارم کرونا در این کشور، پیش‌بینی‌های خود از رشد اقتصادی را به روز می‌کند

ژاپن علی‌رغم اینکه هرگز تاکنون وارد قرنطینه کامل نشده  است، با این حال یکی از کشورهایی بوده که شیوع ویروس در آن همواره پایین بوده است. اما موارد ابتلا به کرونا در این کشور دوباره در حال افزایش است. این یعنی چندین منطقه در وضعیت اضطراری قرار گرفته و فعالیت‌های تجاری محدود می‌شوند. با این وجود، تقاضای شدید برای صادرات نشان از بهبود اقتصادی دارد و انتظار می‌رود بانک ژاپن پس از جلسه سیاست‌گذاری خود پیش‌بینی‌های رشد را اصلاح کند.

چشم‌انداز روشن آینده در این کشور هنوز به فشارهای صعودی قیمت تبدیل نشده‌اند و احتمالا بانک ژاپن پیش‌بینی تورم خود را برای سال مالی فعلی کاهش خواهد داد. اما جدا از پیش بینی‌های به روز شده، احتمال نمی‌رود چیز زیادی در این جلسه تغییر کند. این بانک پیش‌تر بعضی از سیاست‌های موجود خود را برای پایدارتر کردن آنها تنظیم کرده و به بازار این پیام را ارسال کرده است که فعلا قصد دارد سیاست تسهیلی خود را ادامه دهد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

همچنین افزایش بازده اوراق قرضه جهانی در کنار سیاست کنترل منحنی بازده بانک ژاپن منجر به این شده است که اختلاف زیادی میان بازده جهانی و بازده اوراق قرضه ژاپن ایجاد شود و این موضوع ین را تحت تاثیر قرار داده است. تضعیف ین برای سیاست‌گذاران ژاپنی خبر خوبی است. این موضوع می‌تواند منجر بهآان شود که سرمایه‌گذاران از داده‌های اقتصادی هفته آینده ژاپن صرف نظر کنند. با این حال در هفته آینده داده‌های خرده فروشی در روز چهارشنبه، آمار مشاغل و آمار مقدماتی تولیدات صنعتی روز جمعه منتشر می‌شوند.

آزی به دنبال ادامه رشد

در آسیا و اقیانوسیه بمانیم؛ جایی که به نظر نمی‌رسد هفته هیجان انگیزی داشته باشیم. در استرالیا شاخص‌های قیمت مصرف کننده سه ماهه استرالیا روز چهارشنبه و PMI تولیدی چین روز جمعه منتشر می‌شود. دلار استرالیا در ماه مارس کاهش زیادی را تجربه کرد، اما در ماه آوریل وضعیت بهتری داشت. اما هنوز خیلی زود است که تصور کنیم اصلاح نزولی در برابر دلار آمریکا به پایان رسیده است.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

اگر آمار تورم هفته آینده بهتر از پیش‌بینی‌ها باشد، می‌تواند منجر به رشد ارز شود. بهبود بیشتر فعالیت‌های تولیدی چین در ماه آوریل نیز می‌تواند برای ارز مثبت باشد. با این حال،  نحوه واکنش دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری به جلسه فدرال رزرو و آمار ایالات متحده برای تعیین جهت حرکت آزی بسیار مهم خواهد بود.

یورو و انتشار آمار تولید ناخالص داخلی

ماه آوریل، ماه خوبی برای یورو بوده است. جفت ارز EURUSD به کمک کاهش نرخ دلار، سطح ۱.۲۰ دلار را شکست. اما به نظر می‌رسد که روند صعودی شتاب خودش را از دست داده است. مانع بعدی ممکن است آمار تولید ناخالص داخلی هفته آینده باشد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول سال ۰.۸ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته باشد. این آمار می‌تواند ورود اقتصاد منطقه یورو را به رکود مضاعف تایید کند. با این حال، اقتصادهای بزرگ منطقه یورو آخرین طوفان ویروس را بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها تحمل کرده اند، بنابراین ممکن است انقباض اقتصادی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد. از آن مهم‌تر، کاهش محدودیت ها در هفته‌های آتی و افزایش سرعت واکسیناسیون می‌تواند زمینه‌ای برای بهبود اقتصادی در سه ماهه دوم باشد. از این رو، اگر سرمایه‌گذاران بتوانند به آینده نگاه بیندازند، یورو می‌تواند حمایت شود.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

آمار تورم نیز در روز جمعه منتشر می‌شود. انتظار می‌رود تورم نسبت به سال گذشته ۱.۶ درصد رشد داشته باشد. دیگر شاخص‌های قابل توجه هفته آینده شاخص حال و هوای کسب و کارها lfo آلمان روز دوشنبه و شاخص احساسات اقتصادی منطقه یورو روز پنجشنبه منتشر می‌شوند.

رونق اقتصاد آمریکا ممکن است جلسه FOMC را تحت الشعاع قرار دهد

آغاز فصل انتشار آمار سودآوری شرکت‌ها در وال استریت بسیار مثبت بود. در کنار یک فدرال رزرو بسیار داویش، S&P 500 به اوج جدیدی رسیده است. فصل انتشار آمار سودآوری در هفته آینده شاهد آمار شرکت‌های تسلا، مایکروسافت، اپل، آمازون و فیسبوک خواهد بود.

تقویم اقتصادی نیز شلوغ است. سفارش کالاهای بادوام (دوشنبه)، شاخص اطمینان مصرف کننده (سه‌شنبه)، تولید ناخالص داخلی و آمار خانه‌های درانتظار فروش (پنجشنبه) و گزارش درآمد و هزینه‌های شخصی (جمعه) همگی تصویر رشد اقتصادی ایالات متحده را کامل خواهند کرد.

انتظار می‌رود آمار اولیه برای رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول نشان دهد که رشد اقتصادی سالانه از ۴.۳ درصد به ۶.۵ درصد رسیده باشد چرا که اقتصاد ایالات متحده دو دوره تزریق محرک مالی را داشته است. پیش‌بینی می‌شود درآمد شخصی نسبت به ماه مارس ۲۰.۳ درصد افزایش یابد چرا که آمریکایی‌ها سومین چک محرک خود را نیز از دولت فدرال دریافت کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که میزان مصرف افزایش کمتری داشته باشد و حدود ۴.۳ درصد نسبت به ماه مارس رشد کند. انتظار می‌رود شاخص خالص قیمت PCE نیز ۱.۸ درصد رشد داشته باشد.

سرمایه‌گذاران پیش‌تر بهبود فوق العاده رشد در آمریکا را قیمت‌گذاری کرد‌ه‌اند، بنابراین خوش‌بینی در داده‌های واکنش بزرگی ایجاد نمی‌کند. با این حال، در شرایطی که که بازارها بیشتر از فدرال رزرو نگران تورم هستند، چنانچه آمار بهتر از پیش‌بینی‌ها باشد ممکن است ترس از تورم بالاتر دوباره زنده شود.

فدرال رزرو روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و تقریبا به طور قطعی تمام تنظیمات سیاست پولی خود را بدون تغییر باقی خواهد گذاشت. بسیار بعید است که جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود بینش جدیدی در مورد سیاست‌های آتی فدرال رزرو ارائه دهد چرا که او و همکارانش بارها تاکید کرده‌اند در مسیری که گام برداشته‌اند، ثابت قدم خواهند بود. بانک فدرال تاکنون از این ایده که تا زمان اتخاذ سیاست‌های انقباضی فاصله زیادی باقی است و هر جهش تورمی موقتی خواهد بود، یک قدم عقب‌نشینی نکرده است.

با این حال، اگر بهبود در آمار ادامه داشته باشد، حفظ آرامش در بازار اوراق خزانه‌داری سخت‌تر خواهد شد. دلار در ماه آوریل روند نزولی به خود گرفته است اما اگر دوباره موج فروش در اوراق خزانه‌داری افزایش پیدا کند ممکن است دلار نیز رشد خود را از سر بگیرد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

چشمان معامله‌گران لونی به جلسه اوپک و آمار تولید ناخالص داخلی کانادا

در همین حین که سرمایه‌گذاران نگران کاهش سرعت خرید اوراق خزانه‌داری توسط فدرال رزرو هستند، بانک کانادا پیش از همتای آمریکایی خود دست به این اقدام برده است. دلار کانادا پس از این تصمیم بانک کانادا در روز چهارشنبه افزایش یافت. اگر در هفته جاری آمار ماهانه خرده فروشی (چهارشنبه) و تولید ناخالص داخلی (جمعه) ناامید کننده نباشد شاهد رشد بیشتر لونی خواهیم بود.

با این حال، به احتمال زیاد در آخرین جلسه اوپک در روز ۲۸ آوریل اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. کشورهای اوپک و غیر اوپک در جلسه قبلی خود افزایش مرحله‌ای تولید را برای ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه تعیین کردند. بنابراین جلسه آینده یک جلسه فنی خواهد بود و انتظار نمی‌رود تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

منبع

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟