مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اوت (17 مرداد تا 21 مرداد)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگی

 گزارش تورمی ایالات‌متحده در هفته پیشرو؛ چراغ راه فدرال رزرو

هفته تعیین‌کننده دیگری برای بازارهای مالی در راه است. رویداد اصلی هفته بعد انتشار گزارش تورمی ایالات‌متحده است که نشان خواهد داد که آیا تورم بالاخره شروع به خنک شدن کرده یا خیر. نظرسنجی‌های کسب‌وکارها و قیمت کامودیتی‌ها نیز نشان از کاهش تورم دارند که زمینه را برای اصلاح بیشتر دلار فراهم خواهد کرد.

نگرانی از رکود

فعالان بازار نمی‌دانند که نگران رکود باشند یا تورم و این داستان به بازی موش و گربه تبدیل شده است. وقتی داده‌ها قدرت اقتصادی را نشان می‌دهند نگرانی از تورم تشدید می‌شود و معامله‌گران افزایش نرخ بهره سریع‌تری را قیمت‌گذاری می‌کنند. زمانی که داده‌ها افت می‌کنند نگرانی از رکود بر بازار چیره می‌شود و قیمت‌گذاری برای تشدید سیاست‌ها عقب‌نشینی می‌کند.

ترس از رکود تا همین اواخر برنده این نبرد بود. نظرسنجی‌های اقتصادی، موجودی‌ها، بازار مسکن، اعتماد مصرف‌کننده و منحنی بازده همگی نشان از رکود داشتند. این مساله منجر به کاهش شدید بازدهی اوراق ایالات‌متحده و تقویت ین شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اوت (17 مرداد تا 21 مرداد)اما دلار علی‌رغم قیمت‌گذاری دوباره سیاست‌های فدرال رزرو کاملا قدرت خود را از دست نداده است. این امر به امنیت دلار و فقدان جایگزین مناسب برای آن برمی‌گردد. به‌عنوان‌مثال، یورو به دلیل بحران انرژی و احتمال بالای رکود در اتحادیه در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. تا زمانی که چشم‌انداز اقتصادی سایر نقاط جهان بهبود نیابد و سرمایه‌ها از دلار خارج نشوند، ضعف دلار بسیار دشوار خواهد بود. کاهش قیمت نفت شروع خوبی است اما کافی نخواهد بود. برای معکوس شدن روند فعلی بازارها تنش‌های اوکراین نیز باید تمام شوند، امری که به‌هیچ‌وجه نزدیک به نظر نمی‌رسد.

همان‌طور که گفته شد اگر در روز چهارشنبه تورم شروع به خنک شدن کند، می‌توانیم شاهد تضعیف دلار باشیم. انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه در ماه ژوئیه از 9.1 درصد به 8.9 درصد کاهش یابد، درحالی‌که در مقیاس ماهانه این پیش‌بینی نشان از کاهش تورم از 1.3 درصد به 0.3 است.
نظرسنجی‌های تجاری نظیر PMI ترکیبی موسسه S&P Global نشان دادند که با کاهش تقاضا، شرکت‌ها کندترین افزایش قیمت را از ماه مارس سال گذشته تجربه کردند. بازار کامودیتی از قیمت بنزین گرفته تا مواد غذایی نیز همگی کاهش داشتند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اوت (17 مرداد تا 21 مرداد)
در حال حاضر، پس از انتشار داده‌های قدرتمند گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP)، احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یافته است و در حال حاضر، قیمت‌گذاری بازار برای رسیدن نرخ بهره به محدوده 2.75-3 درصد، 32.5% و رسیدن نرخ بهره به 3-3.25 درصد، 67.5% است. اگر این هفته تورم نیز کاهش یابد، می‌تواند احتمال افزایش نرخ بهره 50 نقطه پایه‌ای را افزایش دهد و موجب تضعیف دلار شود. بااین‌وجود اگر EURUSD تا سطح 1.0550 به میزان 300 پیپ هم صعود دهد، روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت.
داده‌های قیمت تولیدکننده در روز پنجشنبه و احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان نیز در روز جمعه منتشر خواهند شد.

انتظار از رشد اقتصادی انگلستان

داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم انگلستان در روز جمعه منتشر خواهد شد. بانک مرکزی در نشست این هفته خود علی‌رغم افزایش نرخ بهره 50 نقطه پایه‌ای، کاهش 0.2 درصدی را برای رشد اقتصادی پیش‌بینی کرد. اما پوند باوجود افزایش نرخ بهره تضعیف شد، چراکه لحن BoE بسیار ناامیدکننده بود. پیش‌بینی‌های اقتصادی بسیار ضعیف ظاهر شدند و به 5 فصل متوالی رشد تولید ناخالص داخلی منفی اشاره داشتند که از سه‌ماهه چهارم سال جاری آغاز خواهد شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اوت (17 مرداد تا 21 مرداد)

بازار اما این پیش‌بینی را به‌عنوان نشانه‌ای از کوتاه شدن چرخه انقباضی تفسیر کرد. اگر رکود در این حد طولانی شود، احتمالا کاهش تقاضا بدون کمک افزایش نرخ بهره، کار تورم را یکسره خواهد کرد.
با نگاهی به آینده مهم‌ترین محرک پوند به نظر سنتیمنت جهانی باشد. بازار دست بانک مرکزی انگلستان را تا انتهای سال خوانده است (افزایش نرخ بهره‌ای محتاطانه). عدم قطعیت اصلی در بازار سهام قرار دارد، بازاری که پوند حساسیت بالایی نسبت به آن دارد.

اهمیت داده‌های اقتصادی در چین

داده‌های تجاری ماه ژوئیه در تعطیلات آخر هفته و پیش از داده‌های تورمی دومین اقتصاد بزرگ دنیا (در روز چهارشنبه) منتشر خواهند شد. در این ماه قرنطینه‌ها کاهش یافتند که ممکن است در داده‌ها منعکس شوند.
بااین‌وجود اما به‌طورکلی خوش‌بینی به اقتصاد چین بسیار دشوار است. دولت به رویکرد سخت‌گیرانه خود در تشدید قرنطینه‌ها ادامه می‌دهد، بخش املاک در سقوط آزاد قرار دارد، کاهش نقدینگی و ادامه بحران وام مسکن به دلیل امتناع مالکان از پرداخت اقساط وام خانه‌های ناتمام خود همگی دلایل چنین نگرشی به اقتصاد چین هستند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم اوت (17 مرداد تا 21 مرداد)

تصور انتقال این بحران به بخش بانکی چندان دور از ذهن نخواهد بود. بخش بانکی بدون در نظر گرفتن بانک‌های سایه تقریبا 300 درصد GDP بدهی دارند. اعتماد مصرف‌کننده هم به پایین‌ترین حد خود رسیده که نشان‌دهنده همین مشکلات است.
با این تفاسیر صعود دلار استرالیا نیز بسیار سخت خواهد بود چراکه اقتصادش به‌شدت وابسته به واردات چین است. باوجود افزایش نرخ بهره ازسوی فدرال رزرو استرالیا، خطر کاهش تقاضا از سمت چین و افت قیمت سنگ‌آهن به‌شدت اقتصاد استرالیا را تحت‌فشار قرار خواهد داد.

منبع: Xm

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟