بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

تحلیل فارکس

  • بانک مرکزی اروپا و بانک کانادا در تکاپوی کاهش خرید اوراق
  • آمار تورمی ایالات متحده در کانون توجهات

بانک مرکزی اروپا در جلسه هفته آینده قصد این نمایش را دارد که به فکر کاهش خرید نیست در حالی که بانک کانادا هنگام ارزیابی برنامه خرید اوراق خود ممکن است یک قدم دیگر به عقب بردارد. با این حال هر دو باانک مرکزی احتمالا خود را برای جلسه هفته بعد FOMC آماده خواهند کرد. آمار تورم ماه مه نیز برای دلار در کانون توجهات خواهد بود. همچنین پوند امیدوار است آمار انبوه تولیدی برای ماه آوریل به اندازه کافی قوی باشند.

قدرت یورو، به اعضای داویش در بانک مرکزی اروپا کمک می‌کند

بانک مرکزی اروپا مدت طولانی بود که جلسه ماه ژوئن را به عنوان زمان مناسب برای بررسی برنامه خرید اضطراری همه‌گیری (PEPP) پررنگ می‌کرد. سرمایه‌گذاران نیز این موضوع را به عنوان نشانه‌ای برای کاهش خرید اوراق تفسیر می‌کردند. اما اکنون انتظارات کاهش یافته است. احتمالا بانک مرکزی اروپا باز هم تاکید خواهد کرد که هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به برنامه PEPP زودتر از انتظار ندارد و اقتصاد یورو هنوز هم به سیاست‌های همساز نیازمند است.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

حجم دارایی بانک مرکزی اروپا در مقایسه با حجم برنامه اورژانسی خرید دارایی مربوط به کرونا اروپا

کریستین لاگارد باید در حالی که به چشم‌انداز خوشبینانه اتحادیه اروپا اشاره می‌کند، لحن داویش خود را نیز حفظ کند و این موضوع ابدا آسان نیست. PMIهای ماه مه هم برای بخش خدمات و هم بخش تولیدی بسیار قوی بودند. همچنین واکسیناسیون نیز با سرعت بالایی در حال انجام است.
رشد اقتصادی سریع و تورم بالا در منطقه یورو (در ماه مه تورم به ۲ درصد رسید) زمینه را برای تغییر لحن به هاوکیش فراهم می‌کند. اما لاگارد هنوز یک دلیل برای داویش بودن دارد و آن نرخ بالای یورو در بازار فارکس است. یورو نسبت به کف ماه مارس خود حدود ۴ درصد رشد کرده است و بازده اوراق قرضه دولتی منطقه یورو نیز در چند ماه گذشته افزایش زیادی پیدا کرده است. این امر احتمال برداشته شدن زودهنگام محرک‌ها را دور از ذهن می‌کند.
با این حال، بانک مرکزی اروپا برای مدت طولانی قادر به جلوگیری از بحث در مورد کاهش خرید اوراق نیست. اما تا زمانی که سیاست‌گذاران در مورد اینکه پس ازپایان برنامه PEPP در مارس 2022 چه اتفاقی می‌افتد، صحبتی نکنند، هر نوع لحن داویش تنها منجر به یک کاهش موقتی در ارزش یورو خواهد شد.
در سمت داده‌ها، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو روز چهارشنبه منتشر می‌شود. همچنین چند دسته داده نیز از آلمان منتشر خواهد شد که از جمله آن می‌تواند به سفارشات صنعتی روز دوشنبه، تولیدات صنعتی روز سه‌شنبه و شاخص احساسات اقتصادی ZEW روز سه‌شنبه اشاره کرد.

بانک کانادا فعلا در حالت تعلیق

در حالی که نشست بانک مرکزی اروپا تا حدودی غیرقابل پیش‌بینی است و بازارها می‌توانند با کوچکترین تغییر لحن لاگارد واکنش نشان دهند، جلسه بانک کانادا در روز چهارشنبه بعید است که سر و صدای زیادی ایجاد کند. بانک کانادا اولین بانک مرکزی بزرگی بود که در ماه آوریل برنامه خرید اوراق خود را کاهش داد. سرعت بالا در بهبود اقتصاد کانادا و واکسیناسیون خوب در کنار رونق بازار مسکن از جمله دلایلی بود که بانک مرکزی را به سمت کاهش خرید اوراق هدایت کرد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

حجم دارایی بانک کانادا در حال کاهش است

از آنجایی که بانک کانادا به تازگی برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش داده است، تقریبا قطعی است که در ماه ژوئن منتظر خواهد ماند و بعید به نظر می‌رسد تا پیش از پاییز هیچ کاهش دیگری در خرید اوراق رخ دهد. اما لحن خوش‌بینانه در بیانیه می‌تواند برای حفظ روند صعودی دلار کانادا تا آن زمان کافی باشد.

تورم ایالات متحده و ادامه نگرانی‌ها

شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه مه تنها مورد برجسته در تقویم هفته آینده ایالات متحده است. هنگامی که CPI ماه آوریل منتشر شد، بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری تقریبا ۱۰ واحد پایه افزایش یافت چرا که تورم سالانه به بالای ۴.۲ درصد افزایش یافته بود. البته از آن زمان بازده اوراق خانه‌داری در کنار دلار کاهش یافته‌اند اما یک غافلگیری مثبت دیگر می‌تواند منجر به ایجاد موج فروش دیگر در اوراق قرضه شده و بازده و دلار را توامان بالا ببرد. تعدادی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو نیز به فکر کاهش خرید اوراق افتاده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که نرخ سالانه CPI به ۴.۶ درصد و نرخ CPI خالص نیز به ۳.۴ درصد برسد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

شاخص‌های تورمی CPI آمریکا در حال رشد هستند

با این حال، پیش از انتشار آمار تورم در روز پنج شنبه، ممکن است آمار فرصت‌های شغلی JOLTS در روز سه‌شنبه تلاطمی در بازار ایجاد کند. داده‌های ماه آوریل نیز می‌تواند توجهات را به خود جلب کند چرا که سرمایه‌گذاران می‌توانند دلیل آمار غیرمعمول اشتغال غیرکشاورزی را دریابند. اگر آمار فرصت‌های شغلی ماه آوریل قوی باشد، این سوظن ایجاد می‌شود که مزایای بیکاری سخاوتمندانه منجر به آن شده است که آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه به فکر کار باشند، در فکر خانه ماندن هستند. این خبر خوبی خواهد بود و معنای آن این است که کمبود عرضه نیروی کار موقتی است و بازار کار سالم‌تر از آن چیزی است که NFP نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند انگیزه برای کاهش خرید اوراق را افزایش دهد.
در نهایت نیز آمار اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه ژوئن رو جمعه منتشر می‌شود. این آمار به طور بالقوه می‌تواند منجر به رشد دلار شود.

بازگشایی اقتصاد می‌تواند منجر به تقویت تولید ناخالص داخلی انگلستان در ماه آوریل شود

به نظر می‌رسد سطح ۱.۴۲ دلار برای پوند یک سطح غیر قابل عبور شده است اما باید دید هفته آینده پوند می‌تواند با کمک انبوه داده‌هایی که منتشر می‌شود، از این سطح عبور کند. البته احتمال این اتفاق ضعیف است. آمار ماهانه GDP در کنار آمار تولیدات صنعتی و تراز تجاری روز جمعه منتشر می‌شوند. از آنجایی که خرده فروشان غیر ضروری نیز در ماه آوریل درهای خود را بر روی خریداران گشوده‌اند، انتظار داریم تولید اقتصادی در این ماه افزایش یافته باشد. PMIها نیز نشان می‌دهد که تولید کنندگان در این ماه عملکرد خوبی داشته‌اند.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

تغییرات ماهانه شاخص تولیدناخالص داخلی انگلیس – تولیدات صنعتی – خروجی (تولیدات) کارخانه‌ها در انگلیس

از این رو، ممکن است داده‌های مربوط به پوند کمی بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند اما در مجموع محرک اصلی GBPUSD این روزها دلار است. دلار این روزها در برابر کاهش بیشتر مقاومت می‌کند از این رو حرکت به بالای سطح ۱.۴۲ دلار برای پوند ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. (بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد جفت ارز GBPUSD پوند دلار)
بجز این، هفته آینده یک هفته بدون رخداد خواهد بود و احتمالا بسیاری از معامله‌گران به جلسه FOMC در هفته پس از آن چشم دارند. با این حال سایر آماری که می‌تواند بر سنتیمنت تاثیر بگذارد عبارت اند از: تراز تجاری ماه مه چین، روز سه‌شنبه، تورم مصرف کننده و تولید کننده چین برای ماه مه روز چهارشنبه، آمار تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول ژاپن روز سه‌شنبه و قیمت کالاهای سازمانی ژاپن روز پنجشنبه.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟