بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیلی بر داده‌ی امروز NFP: معرفی سه عامل احتمالی برای ریزش بازار؛ آیا زمان فروش سهام رسیده است؟

تحلیلی بر داده‌ی امروز NFP: معرفی سه عامل احتمالی برای ریزش بازار؛ آیا زمان فروش سهام رسیده است؟
  • بنابر گزارش اخیر اشتغال، ایالات متحده توانسته ۱.۳۷۱ میلیون شغل ایجاد کند که بخش دولتی کمک زیادی به این رشد کرده است.
  • مشارکت پایین همچنان بیکاری بالا را پنهان می‌کند.
  • طبقه بندی اشتباه، همچنان عامل بالا رفتن نرخ بیکاری است.

عناوینی که امروز منتشر شدند بسیار چشمگیر به نظر می‌آیند، سقوط نرخ بیکاری آمریکا به ۸.۴ درصد و افزایش ۱.۳۷۱ میلیون شغل (که البته قابل انتظار بود) عناوینی هستند که بازار سهام را به سمت بالا سوق داده و به آنها این امکان را می‌دهد که بخشی از نزول روز پنج‌شنبه را جبران کنند. اما با نگاهی به لایه‌های زیرین داده‌ها متوجه می‌شویم که داده‌ها چندان هم عالی نیستند و امکان دارد روند نزولی سهام همچنان ادامه یابد.


۱- مشاغل دولتی موقت: از ۱.۳۷۱ میلیون شغل که در آمار آمده است، تنها ۱.۰۲۷ میلیون شغل متعلق به بخش خصوصی است که کمتر از حد انتظارات است. با نگاهی به مشاغل بخش دولتی متوجه می‌شویم که ۲۳۸۰۰۰ نفر از آنها کارگران موقتی هستند که قرار است در پایان ماه سپتامبر اخراج شوند.


۲-مشارکت پایین: نرخ بیکاری اصلی از ۱۰.۲٪ در ماه ژوئیه به ۸.۴٪ کاهش یافته است. (خیلی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد.) با این حال این رقم در منعکس کننده آمار واقعی نیست چراکه میزان مشارکت در سطح ۶۱.۷٪ قرار گرفته است که فاصله زیادی تا سطح ۶۳٪ پیش از همه‌گیری دارد و هنوز زیر سطح ۶۱.۸٪ پیش‌بینی شده جای دارد.


۳-طبقه بندی نادرست: در بحبوحه برنامه‌های دولت و تغییرات سریع که جمع‌اوری داده‌ها را پیچیده‌تر از حد معمول کرده است، سرشماری افرادی که به علت کرونا بیکار شده‌اند، کار را سخت‌تر کرده است. اداره امار کار تخمین می‌زند که بدون این مشکلات طبقه‌بندی، نرخ بیکاری حدود ۹.۱٪ باشد. همچنین نرخ عدم استخدام U-6 (شامل کسانی که از جست و جوی کار دلسرد شده اند و یا کسانی که نمی‌توانند به طور تمام وقت کار کنند) هنوز ۱۴.۲ درصد است.
به محض اینکه بازارها متوجه شوند همه‌چیز انقدر که به نظر می‌رسد، جذاب نیست، احتمالا روند نزولی کار خود را از سر می‌گیرد.

محرک مالی:


از سوی دیگر، این امار ممکن است روند گفتگوها برای محرک مالی را کند کند. (احتمالا جمهوری‌خواهان اکنون احساس راحتی بیشتری می‌کنند و تصمیم خواهند گرفت محرک بیشتری پیشنهاد نکنند) این موضوع می تواند فشار بر بازار را افزایش دهد.
سیاستمداران به اقتصاد اجازه دادند که از «پرتگاه مالی» سقوط کند و بازارها نیز در حال حاضر با داده‌های سخت دست به گریبان هستند. شاخص های سهام پیش از این در روز پنج شنبه سقوط بالایی را تجربه کرده بودند (اصلاحی که بعد از رالی صعودی شدید از ماه مارس به شدت مورد نیاز بود)
آمار اشتغال در ماه اوت شواهدی مبنی بر کاهش سرعت بهبود اقتصادی به ما ارائه می‌دهد. بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی هنوز بیکار هستند و برخی از آنها از بیکار موقتی به بیکار دائمی تبدیل شده اند.
در مجموع گزارش مشاغل ممکن است در کوتاه مدت موجب صعود بازار سهام شود اما در بلند مدت احتمالا باعث سقوط بازار خواهد شد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟