مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

خریداران طلا بی هیچ ترسی از فدرال رزرو به پیش می‌رانند

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، اگرچه قیمت طلا همچنان در حوالی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس نوسان می‌کند، اما به نظر می‌رسد که اعتقاد به توانایی فدرال رزرو در کنترل تورم در حال محو شدن است. تحلیلگران وال استریت معتقدند که این فلز گرانبها همچنان پتانسیل طولانی مدت زیادی دارد چرا که فدرال رزرو نمی‌تواند فشارهای تورمی را کاهش دهد.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «فدرال رزرو کنترل تورم را از دست داده است، هیچ بحثی در این نیست. تنها کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که تقاضا را از بین ببرند اما تا کجا حاضرند این کار را انجام دهند؟»

برخی از تحلیلگران گفتند که افزایش قیمت طلا در روز جمعه نشان دهنده آن بود که سرمایه‌گذاران تردید‌های عمیقی در توانایی فدرال رزرو برای مهار تورم پیدا کردند. افزایش قیمت طلا پس از آن رخ داد که وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مه ۸.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این افزایش به دلیل افزایش در قیمت مواد غذایی و انرژی بوده است و بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است.

  • آدریان دی، رئیس Adria Day Asset Management گفت:« در نهایت طلا به تورم بالا پاسخ می‌دهد. بازار دیگر از غول بزرگ فدرال رزرو نمی‌ترسد و این مساله به طور بالقوه می‌تواند زمین بازی را عوض کند.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در این میان به طور همزمان ۶ تحلیلگر یا ۴۰ درصد معتقد بودند که قیمت طلا در هفته آینده یا صعودی خواهد بود یا نوسانی. همچنین ۳ تحلیلگر یا ۲۰ درصد نیز نظر به نزول طلا در هفته آینده داشتند.

در همین حال، در نظرسنجی طلای مین استریت ۵۹۸ رای اخذ شد. از این میان ۲۷۴ نفر یا ۴۶ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۱۶۷ نفر یا ۲۸ درصد نظر نزولی داشتند و ۱۵۷ نفر یا ۲۶ درصد نیز ترجیح دادند به زیر پوستین بی‌طرفی بخزند.

خریداران طلا بی هیچ ترسی از فدرال رزرو به پیش می‌رانند

سنتیمنت در میان سرمایه‌گذاران خرد به طور معنا‌داری کاهش یافته است. هفته گذشته ۷۰ درصد از شرکت کنندگان انتظار افزایش قیمت طلا را داشتند.

در میان تحلیلگران نیز اگرچه به طور کلی اکثرا پتانسیل طلا در بلند مدت را به خاطر محیط تورمی مثبت ارزیابی می‌کنند اما قیمت طلا به خاطر مواجه شدن با افزایش نرخ بهره توانایی بالقوه ‌کردن این مساله را نداشته است.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که تصمیم فدرال رزرو در هفته اینده می‌تواند فشار کوتاه‌مدت بیشتری بر روی طلا ایجاد کند. فدرال رزرو در هفته اینده احتمالا نرخ بهره را ۵۰ نقطه پایه افزایش خواهد داد.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت:«طلا پس از انتشار گزارش تورم ایالات متحده نیز بی‌ثبات ظاهر شد. فدرال رزرو در حال از دست دادن اعتبار خود است و احتمال اینکه آنها مجبور شوند ایالات متحده را به سمت رکود ببرند در حال افزایش است. ممکن است تنها چند روز تا وارونگی منحنی بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا فاصله داشته باشیم.

با این حال، برخی از تحلیلگران خاطر نشان کردند که فدرال رزرو در حال حاضر به اوج هاوکیش بودن خود رسیده است و این مساله می‌تواند باعث کاهش مومنتوم در رشد دلار آمریکا شود. این مساله یکی از سرسخت‌ترین دلایل جلوگیری از رشد طلا را از میان بر می‌دارد.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA گفت:« اقدامات بازار ارز در چند روز گذشته عمدتا حول محور تقویت دلار آمریکا قبل از نشست هفته آینده فدرال رزرو انجام شده است. این امکان وجود دارد که پس از جلسه شاهد رویداد (خرید شایعه و فروش خبر) باشیم. به جز افزایش دلار امریکا، تصویر طلا دلگرم کننده بوده است. تورم همچنان بالا است و بازارهای سهام نوسان دارند. در اینجا است که طلا باید نقش خود را به عنوان ذخیره ارزش، دارایی امن و پوشش تورم ایفا کند.»

در بین تحلیلگران بی‌طرف، طلا همچنان در جنگ بین فدرال رزرو و تورم سرگردان است.

  • اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که تا زمانی که قیمت طلا در بالای ۱۸۷۵ دلار در هر اونس تثبیت نشده است، در قبال طلا بی‌طرف می‌ماند.
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که او نیز 1875 دلار در هر اونس را تماشا می کند که به نظر می رسد مقاومت قدرتمندی باشد.
    او گفت:« در تصور کلان شاهد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک انگلستان در هفته آینده خواهیم بود. چرخش هاوکیش بانک مرکزی اروپا نیز می‌تواند بر طلا تاثیر بگذارد. اما روایت تورم ممکن است اجازه عرض اندام به خرس‌های طلا را ندهد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟