بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

توقف فشار فروش دلار پیش از انتشار داده تورمی PCE

توقف فشار فروش دلار پیش از انتشار داده تورمی PCE

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 دی (23 دسامبر)

  • توقف فشار فروش دلار پیش از انتشار داده تورمی PCE

روز چهارشنبه و در پی افزایش جریانات ریسک پذیری در بازارهای مالی، دلار در برابر اکثر رقیبان خود ضعیف شد. امروز شاخص تورمی PCE ماه نوامبر برای آمریکا منتشر می‌شود. این داده، شاخص تورمی اصلی فدرال رزرو آمریکا است. امروز همچنین تغییرات ماهانه درآمد شخصی، تغییرات ماهانه هزینه‌کرد شخصی، آمار مدعیان بیکاری هفتگی، شاخص سفارشات کالاهای بادوام، شاخص تمایلات مصرف کننده و شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا منتشر می‌شوند.

روز چهارشنبه و در پی انتشار گزارشی مبنی بر این که گونه امیکرون نسبت به چیزی انتظارش می‌رفت خطر کمتری دارد، شاخص S&P 500 بیش از 1% رشد کرد. بررسی جدیدی در اسکاتلند حاکی از این بود که شواهد اولیه نشان می‌دهد در مقایسه با گونه دلتا، گونه امیکرون منجر به بستری شدن کمتر مبتلایان در بیمارستان می‌شود. مطالعات انجام شده در آفریقای جنوبی نیز نشان داد که گونه امیکرون نسبت به گونه دلتا خفیف‌تر است. با تغییر مثبت در سنتیمنت بازار، شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین رشد 0.5 درصدی و شاخص نیکی 225 رشد 0.8 درصدی را ثبت کردند.

جفت ارز EURUSD به دلیل ضعف دلار، رشد خوبی را ثبت کرد و بالاتر از محدوده 1.1300 قرار گرفت.

کاهش نگرانی‌ها در مورد گونه امیکرون و کاهش احتمال اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه‌تر و حتی قرنطینه در انگلیس منجر شد، جفت ارز GBPUSD رشد خوبی داشته باشد. در حال حاضر این جفت ارز در محدوده کوچکی حوالی 1.3350 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY علی‌رغم ضعف دلار کمی رشد کرد چرا که تقاضا برای ین نیز به عنوان دارایی امن بسیار کم بود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا کمی رشد کرد و حوالی 1.46% نوسان می‌کند.

طلا نیز که روز گذشته بیشتر حوالی 1790 دلار معامله می‌شد، رشد خوبی را ثبت کرد و فعلا بالاتر از محدوده 1800 دلار معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق فعلا توانسته رشد جفت XAUUSD را افزایش دهد.

جفت ارز USDCAD روز گذشته و در پی افزایش قیمت نفت افت شدیدی داشت. این جفت ارز فعلا بالاتر از محدوده 1.2800 معامله می‌شود. نفت WTI روز گذشته بیش از 2% رشد داشت و در حال حاضر حوالی 73 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین همچنان پایین‌تر از 50 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز نتوانست بالاتر از محدوده 4 هزار دلار باقی بماند و در محدوده 3900 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟