مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 تیر

  • قوی شدن دلار پس از تعطیلات آمریکا

پس از اتمام سه روز تعطیلی در آمریکا، دلار در برابر رقیبان خود قوی شد و شاخص دلار به بالاترین سطح در دو دهه اخیر و بالای 105.50 رسید. امروز در تقویم اقتصادی شاخص سفارشات کارخانجات آمریکا برای ماه مه منتشر خواهد شد. در اوایل جلسه معاملاتی اروپا بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا تقریبا 1% رشد کرد و منجر به رشد دلار شد. در این میان، معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده اندکی افزایش یافته که نشان‌دهنده وضعیت کمی خوش‌بینانه در بازار است. در اواخر روز، بانک انگلستان گزارش ثبات مالی خود را منتشر خواهد کرد.

وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد که دولت بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در تلاش برای کاهش فشارهای تورمی، قصد دارد برخی از تعرفه‌ها بر واردات چین را کاهش دهد. در همین حال، شاخص PMI بخش خدماتی چین (کایکسین) (ژوئن)از 41.4 در ماه مه به 54.5 در ژوئن افزایش یافت و با فاصله زیادی از انتظار بازار (47.3) پیشی گرفت.

امروز جلسه بانک مرکزی استرالیا برگزار شد و این بانک نرخ بهره را 0.50% افزایش داد و نرخ بهره از 0.85% به 1.35% رسید. این تصمیم مطابق با انتظارات بازار بود اما لحن خنثی بانک مرکزی استرالیا برای چشم انداز سیاسی منجر شد جفت ارز AUDUSD کار سختی برای حفظ مومنتوم صعودی داشته باشد. بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که انتظارات تورمی میان مدت به خوبی تثبیت شده و خاطرنشان کرد که اندازه و زمان افزایش نرخ آتی به داده‌ها بستگی دارد.

جفت ارز EURUSD تحت فشار نزولی شدیدی قرار گرفته و در محدوده منفی پایین‌تر از 1.0400 معامله می‌شود. مولر و دی گویندس، اعضای بانک مرکزی اروپا، روز گذشته اعلام کردند که افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئیه مناسب خواهد بود.

جفت ارز GBPUSD اولین روز هفته را بدون تغییر پشت سر گذاشت اما امروز افت کرد. این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.2100 معامله می‌شود.

در نظرسنجی سه ماهه خود، بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که انتظارات تورمی مصرف کننده برای یک سال آینده از 2.2 درصد به 6.8 درصد افزایش یافته است. به گفته این بانک «نظرسنجی نشان می‌دهد که نگرانی در مورد تورم کوتاه‌مدت افزایش یافته و انتظار می‌رود تورم برای مدت طولانی‌تری نسبت به نظرسنجی قبلی بالاتر باشد.» جفت ارز USDCAD که روز دوشنبه افتی را ثبت کرده بود امروز به سمت محدوده 1.290 حرکت می‌کند.

افزایش بازده اوراق خزانه داری منجر شد جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 136 قرار بگیرد. در جلسه معاملاتی آسیا، داده های ژاپن نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خدمات با سرعت مناسبی در ژوئن به رشد خود ادامه دادند.

طلا همچنان نتوانسته حرکت تعیین کننده‌ای داشته باشد و در محدوده کوچکی حوالی 1800 دلار معامله می‌شود.

روز دوشنبه بیت کوین بازگشتی داشت و توانست محدوده 20 هزار دلار را تصاحب کند. اتریوم نیز 7% رشد کرد و حوالی 1160 دلار معامله می‌شود.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟