مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 17 دی (7 ژانویه)

  • توجهات معوطف گزارش NFP و داده‌های تورمی ناحیه یورو
  • روند ساید دلار

پس از عملکرد خوب دلار به دلیل سوگیری هاوکیش بانک مرکزی آمریکا، به نظر می‌رسد دلار روز جمعه را در روند سایدی به سر می‌برد. سرمایه گذاران آماده داده‌های اشتغال آمریکا برای ماه نوامبر می‌شوند. پیش‌بینی برای اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا رشد 400 هزار واحدی است. برای ناحیه یورو شاخص قیمت مصرف کننده و شاخص خرده فروشی را در تقویم اقتصادی داریم. همچنین نرخ بیکاری کانادا نیز امروز منتشر می‌شود.

روز چهارشنبه شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا ریزش شدیدی داشتند و این ریزش روز گذشته نیز ادامه داشت. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی محدوده 1.75% روند سایدی دارد. پس از این که در صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا عنوان شد که کاهش سطح ترازنامه این بانک پس از افزایش نرخ بهره اقدام مناسبی به نظر می‌رسد، قیمت گذاری برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس به بالای 70% رسیده بود اما در اوایل امروز این احتمال به 63% کاهش یافته است. شاخص دلار بالاتر از محدوده 96.20 در حال تثبیت است.

جفت ارز EURUSD روز گذشته در محدوده منفی به کار خود پایان داد اما همچنان حوالی 1.1300 معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌شود شاخص سالانه قیمت مصرف کننده خالص (Core CPI) در ناحیه یورو به 2.5% برسد. اگر این شاخص بالاتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شود می‌تواند به مقاومت یورو در برابر دیگر رقیبان خود کمک کند.

روز پنج‌شنبه جفت ارز USDCAD علی‌رغم قدرت گرفتن دلار، افتی داشت چرا که افزایش قیمت نفت منجر شد دلار کانادا با افزایش تقاضا مواجه شود. پیش از انتشار داده‌های مهم آمریکا و کانادا این جفت ارز حوالی محدوده 1.2700 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD محدوده 1.3500 را لمس کند اما سپس رو به بهبودی حرکت کرد. امروز داده بسیار مهمی برای انگلستان قرار نیست منتشر شود و محرک حرکت این جفت ارز تحولات پیرامون دلار خواهد بود.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 116 آرام گرفته است. افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا می‌تواند سبب رشد این جفت ارز شود.

روز پنج‌شنبه طلا با فشار فروش شدیدی همراه شد و پایین‌تر از محدوده 1800 دلار قرار گرفت. به دلیل همبستگی منفی طلا و بازده اوراق خزانه داری، این فلز گرانبها همچنان شکننده به نظر می‌رسد.

بیت کوین برای پنجمین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد و همچنان به سمت محدوده 40 هزار دلار حرکت می‌کند. اتریوم نیز در پایین‌ترین سطح از ماه اکتبر و حوالی محدوده 3 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟