بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 ژوئن

  • فضای محتاطانه بازار پیش‌ از انتشار داده‌های اشتغال ماه مه آمریکا

پس از بهبود تعیین کننده روز چهارشنبه، شاخص دلار دیروز بخشی بزرگی از رشد هفتگی خود را پس داد. بازارها امروز پیش از انتشار گزارش NFP آمریکا محتاطانه دنبال می‌شوند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا همچنان حوالی %2.9 معامله می‌شود. امروز همچنین شاخص خرده فروشی ناحیه یورو و شاخص PMI بخش خدماتی گزارش موسسه ISM آمریکا منتشر خواهند شد.

روز گذشته گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP برای ماه مه کمتر از پیش‌بینی‌ها و 128K اعلام شد. اختلاف زیاد این عدد با عدد پیش‌بینی (تقریبا 300K) منجر به فشار فروش شدیدی در دلار شد.

برینارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، روز پنج‌شنبه به CNBC گفت از حالا در مورد توقف برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر نمی‌توان اظهار نظر کرد. برینارد اضافه کرد و تاکید کرد که اقتصاد هنوز مومنتوم زیادی دارد. با این وجود، این اظهارات هاوکیش نتوانست به دلار کمک کند تا در برابر رقبای خود تقویت شود.

بازارها پیش‌بینی می‌کنند گزارش NFP امروز 325 هزار نفر اعلام شود. . با این حال، تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار دارند شاهد رشد 225000 واحدی باشند. تحلیلگران توضیح دادند: «رشد مشاغل در طول فصل استخدام در بهار، زمانی که بازار کار رقابتی است به ویژه در ماه مه قبل از ورود نیروی کار تابستانی جوانان – کاهش می‌یابد و هر چهار شاخص اشتغال کلان داده که ما دنبال می‌کنیم، گزارشی کمتر از اجماع را نشان می‌دهند.

در همین حال، اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند تولید نفت خود را تا حدود 650 هزار بشکه در روز در ماه‌های ژوئیه و آگوست افزایش دهند، در حالی که افزایش 400 هزار بشکه‌ای در ابتدا برنامه ریزی شده بود. با این حال، این گروه از حذف روسیه از سهمیه‌های آینده خودداری کرد. قیمت نفت خام در نیمه دوم روز پنجشنبه جهش کرد و نفت (WTI) پیش از ورود به فاز تثبیت نزدیک به 117 دلار در اوایل روز جمعه، نزدیک به 2.5% افزایش یافت.

جفت ارز EURUSD پس از رشد اخیر حوالی 1.0750 معامله می‌شود. امروز شاخص خرده فروشی ناحیه یورو برای ماه آوریل منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود پس از افت در ماه مارس، رشدی را ثبت کرده باشد.

جفت ارز GBPUSD بخش بزرگی از افت خود را جبران کرد، اما به نظر می‌رسد پیش از رسیدن به محدوده 1.26 مومنتوم صعودی خود را از دست داده است. بازارهای انگلیس امروز نیز تعطیل هستند و محرک حرکت این جفت ارز ارزشگذاری دلار خواهد بود.

طلا بهبود خود را در پی ضعف دلار ادامه داد و بالاتر از محدوده 1860 دلار قرار گرفت. در حال حاضر XAUUSD حوالی 1865 دلار معامله می‌شد.

برای دومین بروز پیاپی جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 130 معامله می‌شود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در اوایل روز تکرار کرد که آنها باید سیاست پولی تسهیلی را برای ایجاد یک محیط اقتصادی که در آن دستمزدها می تواند بیشتر افزایش یابد، حفظ کنند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟