مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

اخبار مختلط از گونه امیکرون ویروس کرونا

اخبار مختلط از گونه امیکرون ویروس کرونا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 18 آذر (9 دسامبر)

  • اخبار مختلط از گونه امیکرون ویروس کرونا

فضای بازار علی‌رغم اخبار مختلط از گونه جدید ویروس کرونا کمی خوش‌بینانه باقی مانده است. تنش‌های ژئوپلیتیک جدید بین آمریکا و ایران و نگرانی‌ها از اختلافات بین آمریکا و چین نیز بر سنتیمنت بازار تاثیر داشته‌اند.

مطالعات در زمینه گونه امیکرون نشان دادند که قابلیت انتقال این گونه جدید در مراحل اولیه 4.2 برابر گونه دلتا است. در انگلیس آمار مبتلایان در چند روز اخیر افزایش شدیدی داشت و به همین دلیل این کشور محدودیت‌هایی جدیدی را برای مقابله با شیوع گونه امیکرون اعمال کرده است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، طی رهنمودهای جدیدی که به عنوان برنامه B (Plan B) شناخته می‌شود از مردم خواسته تا از خانه کار خود را ادامه دهند.

در سمت دیگر شرکت‌های Pfizer و BioNTech اعلام کردند که مطالعات اولیه نشان می‌دهند تزریق دوز سوم واکسن برای خنثی نمودن گونه امیکرون ممکن است نیاز باشد.

سرمایه گذاران همچنین تنش‌ها بین ایران و آمریکا را زیرنظر دارند. به گزارش رویترز رهبران دفاعی آمریکا و اسرائیل در بدترین سناریو و در صورت شکست دیپلماسی آمریکا برای آمادگی انهدام تأسیسات هسته ای ایران، در مورد تمرینات نظامی احتمالی گفت و گوهایی خواهند داشت.

در مورد تنش‌های بین چین و آمریکا، مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل نگرانی در مورد نیروی کار مسلمانان اویغور لایحه‌ای را برای محدود کردن واردات از چین تصویب کرد.

بازار سهام آسیا مختلط به کار خود پایان دادند. بازار سهام چین به دلیل اقدامات حمایتی بانک مرکزی این کشور رالی قیمتی را تجربه کرد.

پیش از انتشار داده‌های تورمی آمریکا در روز جمعه، دلار تلاش می‌کند تا بهبودی داشته باشد. بازده اوراق خزانه داری آمریکا رشد اخیر خود را حفظ کرده است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 9 دسامبر/ 18 آذر

جفت ارز EURUSD با رسیدن به محدوده 1.1350 روند بهبودی خود را پایان داد و افتی داشت.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.320 معامله می‌شود و از کف قیمتی 1.3167 رشد خوبی داشته است. نگرانی‌ها در مورد گونه جدید ویروس کرونا و مذاکرات برگزیت همچنان رشد پوند را محدوده کرده‌اند. همچنین محدودیت‌های جدید در زمینه ویروس کرونا انتظارات برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیسی را تا اوایل سال 2022 به تعویق انداخته که این مسئله نیز باعث تضعیف شد پوند خواهد شد.

جفت ارز AUDUSD به نزدیکی محدوده 0.7200 رسیده است. جفت ارز USDJPY به دلیل عقب نشینی بازده اوراق و فضای بازار حوالی 113.60 معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD در پی افزایش قیمت نفت به محدوده 1.2650 رسید. قیمت نفت به دلیل اخبار در مورد تنش‌های بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. بانک مرکزی کانادا نرخ بهره تغییری نداد و همان 0.25% باقی ماند اما در مورد افزایش تورم هشدار داد.

طلا پایین‌تر از محدوده حساس 1792 دلار معامله می‌شود. امروز شاخص مدعیان بیکاری آمریکا منتشر می‌شود که می‌تواند محرک‌های جدیدی به بازار وارد کند.

بیت کوین حوالی محدوده 50 هزار دلار معامله می‌شود و هنوز نتوانسته بالاتر از محدوده قرار گیرد.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟