بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تمام نگاه‌ها معطوف به سخنرانی اعضای بانک‌های مرکزی

تمام نگاه‌ها معطوف به سخنرانی اعضای بانک‌های مرکزی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 بهمن (14 فوریه)

  • تمام نگاه‌ها معطوف به سخنرانی اعضای بانک‌های مرکزی و اخبار پیرامون اوکراین و روسیه

پیش از تعطیلات آخر هفته و در پی افزایش تنش‌های نظامی بین اوکراین و روسیه جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی غالب شدند. سرمایه گذاران در ساعات اولیه معاملاتی روز دوشنبه نیز محتاطانه عمل می‌کنند. امروز داده چندان مهمی در تقویم اقتصادی وجود ندارد با این حال لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، امروز سخنرانی خواهند داشت.

در ساعات پایانی معاملاتی روز جمعه چندین خبرگزاری گزارش دادند که ممکن است در این هفته روسیه به اوکراین حمله کند. کاخ سفید در تعطیلات آخر هفته اعلام کرد در صورت هرگونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین، آمریکا “سریع و قاطعانه” واکنش نشان خواهد داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه‌ای با CNN بیان کرد حمله روسیه به اوکراین ممکن است پیش از 20 فوریه رخ دهد.

امروز شاخص نیکی 225 ژاپن بیش از 2% و شاخص سهام شانگهای کامپوزیت بیش از 1% افت کردند. اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که روز جمعه 6% افت کرد، امروز با رشد 2 درصدی حوالی 1.95% نوسان می‌کند. شاخص دلار پس از رشد 0.5 درصدی در هفته گذشته حوالی محدوده 96 آرام گرفته است.

در همین حین قیمت نفت همچنان رو به افزایش است و قیمت نفت WTI در بالاترین سطح از سپتامبر سال 2014 و حوالی 94.20 دلار معامله می‌شود.

جمعه هفته گذشته جفت ارز EURUSD ریزش شدیدی داشت و به محدوده 1.1329 رسید.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.3550 معامله می‌شود. روز سه‌شنبه داده‌های اشتغال کشور انگلیس منتشر خواهند شد.

جفت ارز USDJPY در واکشن به اخبار پیرامون تنش‌های اوکران و روسیه تقریبا 100 پیپ ریزش داشت اما به نظر می‌رسد حوالی محدوده 115 به ثبات رسیده است. بهبود بازده اوراق خزانه داری منجر شد ریزش این جفت ارز کمی محدود باشد.

روز جمعه طلا به بالاترین سطح از اواسط ماه نوامبر و به محدوده 1865 دلار رسید. امروز جفت XAUUSD حوالی 1850 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین روز جمعه با فشار فروش شدیدی همراه شد اما همچنان بالاتر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پایین‌تر از محدوده 3 هزار دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟