بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 تیر

  • قدرت دلار، طلا را تحت فشار قرار می‌دهد

سنتیمنت بازار مختلط است. شاخص S&P 500 در جلسه معاملاتی پر تلاطم با رشد کمی به کار خود پایان داد. صورتجلسه FOMC که دیروز منتشر شد، تاییدی بود بر اینکه فدرال رزرو کاملا متعهد به کاهش تورم است، حتی اگر این به معنای رشد کندتر باشد.

اما بحث رکود، کاهش قیمت انرژی، و نرم شدن لحن هاوکیش فدرال رزرو (علیرغم صورتجلسه هاوکیش دیروز)، بر بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا فشار مضاعفی وارد کرد و بازده اوراق مدت کوتاهی به زیر 2.75% سقوط کرد، سپس به بالای 2.90% بازگشت. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا که به که به تصمیمات کوتاه مدت فدرال رزرو حساس‌تر است، حوالی %2.96 نوسان می‌کند که منجر شده منحنی بازده معکوس شود که به عنوان رکورد شناخته می‌شود.

سقوط آزاد طلا

قیمت طلا در حالت سقوط آزاد قرار دارد. افت بازده اوراق آمریکا و ریسک‌پذیری محدود معمولاً باید به نفع طلا باشد، اما برعکس این اتفاق را شاهد بودیم. قدرت دلار آمریکا به وضوح طلا را تحت الشعاع قرار می‌دهد و مانع از افزایش قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا دیروز به 1732 دلار کاهش یافت و شکست الگوی مثلث بلندمدت به سمت پایین نشانه‌ای است که می‌توانیم در میان‌مدت شاهد افت بیشتری در فلز زرد باشیم.

نقره نیز به دلیل قدرت دلار، تحت فشار فروش است و پایین‌تر از 20 دلار معامله می‌شود. نقره در مقایسه با طلا نسبتاً ارزان است. نسبت طلا به نقره در حال حاضر حدود 90 است، در حالی که معمولاً انتظار می‌رود در میانگین‌های تاریخی بین 50 تا 80 باقی بماند. این به این معنی است که یا طلا هنوز خیلی گران است و ممکن است بیشتر سقوط کند، یا نقره نسبتاً ارزان شده است و باید به سمت بالا حرکت کند. اینکه آیا قیمت‌ها بالا و پایین می‌روند به عملکرد دلار بستگی دارد.

دلار قوی، درد شدید

دلار در بالاترین حد در 20 سال گذشته معامله می‌شود و همچنان در حال افزایش است. دلار قوی نه تنها به طلا و سایر ارزها لطمه می‌زند، بلکه منجر به فشارهای تورمی بالاتر در سایر نقاط جهان نیز می‌شود. همچنین دلار قوی به انتظارات درآمدی شرکت‌های آمریکایی آسیب می‌زند: هر کالایی که بر حسب ارزهای دیگر فروخته می‌شود، وقتی به دلار آمریکا تبدیل شود پول کمتری برای ایالات متحده به ارمغان می‌آورد. بنابراین افت دلار از محدوده‌های فعلی می‌تواند خبر خوبی برای شرکت‌ها باشد.

بازار آتی نرخ بهره فد 93% احتمال می‌دهند نرخ بهره در پایان ماه جاری 0.75% افزایش یابد. اما خبر خوب این است که بعید به نظر می‌رسد قیمت گذاری هاوکیش بدتر از این شود. در مقابل، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تحولات پس از تصمیم ماه ژوئن فدرال رزرو بسیار چشمگیر بوده که سبب می‌شود: 1. صورتجلسه دیگر مرتبط نباشد، چرا که اوضاع از آخرین تصمیم بانک مرکزی تغییرات زیادی کرده، و 2. صحبت‌ها در زمینه رکود اقتصادی و احساسات نامطلوب بازار حتی می‌تواند فدرال رزرو را به جای 0.75% افزایش، مجاب کند تا 0.50% نرخ بهره را افزایش دهد. در حال حاضر پیش‌بینی نمی‌شود فدرال رزرو در جلسه بعدی نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد، اما صحبت‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری بازار به جای هاوکیش، به سمت لحن داویش متمایل شد‌ه‌اند. و این خبر خوبی برای کاهش نرخ رشد دلار، توقف فشار فروش در بازارهای سهام و امکان رشد مجدد بازار است.

خروج گاو‌ها، ورود خرس‌ها

اکنون شاهد یک چرخش واضح در سنتیمنت نفت خام هستیم. سرمایه‌گذاران از عجله برای خرید در کف قیمتی، به عجله برای فروش در قله‌ها متمایل شده‌اند.

قیمت نفت خام آمریکا بالاتر از محدوده 100 دلار رسید، سپس خرس‌ها (فروشندگان) وارد بازار شدند و قیمت را به 95 دلار در هر بشکه رساندند. اگر اعضای G7 دست از سر روسیه بردارند، می‌توانیم شاهد سقوط بیشتر به سمت سطح 85 دلار باشیم.

ایالات متحده و متحدان سقف قیمت نفت روسیه را حدود 40 تا 60 دلار در هر بشکه در نظر گرفتند، در حالی که نفت خام آمریکا نزدیک به 100 دلار و نفت روسیه حدود 80 دلار معامله می‌شود. در این شکی نیست که روسیه نفت خود را با چنین تخفیفی نمی‌فروشد. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که چین هزینه‌های خرید خود در نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را در طول سه ماه منتهی به ماه مه دو برابر کرده و هند نیز در سال گذشته میزان خریدهای خود را برای انرژی روسیه 5 برابر کرده است.

بنابراین، رهبران G7 تلاش بیهوده‌ای می‌کنند و ولادیمیر پوتین را عصبانی‌تر می‌کنند. پوتین برای تلافی، قصد دارد عرضه نفت قزاقستان به غرب را کاهش دهد که اگر بایدن و متحدان بتوانند برای مدتی آرامش خود را حفظ کنند، می‌توان از آن جلوگیری کرد.

با این حال، ریسک‌های صعودی همچنان وجود دارند و ممکن است شاهد بازگشت مجدد قیمت باشیم. اما به نظر می‌رسد که توجه کلی به سمت تقاضا معطوف شده و این امر می‌تواند رشد نفت را محدود کند. یک مقاومت قوی در نزدیکی میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه در محدوده 110 دلار وجود دارد که می‌تواند سد راه قیمت شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟