بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 فوریه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 29 بهمن (18 فوریه)

  • بازگشت جریانات ریسک پذیری

در ساعات اولیه معاملاتی روز جمعه، به نظر می‌رسد فضای بازار کمی بهبود یافته چرا که روسیه پیش از جلسه بایدن با رهبران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، رومانی، انگلیس، اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد، نیروهای این کشور در حال عقب نشینی هستند. علی‌رغم تغییر مثبت در سنتیمنت بازار، دلار در برابر دیگر رقیبان خود مقاوم باقی ماند. فروش خانه‌های موجود آمریکا برای ماه ژانویه و شاخص اطمینان مصرف‌کننده ماه فوریه برای ناحیه یورو امروز منتشر می‌شوند اما تمرکز سرمایه گذاران احتمالا بر رویدادهای ژئوپلیتیک خواهد بود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که نمی‌توانند تایید کنند روسیه در حال عقب کشیدن نیروهای خود است. بلینکن افزود “روسیه قصد دارد بهانه‌ای برای حمله خود به اوکراین ایجاد کند.” در پی همین خبر شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا در اواخر روز پنجشنبه به همراه بازده اوراق خزانه داری آمریکا به شدت کاهش یافتند.

با این حال خبرگزاری اینترفاکس (Interfax)، بنگاه خبری غیر-دولتی در مسکو، گزارش داد که واحدهای پیاده پس از رزمایش در کریمه در حال بازگشت به داغستان (Dagestan) بودند و خاطرنشان کرد که یک قطار حامل تانک به سمت پایگاه حرکت می‌کند. در واکنش به این خبر جریانات ریسکی به بازارها بازگشتند. اما از سوی دیگر، چندین خبرگزاری گزارش دادند که بمباران منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین بین نیروهای مسلح اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در اوایل روز جمعه رخ داده است.

شاخص دلار همچنان پایین‌تر از محدوده 96 نوسان می‌کند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری که روز پنج‌شنبه افت 3 درصدی داشت، حوالی محدوده 1.98% رشد کمی را ثبت کرده است.

جفت ارز EURUSD همچنان در کانال باریکی بالاتر از محدوده 1.1350 نوسان می‌کند.

طلا به عنوان دارایی امن روز پنج‌شنبه بیش از 1.5% رشد کرد و به بالاترین سطح از ماه ژوئن و در محدوده 1902 دلار قرار گرفت. این فلز گرانبها در حال حاضر با اصلاحی مواجه شده و پایین‌تر از محدوده 1900 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.360 نوسان می‌کند. شاخص خرده فروشی انگلیس در ارزیابی سالانه (ژانویه) 9.1% اعلام شد که بهتر از انتظارات (8.7%) بود.

جفت ارز USDJPY در محدوده مثبت بالاتر از 115 معامله می‌شود. شاخص قیمت مصرف کننده برای ژاپن امروز منتشر شد و به 0.5% در ارزیابی سالانه (ژانویه) کاهش یافت که انتظارات بازار برای آن 0.6% بود.. در ماه دسامبر این شاخص 0.8% اعلام شده بود.

فضای ریسک گریز به شدت بر بازار رمزارزها تاثیر منفی داشت. بیت کوین با افت بیش از 7 درصدی مواجه شد. جفت BTCUSD در اوایل روز جمعه بالای محدوده کلیدی 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با افت 7.4 درصدی همراه شد و به زیر محدوده 3 هزار دلار رسید.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟