مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 19 اردیبهشت (9 مه)

  • ریسک گریزی در بازار و رشد دلار

ریسک گریزی در بازار منجر شده، تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن در شروع هفته افزایش یابد و شاخص دلار در بالاترین سطح از نوامبر سال 2002 بالاتر از محدوده 104 معامله می‌شود. امروز شاخص اطمینان سرمایه‌گذار SENTIX ناحیه یورو منتشر می‌شود. امروز داده مهمی برای آمریکا در تقویم اقتصادی وجود ندارد.

در واکنش به فضای بازار، معاملات آتی بازار سهام آمریکا افت بین 0.85 درصدی تا 1 درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که هفته گذشته تقریبا 7% رشد داشته و حوالی محدوده 3.1% نوسان می‌کند. در جلسه معاملاتی آسیا تراز تجاری چین 51.12 میلیارد دلار اعلام شد؛ در ارزیابی سالانه، واردات 2% و صادرات 3.9% افزایش داشتند.

در تعطیلات آخری هفته صندوق بین المللی پول در گزارسی اعلام کرد که انتظار دارند رشد جهانی نزدیک به میانگین 3.5 درصدی قبل از همه گیری ویروس کرونا برسد. صندوق بین‌المللی پول در ادامه افزود: «رشد اقتصادی‌ هنوز می‌تواند بیش از پیش‌بینی‌ها کند شود و تورم ممکن است بالاتر از حد انتظارات باشد». با توجه به وابستگی نسبتاً بالاتر اروپا به واردات انرژی روسیه، این مسئله ممکن است برای بخش‌هایی از اروپا برجسته‌تر باشد.»

جفت ارز EURUSD به سمت محدوده 1.0500 حرکت می‌کند. بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه به فایننشال تایمز گفت اتحادیه اروپا باید به منظور کمک به پرداخت هزینه بازسازی اوکراین پس از جنگ، مصادره ذخایر ارز خارجی روسیه را در نظر بگیرد.

به دنبال افت شدید جفت ارز GBPUSD در هفته گذشته، این جفت ارز این هفته را نیز با افتی آغاز کرده و در پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن سال 2020 و حوالی 1.2270 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 131 قرار گرفته و به سقف قیمتی اواخر ماه آوریل یعنی محدوده 131.25 نزدیک می‌شود.

طلا برای سومین هفته پیاپی در محدوده منفی و حوالی 1870 دلار معامله می‌شود. هر چند ریسک گریزی در بازار منجر شده افت این فلز گرانبها در حال حاضر محدوده شود. رشد بیشتر بازده اوراق خزانه داری می‌تواند منجر شود این فلز گرانبها افت بیشتری داشته باشد.

بیت کوین روز دوشنبه افت شدیدی داشت و حوالی محدوده 33500 معامله می‌شود. اتریوم نیز چهار روز اخیر را در محدوده منفی نوسان می‌کند و نوانسته فشار فروش را محدوده کند. در حال حاضر اتریوم حوالی 2430 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟