مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 تیر

  • خوش بینی دوام زیادی نداشت

خوش‌بینی دیروز در بازارها زیاد دوام نیاورد و جو بازار به سرعت تغییر کرد. با تشدید تنش‌ها در اوکراین، قیمت نفت و کامودیتی‌ها دوباره افزایش یافتند. به علاوه، وزیر انرژی امارات روز گذشته بیان کرد که آنها بر اساس سهمیه حدود 3 میلیون بشکه در روز تحت توافق خود با اوپک پلاس (نزدیک به حداکثر ظرفیت) را پمپاژ می‌کنند. این مسئله نگرانی مکرون را تایید می‌کند که امارات و عربستان (که تنها دو کشور اوپک هستند که ظرفیت مازاد دارند)، به سختی می‌توانند تولید نفت را افزایش دهند. علاوه بر این، ناآرامی‌ها در لیبی و اکوادور نشان می‌دهد که آنها ممکن است نتوانند تامین سهمیه‌های خود را انجام دهند که می‌تواند عرضه را بیشتر محدود کند. همچنین ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده به پایین ترین سطح از آوریل 1986 سقوط کرده است.

در بعد سیاسی، رهبران G7 اکنون به دنبال محدود کردن سود روسیه از افزایش قیمت نفت هستند و سقف قیمتی برای نفت روسیه در نظر گرفتند. از سوی دیگر، مذاکرات ایران و آمریکا در هفته جاری از سر گرفته می‌شود و برخی را امیدوار کرده که این بار شاید شاهد پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای باشیم که می تواند منجر به پایان تحریم‌ها علیه نفت ایران شود. این امر موجب افزایش عرضه جهانی خواهد شد و به کاهش قیمت نفت کمک می‌کند. اما آخرین باری که دو کشور تا این حد به توافق نزدیک شده بودند، مذاکرات متوقف شده بود.

در مجموع، قیمت نفت خام آمریکا صبح امروز از سطح 112 دلار عبور کرد. قیمت بالای نفت، نگرانی‌های مربوط به تورم بالا را باز هم افزایش می‌دهد. بازده اوراق 10 ساله آمریکا دیروز بیش از 2 درصد جهش کرد و به 3.20% رسید و شاخص‌های بازار سهام آمریکا که جلسه معاملاتی را مثبت آغاز کرده بودند، در پایان در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. شاخص S&P 500 با افت 0.30 درصدی به محدوده 3900 رسید در حالی که شاخص نزدک افت شدیدی را تجربه کرد.

بازار فارکس

شاخص دلار کمی پایین‌ترین از محدوده 104 معامله می‌شد و جفت ارز EURUSD بار دیگر میانگین متحرک 50 را در تایم فریم روزانه تست می‌کند. بانک مرکزی اروپا این هفته جلسه‌ای خواهد داشت و سرمایه‌گذاران به دنبال نکاتی در مورد چگونگی برنامه ریزی اروپایی‌ها برای مبارزه با تورم بدون ایجاد یک بحران بدهی جدید در منطقه یورو هستند. به طور قطع اظهارات هاوکیشی را از بانک مرکزی اروپا خواهیم شنید اما آنچه که سرمایه‌گذاران واقعاً می‌خواهند بدانند جزئیات بیشتری در مورد ابزار ضد واگرایی مالی آینده است که اگر بانک مرکزی اروپا بخواهد در افزایش نرخ‌های بهره به همتایان اصلی خود برسد، بسیار مهم است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) هفته گذشته مقدار بسیار زیادی اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) را خریداری کرد تا بازده اوراق خود را ثابت نگه دارد، چرا که افزایش فشارها در اوراق ایالات متحده و اروپا بر بازده اوراق ژاپن نیز فشار می‌آورد. در نتیجه، بانک مرکزی ژاپن اکنون بیش از 50% از اوراق قرضه دولتی ژاپن را در ترازنامه خود دارد. ما معتقدیم که بانک مرکزی ژاپن به زودی‌ قادر نخواهد بود منحنی بازده خود را کنترل کند و اجازه می‌دهد بازده افزایش یابد.  اگر اینطور شود، در نهایت می‌توانیم شاهد کاهش قیمت در USDJPY باشیم. یک اصلاح نزولی سریع می‌تواند منجر شود این جفت ارز به سرعت پایین‌تر از میانگین متحرک روزانه 50 در حوالی 130 قرار بگیرد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟