بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 خرداد

روز پنج‌شنبه بازار سهام آمریکا افت سنگینی را تجربه کرد چرا که داده‌های نه چندان قوی آمریکا در کنار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره، نگرانی‌ها در مورد رکورد را افزایش دادند و منجر به فشار فروش شدیدی در بازار شدند.

شاخص تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا برای اولین بار از بهار سال 2020 به طور غیرمنتظره‌ای سقوط کرد. آمار مدعیان بیکاری آمریکا بیش از انتظارات افزایش یافت و آمار مجوز ساخت و ساز آمریکا و موارد شروع به ساخت مسکن در آمریکا نیز ناامید کننده منتشر شدند.

شاخص S&P 500 افت 3.25 درصدی و شاخص نزدک افت بیش از 4 درصدی داشت.

بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا و دلار کاهش یافتند، اما دلار آمریکا امروز صبح قوی‌تر شده تا تأییدی بر این باشد که حتی مجموعه‌ای از داده‌های ناامید کننده نیز به سختی می‌تواند اعضای داویش فدرال رزرو را خوشحال کند، چرا که می‌دانند بانک مرکزی آمریکا تا قبل از این که داده‌های تورمی کاهش یابند کمک زیادی نمی‌کند و متأسفانه تا زمانی که قیمت انرژی به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، تورم کاهش نخواهد یافت.

نفت

قیمت نفت خام آمریکا پس از این که به محدوده 112 دلار رسید، بازگشت قوی داشت چرا که خریداران با این انتظار که بهبود اقتصادی چین، رونق سفرها و عرضه محدود بازار را در میان مدت صعودی نگه دارد. اخبار مبنی بر اینکه ایالات متحده در حال افزایش تولید است و تولید نفت و گاز پرمین به رکورد بالایی رسیده، نتوانستند مانع رشد نفت شود.

با این حال، با نزدیک شدن قیمت نفت به محدوده 120 دلار ممکن است شاهد کاهش سرعت رالی قیمتی باشیم چرا که ترس از رکود چشم انداز تقاضای جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آتش بازی در سوئیس

بانک مرکزی سوئیس با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسه دیروز بازارها را غافلگیر کرد و پیام مهمی را به بازارها ارسال کرد: بانک مرکزی سوئیس اکنون تمرکز خود را به مبارزه با تورم تغییر داده و تا حدی از نبرد خود برای کاهش فرانک سوئیس چشم پوشی می‌کند.

جردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس، اظهار داشت که سیاست پولی انقباضی‌تر «با هدف جلوگیری از گسترش تورم به کالاها و خدمات در سوئیس است» و «نمی‌توان رد کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس در آینده قابل پیش‌بینی ضروری باشد. ‘. این بدان معناست که سوئیس تا پایان تابستان یا پاییز با نرخ‌های منفی خداحافظی خواهد کرد و امیدواریم که فرانک قوی فشارهای تورمی را کاهش دهد.

از آنجایی که هدف از اقدام بانک مرکزی سوئیس مهار تورم از طریق یک ارز قوی‌تر است، فرانک احتمالا در میان مدت افزایش خواهد یافت. اما سوال اصلی این است “تا چه میزان؟”

90 درصد از درآمد شاخص بازار سوئیس (SMI) در خارج از کشور تولید می‌شود و فرانک قوی تأثیر منفی واضحی بر سود شرکت‌های سوئیسی دارد. بنابراین، سیاستگذاران سوئیسی اجازه خواهند داد که فرانک افزایش یابد، اما نه بیش از حد. در نتیجه، ، حتی با وجود سیاست هاوکیش بانک مرکزی، فرانک سوئیس مطمئناً پتانسیل صعود محدودی دارد. از این نظر، سقوط زیر محدوده 1 در جفت ارز EURCHF احتمالاً سوئیس را مجبور به فروش فرانک خواهد کرد تا از قوی شدن بیش از حد ارز جلوگیری کند و نوسانات را پایین نگه دارد.

بانک مرکزی سوئیس در مورد عملیات بازار فارکس قدرت نامحدودی دارد، چرا که بانک مرکزی می‌تواند به اندازه‌ای که می‌خواهد فرانک مورد نیاز چاپ کند و بفروشد.

منبع: Swissquote

 

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟