مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟

دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟

  • این مقاله صرفا یک تحلیل است و بمنظور آشنایی مخاطبین با دیدگاه‌های مختلف درباره طلا و دلار ارائه می‌شود، بنابراین نباید به تنهایی مبنای تصمیم‌گیری برای معاملات قرار گیرد.
  1. برخی از تحلیلگران ادعا می‌کنند که دلار آمریکا «قدرتمند به نظر می‌رسد» و می‌تواند برای «یک رالی بزرگ» آماده شود. اما این دیدگاه چقدر صحت دارد؟
  2. برای شروع، نمودار زیر را که مربوط به شاخص دلار در بلندمدت است را تماشا کنید. شاید دلار برای عده‌ای ارز قدرتمندی به نظر برسد، اما اگر بخواهیم بی‌پرده صحبت کنیم، عملکرد دلار در مقابل سایر ارزهای فیات «رقت انگیز» است.
  3. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟در حدود ۵۰ سال گذشته، دلار هیچ افزایش پایداری در برابر سایر ارزهای عمده جهان نداشته است. البته سایر ارزهای فیات نیز در برابر دلار کار زیادی انجام نداده‌اند. دلار، یورو و سایر ارزهای فیات دولتی روندی رو به پایین دارند. روندی که هرگز به اتمام نمی‌رسد.
  4. برای اینکه بتوانید عمق فاجعه را ببینید، بهتر است به نمودار زیر که فدرت دلار در برابر بیت کوین است، نگاهی بیندازید. دلار ممکن است به عنون یک ارز فیات نسبت به ارز کشورهای توسعه نیافته عملکرد خوبی داشته باشد،‌ اما عملکرد آن در برابر یک دارایی‌های دیگر ابدا قابل قبول نیست. اما چرا این طور است؟
  5. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟از جمله ارکان پول دولتی، عرضه نامحدود، بدهی، پروپاگاندا و مالیات‌ستانی اجباری است. این ارکان به وضوح در برابر پول خصوصی شکست خورده اند.
  6. نمودار زیر ارزش دلار در برابر طلا را نشان می‌دهد که یک روند نزولی شدید را در آن مشاهده می‌کنید. روندی که در تمام ارزهای فیات مشاهده می‌شود.
  7. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟در حالی که جروم پاول وعده می‌دهد که تورم (احتمالا به اندازه معاملات او) گذرا خواهد بود، صاحبان کسب و کارها هروز بیشتر و بیشتر نگران پایدار بودن تورم می‌شوند.
  8. درگیری‌های داخلی در میان حزب دموکرت نیز آغاز شده است و به نظر می‌رسد اگر تورم به زودی متوقف نشود، تشدید خواهد شد.
  9. اعداد منتشر شده تورم توسط دولت ایالات متحده به ویژه زمانی که با اظهارات شهروندان عادی مقایسه می‌شود مضحک به نظر می‌رسد.
  10. اما در این میان تاکتیک سرمایه‌گذاران چیست؟ آنها GOAU ETF را که خریدار شمش طلا در بازار ایالات متحده است، خریداری کرده‌اند. همانطور که می‌بینید،  نمودار هفتگی این ETF نشان از یک الگوی سر و شانه می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت شروع به حرکت به سمت شانه در قیمت ۲۰۰۰ دلار کرده است و به دنبال هدف ۳۰۰۰ دلاری است.
  11. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟از نظر فاندامنتالی نیز تقاضای هند دوباره در حال رشد است و تقاضای ین نیز مناسب است. نگرانی‌ها از تورم در غرب نیز به سرعت در حال افزایش است. بنابراین تمام چراغ‌ها سبز است.
  12. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت GOAU ETF در حال حرکت به سمت ۲۰ دلار است و این خبر خوبی است.
  13. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟همچنین این عملکرد قیمت با عملکرد نمودار هفتگی شمش طلا هماهنگ است. افزایش قیمت طلا و نقره نیز استخراج کنندگان خرد و کلان معدن را هیجان زده خواهد کرد.
  14. در ادامه نمودار روزانه GOAU ETF در برابر داوجونز را مشاهده می‌کنید. قیمت در حال حاضر کانال روند خود را شکسته است و در حال ایجاد یک الگوی نزولی سر و شانه معکوس است.
  15. دلار و طلا: چرا نباید خوشبینی زیادی به دلار داشت؟به نظر می‌رسد که ما در حال ورود به وضعیتی هستیم که بازار مالی آمریکا در سال ۱۹۶۶ تجربه کرد. در آن زمان بازار سهام به شدت سقوط کرد و معدنچیان طلا برای یک دهه در اوج بودند. همچنین هند نیز ممکن است در شرایطی مانند شرایط آمریکا در دهه ۱۸۸۰ وارد شده باشد. زمانی که آمریکایی‌ها را تب طلا فرا گرفته بود.
  16. با این حال می‌توان گفت که بهتر است صبور باشید و در ادامه از رالی طلا لذت ببرید.

منبع: خلاصه شده از Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟