مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

در حین سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، دلار حرکات شارپ صعودی و نزولی داشت

در حین سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، دلار حرکات شارپ صعودی و نزولی داشت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 13 آبان (4 نوامبر)

  • تیپرینگ بانک مرکزی آمریکا
  • جلسه بانک مرکزی انگلیس و داده‌های آمریکا در کانون توجهات

روز چهارشنبه و در حین سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، دلار حرکات شارپ صعودی و نزولی داشت و در انتها کار خود را در برابر دیگر رقیبان در محدوده منفی خاتمه داد. پیش از جلسه بانک مرکزی انگلیس، بازارها تقریبا آرام معامله می‌شود و دلار تقویت شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا پیش‌بینی‌های خود در مورد اقتصادی ناحیه یورو منتشر خواهد کرد. آمار مدعیان بیکاری، تغییرات فصلی هزینه‌های واحد کارگری و تزار تجاری آمریکا امروز منتشر خواهند شد.

همانطور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا اعلام خرید حجم خرید دارایی‌ها را از اواسط نوامبر، ماهانه 15 میلیارد دلار کاهش خواهد داد. در بیانیه این بانک لحن انعطاف پذیری دیده می‌شد و اعلام شد که بانک حاضر است اگر چشم انداز اقتصادی تغییری داشته باشد سرعت خرید‌ها را در ماه‌های آینده مجددا تنظیم کند. در مورد چشم انداز نرخ بهره، پاول تکرار کرد الزاما افزایش نرخ بهره به دنبال اتمام برنامه QE رخ نخواهد داد. رئیس بانک مرکزی عقیده دارد که تورم در نیمه دوم سال 2022 به سمت 2% حرکت خواهد کرد و تاکید کرد در زمینه هدف‌های اشتغال هنوز مسیر طولانی در پیش است.

در همین حین داده‌های آمریکا نشان دادند اشتغال در بخش خصوصی در ماه اکتبر بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و فعالیت‌‌های اقتصادی در بخش خدماتی عملکرد خوبی داشته به طوری که شاخص مدیران خرید بخش خدمات آمریکا گزارش موسسه ISM در ماه اکتبر به 66.7 رسید در حالی که این داده برای ماه سپتامبر 61.9 بود.

بیانیه بانک مرکزی آمریکا تاثیر چندانی در سنتیمنت بازار نداشت و شاخص S&P 500 بار دیگر سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد. روز چهارشنبه بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بیش از 3% رشد کرد و در حال حاضر بالاتر از 1.6% قرار گرفته و نگرانی‌ها در مورد صاف شدن منحنی بازده کاهش یافته است. شاخص‌های اس‌اس‌ای (SSE)، شاخص بازار سهام متعلق به بورس شانگهای و نیکی 225 به ترتیب 0.7% و 0.8% رشد کردند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 4 نوامبر/ 13 آبان

جفت ارز EURUSD در پایان جلسه آمریکا بالاتر از محدوده 1.1600 قرار گرفت اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد. روز گذشته چندین عضو بانک مرکزی اروپا بیان کردند دلیلی برای افزایش نرخ بهره در سال آینده وجود ندارد. شاخص سفارشات کارخانجات آلمان در ماه سپتامبر 1.3% اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 1.7% بود.

روز چهارشنبه جفت ارز GBPUSD مومنتوم صعودی خود را از دست داد و در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 1.370 معامله می‌شود. امروز جلسه بانک مرکزی انگلیس برگزار می‌شود و این احتمال وجود دارد که این بانک به منظور کاهش فشارهای قیمتی نرخ بهره را 15 واحد پایه یا 0.15% افزایش دهد. افزایش نرخ بهره بیش از این عدد می‌تواند رشد پوند را در پی داشته باشد و اگر خبری از افزایش نرخ بهره نباشد احتمالا شاهد گام نزولی دیگری در پوند خواهیم بود. سخنان بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، نیز در مورد چشم انداز نرخ بهره می‌تواند موجب افزایش نوسانات شود.

طلا به محدوده 1760 و به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسید و در حال حاضر در روند رنج به سر می‌برد. جفت XAUSD امروز رشد اندکی داشت و بالاتر از محدوده 1770 دلار قرار گرفته است.

رمزارزها: بیت کوین همچنان حوالی 60 هزار دلار معامله می‌شود. روز چهارشنبه اتریوم بالاتر از محدوده 4600 دلار سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد و در حال حاضر به نظر حوالی قیمت 4500 دلار در حال تثبیت است.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟