بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 تیر

  • تمام نگاه‌ها معطوف به پاول

بازار سهام آمریکا هفته معاملاتی را قوی آغاز کرد. روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا بیش از 2% رشد داشتند. شاخص نزدک پیشرو در این زمینه بود و 2.5% افزایش یافت. تسلا بیش از 9.35% افزایش یافت و بالاتر از محدوده 710 دلار به کار خود پایان داد. سهام پنچ شرکت بزرگ تکنولوژی (گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت) %1.8 رشد کردند.

اما این رشدها ممکن است دوام نیاورند زیرا شهادت جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، می‌تواند روحیه بازار را دوباره بدتر کند. انتظار می‌رود رئیس فدرال رزرو تعهد قوی خود را برای مبارزه با تورم تکرار کند، حتی اگر این به معنای کاهش رشد اقتصاد و بازار اشتغال ضعیف‌تر باشد.

جو بایدن در اوایل این هفته گفت که فکر نمی‌کند رکود اجتناب‌ناپذیر باشد، اما گلدمن ساکس انتظار رکود خود را از 15 به 30% افزایش داد و مورگان استنلی عقیده دارد که S&P500 باید 15 تا 20 درصد دیگر کاهش یابد.

بنابراین، افزایش روز گذشته بازار سهام می‌تواند یک جهش گربه مرده دیگر باشد و ممکن است در جلسات بعدی شاهد رنگ قرمز بازار باشیم.

 جهش گربهٔ مرده (Dead Cat Bounce) در امور مالی، به یک بهبود مختصر در قیمت دارایی رو به افول بکار می‌رود.

آرامش قبل از شهادت پاول

شاخص دلار صبح امروز، در حالی که بازارها برای برخی اظهارنظرهای هاوکیش جروم پاول آماده می‌شوند، رشد کرده است.
جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.05 معامله می‌شود و جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 137 قرار گرفته است. خریداران در این جفت ارز محدوده 140 را زیرنظر دارند چرا که بین بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی ژاپن که هنوز رویکردی بسیار داویش دارد، واگرایی واضحی وجود دارد. جفت ارز USDCAD بالاتر از محدوده 130 نوسان می‌کند. قیمت گذاری هاوکیش بانک مرکزی آمریکا و افت نفت در کوتاه مدت به نفع رشد جفت ارز USDCAD است.

طلا در مخمصه

طلا برای چهارمین روز متوالی روند نزولی دارد. این فلز گرانبها در مخمصه‌ای گیر افتاده است. زمانی که سنتیمنت ریسک پذیری ضعیف است، طلا به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا که جریانات دارایی امن را به این فلز کاهش می‌دهد، افت می‌کند. زمانی که سنتیمنت ریسک پذیری بهبود می‌یابد، این فلز گرانبها به دلیل جریانات ریسک پذیری افت می‌کند. از آنجایی که بازده اوراق ایالات متحده به موازات انتظارات تورمی افزایش می‌یابد، طلا به سختی از مزایای افزایش انتظارات تورمی نفع می‌برد.

به علاوه، گزارشات مبنی بر این هستند که سوئیس، بزرگترین مرکز تصفیه و ترانزیت جهان، برای اولین بار در ماه مه، حدود 200 میلیون دلار طلا از روسیه وارد کرد که نشان دهنده اعتراض نرم‌تر این صنعت برای جنگ در اوکراین است و احتمال افزایش عرضه را بالا می‌برد که می‌تواند بر قیمت فلز زرد تاثیر بیشتری بگذارد.

نفت و کامودیتی‌ها نیز ترس از رکود جهانی را احساس می‌کنند

شاخص کامودیتی‌ متنوع iShares (iShares Diversified Commodity index) برای اولین بار در سال جاری میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه را به سمت پایین شکست. اثربخشی انرژی و کامودیتی‌ها در محافظت از تورم فزاینده ممکن است کاهش یابد، چرا که رکود جهانی به تقاضا ضربه می‌زند و به بخش انرژی اجازه می‌دهد بخشی از رشد سال گذشته را اصلاح کند.

(شاخص iShares Diversified Commodity index عملکرد بازارهای کامودیتی با تنوع گسترده را نشان می‌دهد که بخش های انرژی، کشاورزی، فلزات صنعتی، فلزات گرانبها و دام را نشان می‌دهد.)

مورد دوم (افت بخش انرژی) در مورد قیمت نفت صدق می‌کند. نفت خام آمریکا صبح امروز به دلیل ترس از رکود به 106 دلار در هر بشکه رسید. در نزدیکی میانگین متحرک روزانه 100 (در محدوده 106 دلار) شاهد حمایت قوی هستیم اما در صورت ادامه سقوط، احتمالا سطح روانی 100 دلار تست خواهد شد.

کاهش مداوم قیمت نفت نشان می‌دهد که ترس از رکود جهانی بر بازار غالب شده و از عوامل مثبتی مانند عرضه محدود، چشم انداز بازگشایی چین و رونق سفر وزن بیشتری دارد.

تلاش‌های جو بایدن تاثیر کمی دارد. آزادسازی ذخایر استراتژیک و بهبود روابط با عربستان سعودی به سختی می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد. تعطیلی مالیات گاز فدرال (The federal gas tax holiday) احتمالاً بی اثر خواهد بود چرا که به یک راننده ماشین‌های معمولی کمک چندانی نمی‌کند تا به میزان قابل توجهی پس انداز کند.

(به عبارت ساده، تعطیلی مالیات گاز فدرال به طور موقت مالیات 18.4 سنت بر گاز را تعلیق می‌کند.)

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟