بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 دسامبر

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 آذر (17 دسامبر)

  • تثبیت دلار پس از افت قیمتی
  • ارزیابی تصمیمات بانک‌های مرکزی توسط سرمایه گذاران

روز گذشته، شاخص دلار (DXY) در محدوده منفی به کار خود پایان داد. پوند و یورو با توجه به چشم انداز سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی انگلیس (BOE) و اروپا (ECB) رشد کردند. پیش از تعطیلات آخر هفته، سرمایه گذاران شاخص فضای کسب و کار آلمان و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ناحیه یورو را زیر نظر دارند. دلار پس از ریزش قیمتی، در حال تثبیت است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد که برنامه PEPP در ماه مارس به اتمام خواهد رسید. البته به منظور حمایت از اقتصاد، این بانک قصد دارد خریدها تحت برنامه APP را از 20 میلیارد یورو به 40 میلیارد یورو در سه ماهه دوم افزایش دهد و سپس در سه ماهه سوم و چهارم این خریدها را از 40 میلیارد یورو به ترتیب به 30 میلیارد یورو و 20 میلیارد یورو کاهش دهد. این بانک پیش‌بینی خود برای تورم را نیز به طور چشم‌گیری به سمت بالا تغییر داد. در کنفرانس خبری لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد بعید است نرخ بهره در سال 2022 افزایش یابد، هرچند این احتمال را به طور کامل رد نکرد.

بانک مرکزی انگلیس که در ماه نوامبر نرخ بهره را تغییر نداده بود، در جلسه ماه دسامبر به دلیل نگرانی‌ها در مورد تورم نرخ بهره را 15 واحد پایه (0.15%) افزایش داد. این بانک اضافه کرد که انتظار می‌رود گونه امیکرون در کوتاه مدت بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر بگذارد هر چند تاثیر احتمالی آن در میان مدت بر اقتصاد مشخص نیست.

روز پنج‌شنبه جفت ارز EURUSD به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید و حوالی 1.1361 معامله می‌شد. هر چند در ادامه بخشی از رشد خود را پس داد و به حوالی محدوده 1.330 بازگشت.

جفت ارز GBPUSD امروز تغییر چندانی نداشته و بالاتر از محدوده 1.330 معامله می‌شود. شاخص خرده فروشی ماه نوامبر انگلیس که پیش‌بینی برای آن 0.8% بود، 1.4% اعلام شد.

جفت ارز USDJPY که اوایل هفته به محدوده 114.28 رسیده بود، بازگشتی داشته و به نظر به سمت محدوده 113.0 حرکت می‌کند. بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را تغییر نداد. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بار دیگر تکرار کرد اگر نیاز باشد بدون هیچ تردیدی سیاست‌های تسهیلی بیشتری تصویب می‌شوند.

روز گذشته بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را 1% کاهش داد و جفت ارز USDTRY رشد 6 درصدی داشت. این جفت ارز در ساعات اولیه امروز سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد و بالاتر از محدوده 16 معامله می‌شود. در ماه دسامبر این جفت ارز 20% رشد کرده است.

طلا برای اولین بار از ماه دسامبر بالاتر از محدوده 1800 دلار معامله می‌شود. نگرانی‌ بانک‌های مرکزی در مورد تورم از جمله دلایل رشد طلا است.

بیت کوین حوالی 47 هزار دلار معامله می‌شود و اتریوم نتوانست بالای محدوده 4 هزار دلار دوام آورد و با افت 2 درصدی حوالی 3890 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟