بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازارها آماده برای هجوم دیگر به سمت دارایی‌های امن

بازارها آماده برای هجوم دیگر به سمت دارایی‌های امن

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 5 بهمن (25 ژانویه)

  • تثبیت دلار
  • بازارها آماده برای هجوم دیگر به سمت دارایی‌های امن

در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌های جدید در مورد کند شدن سرعت رشد اقتصادی، جریانات دارایی‌های امن همچنان بر بازارها غالب هستند. روز گذشته شاخص دلار به بالاترین سطح در دو هفته اخیر و بالای محدوده 96 قرار گرفت اما در جلسه معاملاتی آمریکا عقب نشینی داشت. روز گذشته شاخص S&P 500 افت شدیدی داشت اما در کف قیمتی با حمایت خوبی همراه شد و در محدوده مثبت بسته شد. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان برای ماه ژانویه و شاخص اطمینان مصرف کننده CB آمریکا منتشر می‌شوند. پیش از جلسه FOMC در روز چهارشنبه، احتمالا جریانات ریسکی همچنان محرک حرکت بازارها خواهند بود.

طبق آخرین گزارشات، روسیه حدود 100000 سرباز در مرز اوکراین مستقر کرده و بازارها نگران حمله احتمالی هستند. در پاسخ، کاخ سفید اعلام کرد که بیش از 8000 سرباز در حالت آماده باش قرار گرفته و آماده استقرار هستند.

در همین حین روز سه‌شنبه، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد چین در سال 2022 با وضعیت تجارت خارجی «وخیم» مواجه خواهد بود و دلیل آن تورم، مشکلات زنجیره تأمین و از دست دادن رفتن مومنتوم در بهبود اقتصاد جهانی است.

روز دوشنبه جفت ارز USDRUB به بالاترین سطح از نوامبر سال 2020 و محدوده 79.5 رسید. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که خرید ارز خارجی در بازار داخلی را متوقف خواهد کرد. همین مسئله به این جفت ارز کمک کرد تا اصلاحی داشته باشد. جفت ارز USDRUB حوالی محدوده 78.60 نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD روز دوشنبه در محدوده منفی به کار خود پایان داد و امروز حوالی 1.300 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD به پایین‌ترین سطح در 3 هفته اخیر و حوالی محدوده 1.3439 قرار گرفت. به نظر می‌رسد این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.3500 روند سایدی دارد.

جفت ارز USDJPY به محدوده 113.5 رسید اما بازگشت قابل توجهی داشت. به نظر می‌رسد این جفت ارز حوالی محدوده 114 مومنتمو صعودی خود را از دست داده است.

طلا از افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا نهایت استفاده را کرد و 0.5% رشد کرد. جفت XAUUSD حوالی محدوده 1840 دلار به ثبات رسیده است.

پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) استرالیا جفت ارز AUDUSD به سمت محدوده 0.7200 حرکت کرد. شاخص قیمت مصرف کننده در سه ماهه چهارم به 1.3% رسید که بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود. با این حال فضای ریسک گریزی در بازار منجر شد این جفت ارز ریزشی داشته باشد و در حال حاضر حوالی محدوده 0.7135 نوسان می‌کند.

بیت کوین بهبود چشم‌گیری داشت اما قبل ار رسیدن به محدوده 40 هزار دلار مومنتوم صعودی خود را از دست داد. بیت کوین در حال حاضر حوالی محدوده 36 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم روز دوشنبه در محدوده منفی بسته شد و همچنان حوالی حمایت مهم 2000 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟