بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 تیر

  • تورم نه چندان گذرا

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، روز گذشته در یکی از رویدادهای بانک مرکزی اروپا (ECB) همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ را عامل افزایش تورم دانستند. اما ما آنها را سرزنش می‌کنیم چرا که تورم را گذرا خواندند و برای مدت طولانی از تورم عقب ماندند.

جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0430 رسید و به نظر می‌رسد خریداران در حال ترک بازار هستند چرا که متقاعد نشده‌اند که کریستین لاگارد ابزار جادویی برای رسیدگی به مسئله واگرایی مالی در اروپا داشته باشد. در این مرحله، هیچ کس نمی‌داند بانک مرکزی اروپا چگونه نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد و از رسیدن بازده اوراق کشورهای غیرمرکزی (peripheral) به محدوده‌های بحران جلوگیری خواهد کرد. تورم در اسپانیا و بلژیک در ماه ژوئن به بالای 10% رسید، در حالی که انتظار نمی‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست بعدی خود نرخ‌ها را بیش از 0.25% افزایش دهد که این افزارش ناچیز به نظر می‌رسد.

آلمان در قلب گروه “مرکزی” کشورهای منطقه یورو قرار دارد، در حالی که یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا به طور معمول “کشورهای غیرمرکزی” را تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل جای تعجب ندارد که جفت ارز EURCHF پایین‌تر از محدوده 1 معامله می‌شود. اگر این سقوط ادامه یابد، بانک مرکزی سوئیس (SNB) احتمالا مداخله خواهد کرد.

تورم بالاتر

ایالات متحده امروز جدیدترین داده‌های PCE را منتشر خواهد کرد که احتمالاً هیچ شگفتی خوشایندی را نشان نخواهد داد. نکته مثبت برای بانک مرکزی آمریکا این است که سرمایه‌گذاران چندان به شاخص PCE اهمیت نمی‌دهند، حتی اگر این شاخص همان چیزی باشد که بانک مرکزی برای تعیین اینکه آیا تورم با سیاست‌هایش مطابقت دارد یا خیر، زیر نظر داشته باشد.

شاخص PCE ماه گذشته 6.3% منتشر شد که بسیار کمتر از شاخص CPI بود. شاخص PCE وزن کمتری به قیمت بنزین و اجاره‌بها می‌دهد و همین دو بخش منجر به افزایش شدید CPI شده‌اند. بنابراین، حتی اگر فدرال رزرو بتواند PCE را به 2٪ کاهش دهد، مشکل قیمت انرژی و اجاره‌بهای بالا را حل نخواهد کرد.

به عنوان مثال، اجاره‌بها در ایالات متحده رکورد دیگری را در ژوئن به ثبت رساند و 14% نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به هر حال، این احتمال وجود دارد که به این زودی شاهد کاهش PCE نباشیم.

عدم خرسندی روسیه

ناتو از پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف خود استقبال می‌کند و همین امر سبب شده تنش‌ها بین روسیه و غرب همچنان افزایش یابد. پوتین تهدید کرد که اگر زیرساخت‌های ناتو در این کشورها مستقر شود، روسیه نیز به همین شکل پاسخ خواهد داد. با این حال، با توافق اتحادیه اروپا بر روی چارچوبی برای حذف میزان انتشار کربن در جو برای خودروها و ون‌های جدید تا سال 2035، منجر شد قمیت نفت نسبتاً رشدی نداشته باشد. بهتر است اتحادیه اروپا به ضرب الاجل خود پایبند باشد، چرا که غول‌های نفتی با علم به اینکه در کمتر از 15 سال آینده بسیاری از بازارهای کلیدی وجود نخواهند داشت، روی ظرفیت‌های اضافی پالایش سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

نفت خام آمریکا که روز گذشته تا 115 دلار رشد کرده بود امروز بالاتر از محدوده 110 نوسان می‌کند. به دلیل این که پیش‌بینی نمی‌شود جلسه اوپک شاهد شگفتی باشد، سنتیمنت پیرامون نفت همچنان صعودی است. کشورهای اوپک در ماه گذشته برای رسیدن به اهداف تولید خود با مشکل مواجه شدند و حدود 3 میلیون بشکه در روز کمتر از هدف 42 میلیونی خود تولید کردند. این بدان معناست که مشکلات عرضه سرفصل اصلی اخبار نفت باقی خواهد ماند و قیمت‌ها احتمالاً بالاتر خواهند رفت مگر اینکه ترس از رکود اقتصادی مانع آن شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟