مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 تیر

  • ترس از رکود و ویرانی در بازارها

هرج و مرج‌های روز گذشته منجر به شکست چند محدوده مهم در دارایی‌های مختلف شد. نفت خام پایین‌تر از حمایت 100 دلار قرار گرفت. جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.03، جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.20 و طلا به محدوده 1763 دلار رسید.

همچنین بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا فراتر از بازده اوراق 10 ساله خزانه داری قرار گرفت. وجه مشترک بیشتر این حرکات قیمتی، ترس فزاینده رکود و وحشت سرمایه گذاران بود.

نفت در محدوده پیوت 100 دلار

نفت خام آمریکا دیروز ریزش شدیدی داشت و حمایت روانی 100 دلار را شکست چرا که ترس از رکود بر چشم انداز تقاضا تأثیر گذاشته و توجه بازار را از عرضه خیلی کم به سمت تقاضای بالقوه خیلی کم سوق داد.

نفت امروز صبح کمی رشد و به محدوده 100 دلار نزدیک شد. با این حال با توجه به تغییری که در سنتیمنت به وجود آمده خرید در کف به فروش در سقف‌ها تبدیل شده است. هدف بعدی برای ریزش نفت می‌تواند محدوده 93 دلار (حوالی میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه) باشد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال قیمت نفت به 85 دلار برسد.

علاوه بر این، اخباری مبنی بر این که مقامات شانگهای به دنبال افزایش مبتلایان طی دو روز گذشته در حال انجام آزمایشات دسته جمعی هستند، وجود دارد.

بانک مرکزی اروپا بزرگترین دردسر ناحیه یورو

شرکت‌های اروپایی با جنگ اوکراین، بدتر شدن بحران انرژی، تورم فزاینده و بانک مرکزی که نمی‌تواند رفتار مناسبی را با کشورهای عضو انجام دهد چرا که بین تورم فزاینده و ریسک ایجاد یک بحران بدهی مجدد در منطقه یورو گیر کرده‌، دست و پنجه نرم می‌کنند و بازار سهام اروپا در حال سقوط است.

در حال حاضر جفت ارز EURUSD کمی بالاتر از محدوده 1.0250 معامله می‌شود. خریداران یورو در حال ترک بازار هستند چرا که عقیده دارند بانک مرکزی اروپا (ECB) با سرعت مناسب نمی‌تواند نرخ‌های خود را افزایش نخواهد، چرا که بازده اوراق کشورهای غیرمرکزی (peripheral) می‌توانند از سقف خود عبور کنند و یک بحران بدهی مجدد شروع شود.

بانک مرکزی اروپا احتمالا بزرگترین آزمون تاریخ اخیر خود را خواهد داشت. بله درست است، بانک مرکزی اروپا در گذشته دچار بحران بدهی شده و توانسته منطقه یورو را در کنار هم نگه دارد. اما این بار، بانک با سطح بالاتری از پیچیدگی مواجه است: افزایش سریع تورم و اضطرار برای کاهش آن، عرصه را برای بانک مرکزی اروپا تنگ می‌کند.

برعکس، هرچه بانک مرکزی اروپا بیشتر منتظر بماند، یورو بیشتر افت خواهد کرد و افت یورو تورم را بدتر می‌کند. این یک مارپیچ سمی است.

برای جفت ارز EURUSD تمام نگاه‌ها به محدوده 1 است. در واقع اگر بانک مرکزی اروپا در نشست این ماه نظر خود را برای افزایش 0.50 یا 0.25 درصدی نرخ بهره تغییر ندهد، این جفت ارز ممکن است به زیر نرخ برابری (1) برسد. این سناریو می‌تواند فاجعه‌ای برای اقتصاد اروپا باشد.

در سمت دیگر جفت ارز EURCHF به دلیل واگرایی‌های سیاست‌های پولی بین بانک مرکزی اروپا و سوئیس پایین‌تر از محدوده 1 معامله می‌شود. بانک مرکزی سوئیس (SNB) برای مبارزه با تورم هاوکیش‌تر شده اما لحن هاوکیش بانک مرکزی اروپا یا کافی نیست یا قابل اعتماد نیست. بنابراین، فرانک باید در برابر یورو به افزایش قیمت ادامه دهد، اما بانک مرکزی سوئیس مطمئنا در بازار مداخله خواهد کرد و مقداری یورو خواهد خرید تا از قوی شدن بیش از حد فرانک در برابر یورو جلوگیری کند.

بوریس جانسون، دو چهره مهم را از دست داد

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، دیروز دو شخصیت مهم کابینه خود را از دست داد. سوناک که پیش‌تر بیان کرده بود “آنها نمی‌توانند اینگونه ادامه دهند” به مهمانی‌های غیرقانونی، اتهامات سوء استفاده جنسی و غیره بوریس جانسون اشاره داشت.

آشفتگی سیاسی در بریتانیا مطمئناً بر فشار فروش بر پوند افزوده، اما دلیل اینکه GBPUSD به زیر سطح 1.20 سقوط کرد قدرت دلار در برابر تمام ارزها بود.

شاخص دلار به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر صعود کرد و به محدوده 107 نزدیک شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 ژوئیه
  1. ایمان گفت:

    عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟