بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 21 اردیبهشت (11 مه)

  • احتیاط در بازارها پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا

تغییر مثبت در سنتیمنت ریسک پذیری کار را برای رشد دلار سخت‌تر کرده است. سرمایه گذاران در انتظار انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا برای ماه آوریل هستند. انتظار می‌رود این داده در ارزیابی سالانه از 8.5% در ماه مارس به 8.1% برسد. شاخص دلار کمی پایین‌تر از محدوده 104 معامله می‌شود. فعالین بازار همچنین امروز سخنان اعضای بانک مرکزی آمریکا و همچنین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، را زیر نظر خواهند داشت.

روز سه‌شنبه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که فدرال رزرو بر مهار تورم تمرکز کرده و افزود که دولت وی در حال بررسی حذف تعرفه‌های دوران ترامپ بر واردات چینی به منظور کاهش قیمت‌ها است. بایدن اضافه کرد: “هنوز تصمیمی گرفته نشده است.” در واکنش به این خبر شاخص سهام شانگهای کامپوزیت 1% رشد داشت. شاخص S&P 500 روز سه‌شنبه در محدوده مثبت به کار خود پایان داد اما شاخص داو جونز و شاخص نزدک افتی را ثبت کردند. داده‌های کشور چین نشان دادند شاخص قیمت مصرف کننده این کشور در ماه آوریل در ارزیابی سالانه به 2.1% رسیده که نسبت به انتظارات (1.8%) بالاتر بود.

روز سه‌شنبه بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا برای دومین روز پیاپی افت کرد و امروز نیز پایین‌تر از محدوده 3% نوسان می‌کند. مستر، عضو بانک مرکزی آمریکا، روز گذشته بیان کرد بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن و ژوئیه باید بررسی کند چه اقدامات دیگری مورد نیاز است.

جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.050 در کانال کوچکی نوسان می‌کند. ویلروی، عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد که توهم بدهی بی حد و حصر و بی هزینه بسیار جذاب و در عین حال بسیار خطرناک بود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.2300 باقی مانده است؛ در گزارش که اخیرا منتشر شده موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (NIESR) بیان کرد بانک مرکزی انگلیس به منظور مقابله با تورم باید سال آینده نرخ بهره را به 2.5% برساند.

طلا در ساعات اولیه روز چهارشنبه به محدوده 1832 دلار رسید. علی‌رغم افت بازده اوراق خزانه داری تقاضا برای طلا همچنان پایین است. در حال حاضر طلا حوالی محدوده 1845 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 130 معامله می‌شود. ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، بیان کرد دولت باید به صلاحیت قضایی بانک مرکزی ژاپن در تعیین سیاست‌های پولی احترام بگذارد.

پس از افت شدید در روز دوشنبه، بیت کوین روز گذشته بازگشتی داشت اما نتوانست مومنتوم صعودی را حفظ کند. در حال حاضر بیت کوین با افت بیش از 1 درصدی حوالی 30600 معامله می‌شود. اتریوم بیش از 5% رشد داشت اما امروز حوالی 2300 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟