بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 خرداد

  • ابزار مرموز بانک مرکزی اروپا

این هفته با روند آرامی آغاز شد و در شاخص‌های بازار سهام اروپا و معاملات آتی آمریکا رشدی اندکی را شاهد بودیم.

فشار فروش در رمزارزها کاهش یافته چرا که بیت کوین توانست بالاتر از سطح روانی 20 هزار دلار قرار گیرد. با این حال ریسک فشار فروش بیشتر را نمی‌توان کنار گذاشت چرا که انتظارات برای سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا، فروش جهانی دارایی‌های ریسکی و این واقعیت که جریان‌های خروجی عظیم در ارزهای دیجیتال شروع به نشان دادن شکاف‌هایی در صنعت نوظهور کریپتو کرد، باعث می‌شود که جذابیت ارزهای دیجیتال کمتر شود. بنابراین، می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد بهبود محدود ارزهای دیجیتال باشیم. آنچه باید ببینیم این است که شرکت‌های ارزهای دیجیتال در شرایط آشفته بازار دوام می‌آورند یا خیر.

طلا و نفت

قیمت نفت خام حوالی محدوده 110 دلار تثبیت شد چرا که نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی افزایش یافته و به همین دلیل رشد نفت متوقف شد. طلا به دلیل بهبود فضای ریسک پذیری و همچنین و چشم انداز بازده بالاتر اوراق ایالات متحده افت کرد.

ابزار مرموز بانک مرکزی اروپا

بازار فارکس نیز آرام بود و دلار آمریکا در برابر بیشتر ارزهای اصلی عقب نشینی داشت. جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.05 نوسان می‌کند. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هشدار داد که ریسک «شدید» اصلاحات مالی بی‌نظم در اروپا، به ‌ویژه در بازارهای مالی و مسکن در نتیجه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اروپا که در شرف تصویب هستند، وجود دارد.

اسپرد بین بازده اوراق 10 ساله ایتالیا و آلمان از زمانی که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد ابزار مالی دیگری را برای مقابله با سرعت متفاوت افزایش بازده اوراق بین کشورها اختراع خواهد کرد، کاهش یافته است. لاگارد در سخنرانی دیروز خود یک بار دیگر از این ابزار جدید دفاع کرد، با این حال خریداران یورو احتمالا همچنان تا زمانی که جزئیات بیشتری در مورد این ابزار مرموز جدید ضد واگرایی مالی بدست نیاورند، به عقب نشینی خود ادامه می‌دهند. میانگین متحرک روزانه 50 حوالی محدوده 1.0620 قرار دارد که احتمالا در کوتاه مدت نقش مقاومتی خواهد داشت.

در فرانسه، مکرون اکثریت مجلس ملی را در آخرین انتخابات پارلمانی از دست داد. این چیزی است که در فرانسه نادر است و فرانسوی‌ها را مجبور می‌کند برای وضع قوانین جدید سازش کنند، وضعیتی که آنها به آن عادت ندارند و دوست ندارند. مشکل اینجاست که اکنون آنقدر اختلاف نظر در پارلمان وجود دارد که هیچ کس نمی‌داند این موضوع در پنج سال آینده حکومت مکرون چگونه پیش خواهد رفت. جناح چپ افراطی و راست افراطی کرسی‌های زیادی به دست آوردند. تعداد کرسی‌های حزب لوپن (جبهه ملی فرانسه) نسبت به سال 2017، 10 برابر افزایش یافته، بنابراین فرانسه با توجه وضعیت آشفته این قاره با همه گیری و جنگ کار آسانی نخواهد داشت.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.22 نوسان می‌کند. پیش از انتشار داده‌های تورمی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نفس‌ها برای پوند حبس شده‌اند. جفت ارز AUDUSD به محدوده 0.70 نزدیک شد چرا که در صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا بار دیگر تاکید شد که سیاستگذاران استرالیایی برای مهار تورم هر آنچه لازم است، انجام می‌دهند و افزایش بیشتر نرخ بهره رخ خواهد داد.

آرامش قبل از طوفان

مطمئناً چند ساعت دیگر در بازارها آرامش داریم. اما همه چیز با شهادت جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، که چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود، جدی خواهد شد. وی تکرار خواهد کرد که فدرال رزرو تا چه حد برای مبارزه با تورم فزاینده در ایالات متحده متعهد است. بهبود در بازار سهام آمریکا پیش از سخنرانی پاول، احتمالا محدود باقی خواهد ماند. اما از لحاظ قیمت گذاری، ممکن است این هفته شاهد قیمت گذاری تهاجمی نباشیم چرا که بازار آتی نرخ بهره فد پیش‌تر احتمال 100 درصدی افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را برای ماه ژوئیه قیمت گذاری کرده است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟