بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

رئیس بانک مرکزی آمریکا، موجب رشد دلار و فشار فروش در بازارهای سهام شد

رئیس بانک مرکزی آمریکا، موجب رشد دلار و فشار فروش در بازارهای سهام شد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 7 بهمن (27 ژانویه)

  • رشد دلار
  • سقوط بازارهای سهام
  • توجهات معطوف داده‌های آمریکا

سخنان هاوکیش پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، موجب رشد دلار و فشار فروش در بازارهای سهام شد. شاخص دلار در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه به دلیل فضای ریسک گریز همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. امروز تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم، شاخص سفارشات کالاهای بادوام، شاخص مدعیان بیکاری و خانه‌های در انتظار فروش برای آمریکا منتشر می‌شوند.

همانطور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا در جلسه ماه ژانویه خود نرخ بهره را تغییر نداد. جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود بیان کرد “فضای کافی” برای افزایش نرخ بهره بدون صدمه زدن به بازار کار وجود دارد. وی همچنین اضافه کرد تورم از جلسه ماه دسامبر بیشتر افزایش یافته و تاکید کرد که کمیته این بانک “با فرض این که شرایط برای افزایش نرخ بهره مناسب باشد” موافق افزایش نرخ بهره در ماه مارس است.

در پی نظرات پاول، دلار در برابر دیگر رقیبان خود تقویت شد و شاخص دلار بیش از 0.5% رشد کرد. در حال حاضر دلار در بالاترین سطح از اواسط ماه دسامبر و حوالی 96.68 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری که پنج روز گذشته در محدوده منفی بسته شده بود، بیش از 5% رشد کرد و حوالی 1.9% نوسان می‌کند.

شاخص S&P 500 که در نیمه اول روز بیش از 1% رشد کرده بود، روز چهارشنبه را در محدوده منفی خاتمه داد.

جفت ارز EURUSD روز چهارشنبه افت شدیدی داشت و امروز نیز به سمت محدوده 1.120 حرکت می‌کند. امروز داده مهمی برای ناحیه یورو منتشر نخواهد شد.

جفت ارز GBPUSD در پایین‌ترین سطح از اوایل امسال معامله می‌شود و به سمت محدوده 1.3400 حرکت می‌کند.

روز چهارشنبه جفت ارز USDCAD بالاتر از محدوده 1.2600 قرار گرفت. بانک مرکزی کانادا نرخ بهره خود را تغییری نداد. هر چند پس از سخنان مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، در کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر این که به منظور مقابله با افزایش تورم، نرخ بهره افزایش خواهد یافت این جفت ارز رشد خود را پس داد اما مجددا توانست مومنتوم صعودی خود را به دست آورد و بالاتر از محدوده 1.2700 قرار گرفت.

طلا یکی از بیشترین افت‌های خود را از ماه نوامبر تجربه کرد و بیش از 1.5% افت کرد. جفت XAUUSD به سمت محدوده حمایتی مهم 1800 دلار حرکت می‌کند.

روز چهارشنبه جفت ارز USDJPY به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا رشد چشم گیری دلار و امروز پایین‌تر از محدوده 115 نوسان می‌کند.

بیت کوین در واکنش به تصمیمات بانک مرکزی آمریکا ابتدا رشد چشم‌گیری داشت اما نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. این رمزارز در حال حاضر با افت 2 درصدی حوالی 36 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز حوالی 2400 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟