مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 خرداد (23مه)

  • ریسک پذیری در بازار و ادامه افت دلار

شاخص دلار برای اولین بار از اوایل ماه مارس با کندل نزولی هفتگی کار خود را پایان داد. امروز نیز این شاخص همچنان به عقب نشینی خود ادامه می‌دهد و تقاضا برای دلار در پی افزایش ریسک پذیری افت کرده است. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان منتشر می‌شود که فعالان بازار آن را به دقت زیرنظر دارند.

با افزایش جریانات ریسک پذیری در بازار، معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا بین 1 تا 1.6% رشد داشتند. بازده اوراق خزانه داری آمریکا تقریبا 2% رشد داشته و بالاتر از 2.8% نوسان می‌کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه در حین سخنرانی در توکیو تکرار کرد که آنها در حال بررسی کاهش تعرفه‌ها بر چین هستند و افزود که رکود در ایالات متحده “حتمی نیست”.

در تعطیلات آخر هفته، رویترز گزارش داد که منطقه مرکزی جینگان شانگهای، منطقه تجاری کلیدی مرکز مالی چین، همه سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها را می‌بندد و ساکنان را ملزم می‌کند تا در خانه بمانند تا آزمایش‌های انبوه مربوط به ویروس کرونا را تا روز سه‌شنبه انجام دهند. علاوه بر این، شهر پکن 99 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در روز یکشنبه گزارش داد که نسبت به 61 مورد در روز شنبه افزایش یافته است. این مسئله نگرانی‌ها در مورد اعمال محدودیت‌های شدیدتر توسط مقامات را احیا کرده است. با این وجود، به نظر نمی‌رسد تا کنون این تحولات تأثیر قابل‌توجهی بر سنتیمنت ریسک داشته باشد.

جفت ارز EURUSD در جلسه معاملاتی آسیا رشدی داشت و بالاتر از محدوده 1.060 قرار گرفت. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه محتمل است اما با توجه به عدم قطعیت‌ها در زمینه چشم انداز اقتصادی ایده افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را کم‌اهمیت جلوه داد.

جفت ارز GBPUSD در بالاترین سطح طی دو هفته اخیر و بالاتر از محدوده 1.2550 معامله می‌شود. امروز بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی خواهد داشت.

علی‌رغم فشار فروش پیرامون دلار، جفت ارز USDJPY در کانال باریکی پایین‌تر از محدوده 128 نوسان می‌کند. افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر به افزایش این جفت ارز شده است.

طلا همچنان حرکت صعودی خود را ادامه می‌دهد و کمی بالاتر از محدوده 1850 دلار معامله می‌شود. روز جمعه این فلز گرانبها کمی بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 قرار گرفت.

جفت ارز AUDUSD بیش از 1% رشد داشته و حوالی محدوده 0.7120 نوسان می‌کند. کنت، عضو بانک مرکزی استرالیا، اوایل امروز بیان کرد اجازه می‌دهند دارایی هایی که خریداری کرده‌اند به آرامی سررسید شوند و قصد ندارند دارایی های خود را بفروشند. با این وجود، این جفت ارز توانست حرکت صعودی خود را با وجود این اظهارات حفظ کند.

بیت کوین در تعطیلات آخر هفته بازگشتی داشت و هفته را کمی بالاتر از محدوده 30 هزار دلار به اتمام رساند. اتریوم نیز محدوده مهم 2 هزار دلار را پس گرفت و حوالی 2050 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟