مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

فضای شکننده بازار و نگاه سرمایه گذاران به اخبار گونه جدید ویروس کرونا

فضای شکننده بازار و نگاه سرمایه گذاران به اخبار گونه جدید ویروس کرونا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 8 آذر (29 نوامبر)

  • فضای شکننده بازار و نگاه سرمایه گذاران به اخبار گونه جدید ویروس کرونا

هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی‌ها امن، منجر به سقوط شدید بازده اوراق خزانه داری آمریکا شد و شوکی به بازارهای سهام در سراسر جهان وارد کرد. دلار در برابر ارزهای امن مثل فرانک و ین ضعیف شد اما در برابر ارزهای های بتا (High beta) عملکرد بهتری داشت. علی‌رغم اخبار نگران کننده در زمینه گونه Omicron ویروس کرونا، به نظر می‌رسد فضای بازار در ساعات اولیه معاملاتی روز دوشنبه کمی بهبود یافته است. سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده‌های تورمی آلمان و داده‌های سنتیمنت کسب و کارها هستند. اما فضای ریسک همچنان محرک اصلی بازار در شروع هفته خواهد بود.

روز جمعه در پی افزایش ریسک گریزی در بازار، شاخص S&P 500، با افت 2 درصدی، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 9.4% و شاخص دلار 0.75% افت کردند. امروز در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا، معاملات آتی بازار سهام آمریکا بین 0.4% تا 1% رشد داشتند. بازارها در تلاش برای درک این مسئله هستند که آیا بانک مرکزی آمریکا مجبور خواهد شد در زمینه انقباضی کردن سیاست‌ها و در مواجه به کند شدن سرعت رشد اقتصادی دیدگاه محتاطانه‌ای اتخاد کند یا خیر.

هر چند گونه omicron ویروس کرونا هنوز در آمریکا شناسایی نشده است اما دکتر فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، روز یک شنبه بیان کرد شیوع این گونه در آمریکا اجتناب ناپذیر است.

در همین حین تولید کنندگان واکسن کرونا در حال آزمایش میزان اثرگذاری واکسن‌های فعلی بر گونه جدید هستند اما انتظار نمی‌رود تا دو هفته آینده خبری در این زمینه منتشر شود. شرکت‌های فایزر و مدرنا اعلام کرند اگر نیاز باشد برای تولید واکسن جدید 100 روز زمان نیاز است.

جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.1300 قرار گرفت اما در ساعات اولیه معاملاتی روز دوشنبه مومنتوم صعودی خود را از دست داد و حوالی 1.1280 معامله می‌شود.

روز جمعه جفت ارز USDJPY بیش از 200 پیپ افت کرد. این جفت ارز امروز با گپ صعودی باز شد و حوالی 113 معامله می‌شود.

روز جمعه جفت ارز GBPUSD به دلیل این که سرمایه گذاران چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس را مجددا ارزیابی می‌کنند کمی بهبود یافت. این جفت ارز هفته را با روند سایدی آغاز کرده است.

جفت ارزهای AUDUSD و NZDUSD روز جمعه افت شدیدی داشتند. هر چند این دو جفت ارز امروز کمی بهبود یافتند اما همچنان نسبت به سنتیمنت بازار بسیار حساس هستند.

روز جمعه طلا از فرصت استفاده کرد و با توجه به افت بازده اوراق خزانه داری رشد خوبی را تجربه کرد اما پیش از به اتمام رساندن هفته بیشتر رشد خود را پس داد و حوالی محدوده 1790 قرار گرفت. این فلز گرانبها امروز روند بهبودی را آغاز کرده و به سمت محدوده 1800 دلار حرکت می‌کند.

وخیم شدن چشم انداز تقاضا برای انرژی در بحبوحه نگرانی‌ها در زمینه کشف گونه جدیدی ویروس کرونا و اعمال قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها منجر شد قیمت نفت سقوط شدیدی داشته باشد. روز جمعه نفت WTI حدود 12% افت کرد. هر چند نفت امروز حوالی 71 دلار معامله می‌شد و حدود 5% بهبود یافته بود. روز جمعه تقاضا برای دلار کانادا کاهش یافته بود و جفت ارز USDCAD برای اولین بار از اواخر ماه سپتامبر حوالی محدوده 1.28 قرار گرفت. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.275 معامله می‌شود.

رمزارزها: روز یک شنبه بیت کوین به زیر محدوده 54 هزار دلار رسید اما امروز بازگشتی داشت و به سمت محدوده 60 هزار دلار حرکت می‌کند. اتریوم پس از لمس محدوده 4 هزار دلار، در محدوده مثبت و بالاتر از سطح 4300 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟