بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازارها هفته جدید را آرام آغاز کردند

بازارها هفته جدید را آرام آغاز کردند

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 27 دی (17 ژانویه)

  • شروع آرام هفته

بازارها هفته جدید را آرام آغاز کردند. شاخص دلار که روز جمعه توانست به روند نزولی سه روزه خود خاتمه دهد، بالاتر از محدوده 95 در حال تثبیت است. بازار سهام و اوراق امروز به دلیل روز مارتین لوتر کینگ بسته هستند. در جلسه معاملاتی اروپا، گزارش ماهانه بانک فدرال آلمان (BUNDESBANK) منتشر می‌شود. در ادامه روز شاخص فروش محصولات کارخانجات کانادا و ارزیابی چشم انداز کسب و کار ها توسط بانک مرکزی کانادا (BOC) منتشر می‌شود.

در جلسه معاملاتی آسیا داده‌های چین منتشر شدند. شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم چین که پیش‌بینی برای آن 1.1% بود، 1.6% اعلام شد. شاخص تولیدات صنعتی ماه دسامبر به 4.3% رسید. پیش‌بینی برای این شاخص 3.7% و عدد قبلی 3.8% بود. شاخص خرده فروشی سالانه ماه دسامبر که پیش‌بینی برای آن 3.7% بود، 1.7% اعلام شد. علی‌رغم انتشار مختلط داده‌ها فضای بازار خوش‌بینانه باقی ماند و شاخص نیکی 225 و شاخص سهام شانگهای کامپوزیت به ترتیب 0.75% و 0.7% رشد کردند.

در همین حین روز دوشنبه بانک مرکزی چین اعلام کرد نرخ بهره برای 700 میلیارد یوان (110.19 میلیارد دلار) تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت را برای نهادهای مالی 10 نقطه پایه (0.1) کاهش داده و به 2.85% رسانده است. همچنین این بانک نرخ ریپوی معکوس 7 روزه را با کاهش 10 واحد پایه‌ای از 2.2% به 2.1 تغییر داده است.

روز جمعه جفت ارز EURUSD پیش از رسیدن به محدوده 1.150 مومنتوم صعودی خود را از دست داد و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. امروز این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.140 روند سایدی را در پیش گرفته است.

علی‌رغم عقب نشینی شدید در روز جمعه جفت ارز GBPUSD، برای پنجمین هفته پیاپی در محدوده بالاتری بسته شد.

جفت ارز USDJPY پس از رسیدن به محدوده 113.5، به دلیل افزایش بازده اوراق در روز جمعه بازگشت خوبی را ثبت کرد. این جفت ارز همچنان روند صعودی خود را ادامه می‌دهد و با رشد 0.2 درصدی حوالی 114.44 معامله می‌شود.

روز جمعه طلا به دلیل افزایش تقریبا 5 درصدی بازده اوراق کاهش یافت و کمی از رشد هفتگی خود را پس داد. با این حال طلا توانست بالاتر از محدوده حمایتی 1800 دلار باقی بماند و حوالی محدوده 1820 دلار به تثبیت رسیده است.

جفت ارز USDCAD به دلیل افزایش قیمت نفت، افت کرد. قیمت نفت WTI هفته گذشته 7% رشد کرد. این جفت ارز روز پنج‌شنبه پایین‌تر از محدوده 1.2500 قرار گرفت اما قدرت گرفتن دلار سبب شد به بالاتر از این محدوده بازگردد.

بیت کوین تعطیلات آخر هفته را در محدوده رنج کوچکی به سر برد و اوایل روز دوشنبه به سمت محدوده 42 هزار دلار حرکت کرد. اتریوم سه روز متوالی رشد داشت اما با رسیدن به محدوده مقاومتی 3400 دلار مومنتوم صعودی خود را از دست داد. در حال حاضر اتریوم پایین‌تر از محدوده 3300 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟