بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دلار در آغاز هفته، عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقیبانش داشت

دلار در آغاز هفته، عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقیبانش داشت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 آذر (23 نوامبر)

  • تثبیت دلار پس از رشد روز گذشته
  • بازارها در انتظار داده‌های PMI

دلار در آغاز هفته، عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقیبانش داشت. افزایش بازده اوراق و تصمیم جو بایدن مبنی بر نامزدی مجدد پاول به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا از جمله دلایل این رشد بود. شاخص دلار که سقف 16 ماه اخیر خود یعنی به محدوده 96.60 رسیده بود، در حال حاضر حوالی محدوده میانی 96 در حال تثبیت است. سرمایه گذاران داده‌های PMI ناحیه یورو، آلمان، انگلیس و آمریکا را زیرنظر دارند.

روز دوشنبه شاخص S&P 500 در محدوده منفی به کار خود پایان داد. شاخص Dow Jones به دلیل افزایش بازده اوراق که منجر به رشد سهام بخش مالی حساس به بازده بود، توانست رشدی را ثبت کند. روز دوشنبه در واکنش به قیمت گذاری چشم انداز هاوکیش سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا بازده اوراق 5% رشد کرد و در ساعات اولیه معاملاتی امروز بالاتر از 1.6% نوسان می‌کند. معاملات آتی بازار سهام آمریکا در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا افتی را نشان می‌دهند که می‌تواند حاکی از این باشد که فضای بازار در نیمه دوم روز، محتاطانه خواهد شد.

جفت ارز EURUSD در نیمه دوم روز گذشته با فشار نزولی جدیدی مواجه شد و به پایین‌ترین سطح در بیش از یک سال اخیر رسید. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.1250 معامله می‌شود. روز دوشنبه کازاکس از بانک مرکزی اروپا اعلام کرد سیاست پولی باید فشار قیمت‌ها را تا زمانی که گذرا هستند و ناشی از شوک‌های جانبی سمت عرضه هستند، تحت نظر داشته باشد. امروز اسپان وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که نمی‌توان هیچ اقدامی از جمله قرنطینه‌ها را برای مبارزه با موج چهارم ویروس کرونا را رد کرد.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.34 قرار گرفت و به نظر برای روند بهبودی دچار مشکل شده است. انگلیس اعلام کرد که قبل از کریسمس ماده 16 در قرارداد برگزیت را اجرا نخواهد کرد. این مسئله نشان می‌دهد که طرفین انتظار دارند طی چند هفته آینده مذاکرات ادامه داشته باشد.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 115 معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق خزانه داری محرک حرکت این جفت ارز بوده است.

طلا روز دوشنبه با افت شدیدی مواجه شد و بیش از 2% کرد. جفت XAUUSD بالاتر از 1800 معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD برای اولین بار از اواخر ماه اکتبر بالاتر از محدوده 1.27 معامله می‌شود. به گزارش بلومبرگ آمریکا آماده می‌شود تا بیانیه‌ای در مورد آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت (SPR) در کنار دیگر کشورها منتشر کند. نفت WTI تقریبا 1% افت کرده و پایین‌تر از محدوده 76 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: بیت کوین روز دوشنبه 4% افت کرد و بالاتر از محدوده 55 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم بالای 4 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟