بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 3 خرداد (24 مه)

  • داده‌های PMI و سخنرانی پاول در کانون توجهات

پس از رالی دارایی‌های ریسکی در روز دوشنبه، به نظر می‌رسد در ساعات اولیه امروز بازارها محتاطانه دنبال می‌شوند. شاخص دلار که تقریبا در شروع هفته 1% افت کرد، امروز با رسیدن به محدوده 102.20 رشدی را ثبت کرده است. امروز داده‌های PMI خدماتی و تولیدی آلمان، ناحیه یورو، انگلیس و آمریکا برای ماه مه منتشر می‌شوند. همچنین شاخص فروش خانه های نوساز (آوریل) آمریکا نیز امروز منتشر خواهد شد و در آخر پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا امروز سخنرانی خواهد داشت.

پکن روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از گزارش بیشترین افزایش یک روزه در آمار مبتلایان طی یک ماه اخیر، دستورات کار از خانه تمدید خواهد شد. در همین حال، به نظر می‌رسد تشدید تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بر سنتیمنت بازار نیز تاثیر گذاشته است. کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) اوایل روز سه شنبه بیان کرد آنها همچنان در حال کار بر روی اقدامات تجاری بعدی در چین هستند. علاوه بر این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خاطرنشان کرد که هیچ تغییری در سیاست آنها ایجاد نشده است و ایالات متحده برای دفاع از تایوان در برابر چین به صورت نظامی وارد عمل خواهد شد.

جفت ارز EURUSD به بالاترین قیمت در یک ماه اخیر و به محدوده 1.0700 رسید اما مومنتوم صعودی خود را در دومین روز هفته از دست داد. این جفت ارز حوالی محدوده 1.0670 معامله می‌شود. علاوه بر ضعف دلار، اظهارات هاوکیش اعضای بانک مرکزی اروپا منجر به افزایش تقاضا برای یورو و رشد این جفت ارز شد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد که آنها “احتمالاً در موقعیتی قرار دارند” که از محدوده نرخ‌های منفی در پایان سه ماهه سوم خارج شوند. ویلروی، عضو بانک مرکزی اروپا، اشاره کرد که یک توافق در مورد افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت “احتمالا انجام خواهد شد.”

جفت ارز GBPUSD روز دوشنبه بیش از 100 پیپ رشد کرد اما نتوانست بالاتر از محدوده 1.26 قرار گیرد. این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.2550 آرام گرفته است. بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، روز دوشنبه خاطرنشان کرد که آنها آماده هستند تا در صورت نیاز دوباره نرخ بهره را افزایش دهند، اما اذعان داشت که سیاست‌های انقباضی باید شوک درآمدی را در نظر بگیرد.

جفت ارز USDJPY علی‌رغم ضعف دلار نتوانست حرکت تعیین کننده‌ای داشته باشد و به حرکت ساید خود حوالی 1.270 ادامه داد. ناکامورا، عضو بانک مرکزی ژاپن، مجدداً تأکید کرد که برای کمک به اقتصاد به تسهیل سیاست پولی ادامه خواهند داد.

جفت ارز NZDUSD حوالی 0.6450 معامله می‌شود. این جفت ارز در چهار روز اخیر در محدوده مثبت به کار خود پایان داده بود. امروز شاخص خرده فروشی نیوزیلند در ارزیابی سه ماهه %0.5- اعلام شد.

جفت ارز AUDUSD به بالاترین سطح در سه هفته اخیر و بالاتر از محدوده 0.7100 قرار گرفت اما امروز بیشتر رشد خود را پس داد. داده PMI تولیدی استرالیا برای ماه مه از 58.8 در ماه آوریل به 55.3 کاهش یافته بود که پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.

بیت کوین تقریبا افت 4 درصدی داشت و پایین‌تر از محدوده 30 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پایین‌تر از محدوده 2 هزار دلار قرار گرفت و شرایط سختی را برای بهبودی پشت سر می‌گذارد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟