مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

داده‌های تورمی ناحیه یورو و اشتغال آمریکا در کانون توجهات

داده‌های تورمی ناحیه یورو و اشتغال آمریکا در کانون توجهات

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 12 فروردین (1 آوریل)

  • ادامه روند بهبودی دلار
  • داده‌های تورمی ناحیه یورو و اشتغال آمریکا در کانون توجهات

تغییر منفی در سنتیمنت ریسک در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی به دلار کمک کرد تا در برابر رقبای خود در روز پنجشنبه قدرت بیشتری پیدا کند. شاخص دلار در اوایل روز جمعه همچنان به افزایش خود ادامه می دهد. توجه سرمایه گذاران معطوف بر داده‌های تورم ناحیه یورو و گزارش مشاغل ماه مارس آمریکا شده است. امروز همچنین شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) منتشر می‌شود. فعالان بازار همچنان تحولات مربوط به درگیری روسیه و اوکراین را زیر نظر خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد که خریداران گاز روسیه «باید حساب روبلی در بانک‌های روسیه باز کنند» تا از اول آوریل خرید خود را انجام دهند. پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار داد اگر چنین پرداخت‌هایی انجام نشود، ما این موضوع را یک نکول از سوی خریداران در نظر خواهیم گرفت. در پی این تحولات، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا، آنها پاسخ خواهند داد.

در همین حال، آمریکا اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته‌اند تحریم‌های بیشتری را علیه بخش فناوری روسیه اعمال کنند.

به دنبال نشست اوپک و تصمیم آمریکا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت به منظور کاهش فشار بر قیمت انرژی، قیمت نفت خام روز پنجشنبه به شدت کاهش یافت. امروز آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) یک نشست اضطراری برای بحث در مورد آزادسازی احتمالی ذخایر استراتژیک خود برگزار خواهد کرد. قیمت نفت WTI که روز گذشته 6% افت داشت، امروز نیز 2% افت داشته و حوالی 99.20 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD روز پنج‌شنبه بیش از 100 پیپ ریزش داشت و امروز حوالی 1.1050 معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ناحیه یورو که در ماه فوریه 5.9% اعلام شده بود، برای ماه مارس به 6.6% برسد.

جفت ارز GBPUSD روز پنج‌شنبه بدون تغییر به کار خود پایان داد و همچنان حوالی 1.3100 معامله می‌شود.

طلا روز پنج‌شنبه به سمت محدوده 1950 دلار حرکت می‌کرد اما بیشتر رشد خود را پس داد و پایین‌تر از محدوده 1940 دلار به کار خود پایان داد. جفت XAUUSD تحت فشار نزولی باقی مانده در جالی که بازده اوراق خزانه داری در حال بازگشت است.

جفت ارز USDJPY بازگشتی داشت و به سمت محدوده 122.50 حرکت کرد.

در پی فضای ریسک گریز بیت کوین افت شدیدی داشت و پایین‌تر از محدوده 45 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز 3% افت داشته و حوالی محدوده 3200 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟