بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: بازگشت ریسک گریزی به دلیل افزایش آمار مبتلایان و سرکوب‌ های دولت چین

تحلیل-بنیادی-فارکس

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 11 مرداد (2 اوت)

با تهدید صنعت بازی‌ توسط کشور چین بازارها مجددا به سمت ریسک گریزی حرکت کردند. آمار مبتلایان به گونه دلتا همچنان رو به افزایش است و داده PMI تولیدی گزارش موسسه ISM آمریکا کمتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد. دلار و بازده اوراق کاهش یافتند. دلار استرالیا پس از تصمیمات هاوکیش بانک مرکزی رشد کرد. بروز رسانی اترویم موجب افزایش نوسانات این رمزارز شده است.

پس از این که رسانی دولتی چین صنعت بازی را “تریاک معنوی” خطاب کرد، بازار سهام این کشور تحت فشار فروش قرار گرفتند. ریسک گریزی بر بازار سهام اروپا نیز تاثیر گذاشت.

داده PMI تولیدی موسسه ISM کمتر از پیش‌بینی‌ها و 59.5 اعلام شد و نشان داد سرعت بهبودی کاهش یافته است. بخش اشتغال این داده رشدی را نشان می‌دهد که حاکی از بهبود وضعیت استخدام بود. این داده می‌تواند به عنوان اندیکاتوری برای داده NFP روز جمعه باشد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 3 اوت/ 12 مرداد

با این اوصاف نگرانی‌ها از کاهش سرعت بهبودی سرمایه گذاران به سمت اوراق خزانه داری آمریکا سوق داد. بازده اوراق خزانه داری 10 ساله به زیر 1.20% رسید و موجب افت دلار شد.

ویروس کرونا: آمار مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا به طور میانگین به 85 هزار نفر رسیده که بالاترین مقدار از فصل زمستان است. آمار بستری‌ها و فوتی‌ها نیز رو به افزایش هستند. گونه دلتای ویروس کرونا به سرعت در افرادی که واکسینه نشدند در حال افزایش است و موجب شده افراد مردد، واکسن را نیز دریافت کنند.

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.19 معامله می‌شود. امروز شاخص قیمت تولید کننده ناحیه یورو (PPI) مطابق با پیش‌بینی‌ها 1.4% اعلام شد. جفت ارز GBPUSD حوالی 1.39 معامله می‌شود و آمار مبتلایان در انگلیس همچنان رو به کاهش است.

جفت ارز AUDUSD با رشد خوبی که داشت به محدوده 0.74 رسید. دلار استرالیا پس از تصمیمات بانک مرکزی این کشور مبنی بر حفظ کاهش خرید اوراق (علی‌رغم قرنطینه‌های اخیر و ریسک بهبودی)، رشد کرد.

نفت حوالی 71 دلار و طلا حوالی 1810 معامله می‌شوند. طلا به دلیل کاهش بازده اوراق کمی رشد کرد.

نوسانات در اتریوم پیش از بروز رسانی هارد فورک لندن افزایش یافتند. این بروز رسانی (EIP 1559) قرار است فردا انجام شود و به گفته تحلیل گران اتریوم می‌تواند رشد بیشتری را تجربه کند.

منبع: FxStreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟