مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتیمنت روزانه (27 جولای): نمایش طلا تا کجا ادامه دارد؟

نمایش طلا تا کجا ادامه دارد؟ افت دلار در خلال تنش آمریکا و چین.

دو موضوع اصلی که در این هفته مورد مناقشه بود در همین ابتدای هفته تکلیفش مشخص شد. طلا رکورد تاریخی خود را شکست و دلار در مقابل سایر ارزها افت کرد.
جو بازار بعد از اینکه چین اقدام آمریکا برای تعطیل کردن کنسولگری هیوستون را تلافی کرد، متشنج مانده است. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا خواستار تشکیل «اتحاد جدید دموکراسی‌ها» در مقابل «استبداد جدید» چین شد.
درهمین حال رشد نگرانی‌های اقتصادی به همراه افزایش ادامه دار آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، دلار آمریکا را تضعیف کرد. طبق داده های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، آمار جهانی مبتلایان تایید شده از مرز ۱۶.۰۵ میلیون نفر گذشت و در آمریکا نیز این آمار تا روز یکشنبه ۴۱۷۸۷۳۰ نفر بوده است.
علاوه بر این بن‌بست فعلی مذاکرات در مورد محرک مالی، کاهش ارزش دلار را تشدید کرده است. مارک میدو از کاخ سفید، اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که کاخ سفید و جمهوری خواهان سنا بر روی «کلیت»‌ لایحه کمک‌های مالی بعدی به توافق رسیده اند. وزیر خزانه‌داری، منوچین نیز گفت این بسته به جای مزایای بیکاری گسترده تنها ۷۰ درصد دستمزد را به افراد پرداخت می‌کند.
طلا: سرمایه‌گذاران یکبار دیگر پیرامون سنتی‌ترین دارایی امن جهان جمع شدند و باعث شدند که طلا بیشترین افزایش را در میان تمام دارایی‌های دیگر تجربه کند. طلا در بازار آسیا نزدیک به ۲ درصد رشد داشت تا با رسیدن به سطح ۱۹۴۴.۷۶ بالاترین سطح تاریخ خود را تجربه کند. نقره نیز به بالاترین سطح خود در ۵-۶ سال گذشته رسید و سطوح ۲۴.۲۵ را تجربه کرد.
در حالی که شاخص‌های سهام آسیا بی جهت و بلاتکلیف بودند، معاملات آتی S&P 500 از کنار دعواهای چین و آمریکا گذشت و از سطح ۳۲۰۰ بالاتر رفت.
جفت ارز EUR/USD به اوج‌های جدیدی دست یافت و بالاتر از ۱.۱۷۰۰ رسید. هم سقوط دلار و هم خوش‌بینی‌های یورو خصوصا در مورد آمار مربوط به PMI و صندوق احیای اقتصادی از جمله دلایل این صعود است.
جفت ارز GBP/USD نیز همچنان دستاوردهای خود را بالای ۱.۲۸۰۰ حفظ می‌کند و به نظر می‌رسد عدم قطعیت مذاکرات بریگزیت را نادیده می‌گیرد.
جفت ارز USD/JPY با کاهش ارزش دلار و افزایش قدرت ین به خاطر افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن مواجه شد. این امر باعث کاهش این جفت ارز تا سطوح ۱۰۵.۵۰ شود.
ارزهای کالا محور نیز روند افزایشی طلا، روند کاهش دلار و رشد مجدد S&P 500 را جشن گرفتند.
AUD/USD در میان اخبار خوشبینانه رئیس بانک مرکزی استرالیا و همینطور افزایش سود صنایع در چین، به سطح ۰.۷۱۵۰ بازگشت. USD/CAD نیز علی‌رغم کاهش قیمت نفت WTI به زیر ۱.۳۴۰۰ سقوط کرد

رمزارزها نیز حوادث را از نزدیک دنبال می‌کنند. بیت کوین به بالای ۱۰ هزار دلار صعود کرد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟