مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

عوامل تاثیر گذار بر سقوط ارزش دلار، ابهام درباره‌ی بهبود شرایط اقتصادی

در جلسه ی معاملاتی امروز صبح دلار با افت فاحشی معامله شد که با توجه به نزدیک شدن به جلسه ی فدرال رزرو در پایان هفته در بهبود شرایط اقتصادی آمریکا شک و شبهه ی بسیاری ایجاد کرد.

شاخص دلار با ۰.۵ درصد کاهش به سطح۹۳.۹۰۷ رسید که از ماه مه سال 2018 بی سابقه بود.

جفت ارز USD/JPY با ۰.۶ درصد کاهش به سطح ۱۰۵.۵۳ رسید که در ۴ ماه ماه اخیر بی سابقه بود. GBP/USD با ۰.۳ درصد افزایش به سطح ۱.۲۸۲۰ رسید در حالی که EUR/USD با افزایشی ۰.۵ درصدی خود را به سطح ۱.۱۷۰۸ رساند.

سقوط قیمت دلار چندین دلیل دارد: از جمله ادامه ی تنش ها با چین و انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر. هرچند که نگرانی اصلی از شیوع موج دوم کرونا ویروس و اینکه تا چه حد اقتصاد کشور می تواند بهبود پیدا کند تاثیر گذار است.

ایالات متحده گزارش داد که نخستین افزایش مدعیان بیکاری از ماه مارس را داشته است. این امر در نتیجه ی اعمال محدودیت های مجدد در بعضی ایالات های پر جمعیت رخ داده است.

بر اساس گزارش تحلیلگران بانک Danske افزایش داده ها به تاخیر روند بهبود اقتصاد این کشور در هفته های اخیر اشاره دارد. شاخص PMI نیز حاکی از بهبود اوضاع است هرچند که در مقایسه با همتای اروپایی خود همچنان دچار رکود است.

وزارت بازرگانی قرار است روز پنجشنبه اولین گزارش خود از تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه ی دوم سال را ارئه دهد. تحلیلگران ۳۴ درصد کاهش سالانه را در این سه ماه پیش بینی می کنند. گزارش سفارشات کالاهای بادوام در ماه ژوئن نیز در روز دوشنبه ارائه می شود.

بانک فدرال رزرو نیز این هفته نشستی خواهد داشت در حالی که انتظارات از حمایت دوباره ی از اقتصاد بیشتر و بیشتر می شود.

به نقل از مورتن لوند تحلیلگر اقتصادی مرحله ی اضطراری بحران کرونا به اتمام رسیده و اکنون به مرحله ی حمایت از بهبود شرایط اقتصادی رسیده ایم. بهبودی که چندین عضو فدرال رزرو اعلام کردند چندین سال طول خواهد کشید. بنابراین همان طور که یکی از اعضای هیئت مدیره ی بانک فدرال نیز گفت تمرکز سیاست های پولی از تثبیت به سمت مسکن تغییر خواهد کرد. این که چه تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد کانون اصلی گفتگوها در جلسه ی FOMC خواهد بود .

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟