بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سرمایه گذاران در حال ارزیابی بیانیه تیپرینگ بانک مرکزی آمریکا

سرمایه گذاران در حال ارزیابی بیانیه تیپرینگ بانک مرکزی آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 1 مهر (23 سپتامبر)

  • افت دلار پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا
  • ریسک‌‌های اورگرند
  • احتمال اعلام تیپرینگ توسط بانک مرکزی انگلیس

سرمایه گذاران در حال ارزیابی بیانیه تیپرینگ بانک مرکزی آمریکا هستند و بحران بدهی شرکت اورگرند همچنان زیر نظر است. در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا فضای بازار آرام به نظر می‌رسد.

نگرانی‌ها در مورد بدهی 83 میلیون دلاری شرکت اورگرند که موعد پرداخت آن امروز است موجب شده ریسک پذیری در بازار کاهش یابد و احتیاط در بازار غالب شود. روز گذشته بانک مرکزی چین (PBOC) 17 میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کرد. بازاراها همچنان امیدوار هستند چرا که این شرکت املاک مهلت 30 روزه‌ای برای پرداخت بدهی‌ها دارد.

به نظر پیشرفت در زمینه بسته زیرساختی 3.5 تریلیون دلاری چندان توجه سرمایه گذاران را جلب نکرد. روز گذشته بایدن با سیاست گذاران دموکرات جلسه‌ای برگزار کرده بود.

بازار سهام آسیا مختلط معامله شدند و توجه بازار معطوف به شرکت اورگرند است. شاخص‌های سهام چین و هنگ کنگ رشد اولیه خود را پس دادند. در همین حین دلار که پس از بیانیه هاوکیش بانک مرکزی رشد کرده بود کمی از رشد خود را پس داده است.

طلا که پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا افت کرده بود تلاش می‌کند بهبودی نسبی داشته باشد و فعلا حوالی 1765 دلار معامله می‌شود. نفت حوالی 72 دلار معامله می‌شود و توانسته رشد روز چهارشنبه را حفظ کند.

در بین ارزهای کشورهای G10، دلار استرالیا و دلار نیوزیلند ضعیف‌ترین عملکرد را داشتند. جفت ارز AUDUSD همچنان پایین‌تر از محدوده 0.7250 معامله می‌شود. پس از این که بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد طرح پیشنهادی سخت گیری وام دهی مسکن را اجرا خواهد کرد تا بتواند بازار مسکن دچار تورم را کنترل کند، جفت ارز NZDUSD رشد کرد و در حال حاضر بالاتر از محدوده 0.700 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY روند صعودی را ادامه می‌دهد اما همچنان پایین‌تر از محدوده 110 معامله می‌شود. جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.1700 معامله می‌شود. از جمله دلایل رشد این جفت ارز نظرات خوش‌بینانه سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا در مورد تورم بوده است. امروز داده‌های PMI تولیدی و خدماتی ناحیه یورو در کانون توجهات است.

جفت ارز GBPUSD به سمت محدوده 1.3650 در حرکت است. معامله گران خوش‌بین هستند که بانک مرکزی انگلیس (BOE) ممکن است در جلسه امروز اشاره‌ای به تیپرینگ داشته باشد. افزایش انتظارات تورمی انگلیس می‌تواند منجر شود بانک مرکزی این کشور عادی سازی‌ سیاست‌ها را آغاز کند. پس از جلسه هاوکیش بانک مرکزی آمریکا احتمال این موضوع نیز افزایش یافته است.

رمزارزها به ثبات رسیدند. بیت کوین حوالی 44 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟