بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

مورگان استنلی: سه کاتالیزور مهم در کاهش قیمت دلار

کاهش قیمت دلار تعجب آور نیست.

دلار آمریکا سرانجام درخشش خود را از دست می دهد. شاخص این ارز در بیستم ماه مارس به اوج خود رسید اما از آن زمان تا 24 جولای ۸ درصد کاهش داشته است. ایزا شالت از مورگان اسنتلی به شرح سه کاتالیزور اخیر که در کاهش قیمت دلار تاثیر داشته اند می پردازد. در صورت ادامه ی این روند، احتمال افزایش تورم و کاهش ارزش سهام نیز میرود.

نقل قول های کلیدی
1️⃣ اروپا و انگلیس وضعیت خوبی دارند و به همین ترتیب ارزهایشان نیز از ارزش خوبی برخوردار است. بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده هر دو از محرک مالی و ثبات نسبی در خصوص شیوع کرونا ویروس بهره می برند. اتحادیه ی اروپا برنامه ی محرک مالی خود را در ماه جولای به تصویب رساند. نوعی ادغام مالی که میتواند رشد اقتصادی منطقه و ارز رایج را تقویت کند. نکته ی دیگر اینکه با توجه به بازده بدهی دولت آمریکا که اکنون نزدیک به سطح کشور های توسعه یافته است ممکن است گرایش جهانی برای سرمایه گذاری در خزانه داری کاهش یابد که این امر فشار وارده بر دلار را دو چندان می کند.

2️⃣ عرضه ی پول ایالات متحده به طرز چشمگیری افزایش یافته است. کاهش نرخ پولی بانک فدرال و انبساط مالی آمریکا به دنبال همه گیری کرونا و انقباض اقتصادی ناشی از آن بی سابقه بوده است. انبساط سریع بدهی و کسری باعث کاهش ارزش دلار در طولانی مدت می شود و ممکن است به تورم نیز بیانجامد.

3️⃣ ساز و کار معاملاتی و تنش های سیاسی بی ثبات هستند. پس از ۵ سال پیشرفت، کسری حساب جاری ایالات متحده در حال افزایش است و می تواند تا سال آینده به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی نزدیک شود. در این بین، تنش های سیاسی فرا منطقه ای در حال افزایش است و نقش آمریکا به عنوان هدایت گر دنیای مدرن رنگ باخته است. این ساز وکار ممکن است بانک های مرکزی را به بازسازی منابع مالی خود، فروش دلار و خرید بالقوه ارز چین سوق دهد که این امر نیز میتواند به کاهش ارزش دلار کمک کند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟