بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۳ تا ۲۷ اسفند: نیاز طلا به تثبیت

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سنتیمنت بازار نشان می‌دهد که قیمت طلا پس از صعود به بالای ۲۰۰۰ دلار، باید تثبیت شود

صعود اخیر طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس تنها شروع یک حرکت بلندمدت بزرگ‌تر است، اگرچه این هفته احساسات تحلیلگران وال استریت ضعف کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان می‌دهد که در کوتاه مدت هیچ جهت‌گیری خاصی در میان تحلیلگران وجود ندارد. در عین حال، تمایلات صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که حرکت طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار نشانه‌هایی از اشباع خرید را در خود دارد و اگر طلا بخواهد به سطوح بالاتری برسد، باید کمی تثبیت شود.

  • فیلیپ استریبل، استراتزیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز می‌گوید: «شکی نیست که قیمت طلا در یک روند صعودی قرار دارد و قیمت بالاتر خواهد رفت. اما اکنون باید کمی تثبیت صورت گیرد. هیچکس نمی‌خواهد قیمت را دنبال کند و من نیز به دنبال خرید در حدود ۱۹۶۲ دلار در ازای هر اونس هستم.»

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این میان، هشت تحلیلگر یا ۴۴ درصد خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۳ تحلیلگر یا ۱۷ درصد موضع نزولی داشتند و هفت تحلیلگر یا ۳۹ درصد نیز بی‌طرف بودند.

در همین حال، از ۱۰۱۳ رای که در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد، ۶۳۴ نفر یا ۶۳ درصد خواهان افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۲۲۳ نفر یا ۲۲ درصد خواهان کاهش و ۱۵۶ نفر یا ۱۵ درصد نیز سوگیری خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۳ تا ۲۷ اسفند: نیاز طلا به تثبیت

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که اگرچه برای هفته آینده در مورد طلا بی‌طرف است، اما پیش از نشست سیاست‌گذاری پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، ریسک‌های صعودی فزاینده‌ای در مورد طلا می‌بیند.

مدن گفت که بازارها همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو در سال جاری شش بار نرخ بهره را افزایش دهد. با این حال، جنگ روسیه و اوکراین باعث ایجاد عدم اطمینان زیادی شده است و قیمت کامودیتی‌ها ریسک‌های تورم را افزایش می‌دهد. مدن اضافه کرد که هر اشاره‌ای مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده در مورد سیاست‌های پولی خود موضع تهاجمی کمتری اتخاذ خواهد کرد، می‌تواند برای طلا مفید باشد.

او گفت:« فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد، این یک امر مسلم است. اما شاید آنها به جای قیمت‌گذاری بازار که شش بار افزایش نرخ بهره را مد نظر دارد، چهار بار نرخ بهره را افزایش دهند.»

تورم بالا و وضعیت ناپایدار سیاسی و مالی در جهان از نظر تاریخی همواره از قیمت طلا حمایت کرده است. با این حال، جلسه فدرال در هفته آینده نیز می‌تواند نوساناتی در قیمت طلا ایجاد کند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که او نشست سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده را تماشا می‌کند و انتظار دارد که این نشست باعث ایجاد نوساناتی برای دلار آمریکا و به نوبه خود قیمت طلا شود.

سیزینسکی با نگاهی به نوسانات احتمالی، گفت که در هفته آینده نسبت به طلا صعودی است. او گفت: «به طور کلی، تورم همچنان بالاست و وضعیت سیاسی/مالی جهانی بی‌ثبات است، که از نظر تاریخی بادهای موافقی برای طلا بوده است.»

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که انتظار دارد درگیری های جاری در اروپای شرقی به حمایت از طلا برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر ادامه دهد.

او گفت: «جنگ در اوکراین تمام نشده است و اوضاع ممکن است قبل از بهتر شدن، بدتر شود»

با این حال، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که در مرحله فعلی تثبیت طلا شاهد کاهش قیمت‌ طلا باشیم.

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت که اهداف اولیه نزولی برای طلا در کوتاه مدت بین 1964.90 تا 1929.70 دلار است.
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس نیز گفت که او در هفته آینده منتظر کاهش قیمت طلا، به همراه کاهش شاخص‌های مومنتوم است.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟