مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت: همچنان صعودی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سنتیمنت صعودی همچنان پابرجاست

انتظار برای نوسان بازار سهام بر معاملات طلا غالب شده است، چرا که بانک‌های مرکزی با کمبود گزینه روبرو هستند

بر اساس نظرسنجی طلای کیتکو، غلی‌رغم افت مختصر قیمت طلا پیش از آخر هفته طولانی اخیر، سنتیمنت صعودی همچنان بر بازار طلا حاکم است و نوسانات بازار سهام باعث شده است که سرمایه‌گذاران یکبار دیگر به سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس خیره شوند.

در این هفته کوتاه معاملاتی، طلا توانست از سطح مقاومت کلیدی خود در ۱۹۷۵ دلار در هر اونس عبور کرده و معاملات آتی طلای comex برای ماه ژوئن در بالاترین سطح خود در ۱۹۸۵ دلار در هر اونس در روز چهارشنبه رسید اگرچه این افزایش قیمت بعدا کاهش یافت و طلا هفته را با افزایش حدود ۱.۲ درصدی به پایان رساند.

در این هفته از ۱۳ تحلیلگر وال استریت در مورد سوگیری آنها در مورد قیمت طلا در کوتاه مدت نظرسنجی شد که ۴۵ درصد انتظار افزایش قیمت را داشتند، ۳۱ درصد دیگر انتظار کاهش قیمت را داشتند و ۲۳ درصد نیز سوگیری خنثی اتخاذ کردند.

در مین استریت اما خوش‌بینی در مورد طلا موج می‌زد. از ۱۲۵۴ سرمایه‌گذار خرد شرکت کننده در نظرسنجی مین استریت، ۷۲ درصد خواهان افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۶ درصد منتظر کاهش قیمت طلا بودند و ۱۲ درصد نیز بی‌طرف بودند. نظرسنجی این هفته بالاترین مشارکت را از ۱۹ نوامبر رقم زد.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت: همچنان صعودی

بسیاری از تحلیلگران به پیشرفت تکنیکال طلا پس از عبور از سطح ۱۹۸۰ دلار در هر اونس اشاره کردند و اظهار داشتند که این نشانه علاقه شدید به این فلز است و همچنان قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز Forexlive.com به کیتکو نیوز گفت: « اعتقاد فزاینده‌ای به افزایش بلندمدت کامودیتی‌ها همراه با تضعیف ارزهای عمده وجود دارد. اگر طلا بتواند از سطح ۲۰۰۰ دلار عبور کند، الگوی سقف دو قلو باطل شده و فضای نامحدودی برای صعود طلا باقی می‌ماند.»
  • مایکل مور، بنیان‌گذار مور آنالیتیکس، گفت: « طلا چندین بریک‌اوت انجام داده است که این مساله به سنتیمنت صعودی کمک می‌کند.»

با این حال، تعطیلات اخیر برخی از تحلیلگران را در کوتاه مدت مردد کرده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار SIA Wealth Management گفت: «من در مورد طلا برای هفته آینده خنثی هستم. از نظر تکنیکال شاهد یک روند صعودی هستیم اما با تعطیلات زیاد در چند روز آینده ممکن است بازار به طور کلی آرام باشد. شاید اکنون زمان استراحت در نزدیکی سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس باشد.»

اما همه انتظار صعودی قیمت طلا را ندارند. برخی تحلیلگران معتقدند که سرمایه‌گذاران در کوتاه مدت به دنبال ذخیره سودهای خود خواهند بود. با این حال، حتی کسانی که انتظار کاهش قیمت در کوتاه مدت را دارند، مطمئن هستند که محیط کلی اقتصاد کلان از قیمت‌های بالاتر در آینده حمایت می‌کند.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که یکی از محرک‌های بلندمدت طلا بانک‌های مرکزی جهان هستند. تورم بالا آنها را در گوشه رینگ به دام انداخته است.

وی گفت:«ما ممکن است هفته آینده شاهد یک پولبک باشیم، اما قبل این پولبک سطحی و «گذرا» خواهد بود چرا که طلا دوباره به تورم بالا، کمبود گزینه در بانک‌های مرکزی و وضعیت رو به وخامت در اوکراین واکنش نشان داده و صعودی خواهد شد. آمار بالاتر تورم در ایالات متحده باعث می‌شود تا برخی از سرمایه‌گذاران فکر کنند که فدرال رزرو در واقع به روشی معنادار سیاست‌های انقباضی اتخاذ خواهد کرد. اما درواقع عقب‌نشینی نهایی فدرال رزرو منجر به صعود بیشتر طلا خواهد شد. ما قطعا طلا نمی‌فروشیم، بلکه به دنبال اضافه کردن هستیم.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟