بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 4 تا 8 بهمن: سنتیمنت صعودی در طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

بهبود احساسات پیرامون طلا، هدف کوتاه مدت ۱۸۵۰ دلار است

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح دو ماه اخیر باعث ایجاد احساسات صعودی قابل توجهی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد مین استریت شده است. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا در کوتاه مدت به ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران خود در بالاترین سطح از اواسط نوامبر است، زمانی که قیمت در سطوح فعلی بود. در همین حال، احساسات صعودی در میان تحلیلگران بازار نیز به بالاترین سطح از ماه مه ۲۰۱۸ رسید.

تحلیلگران می‌گویند که سرمایه گذاران بالاخره به تهدید فزاینده تورم توجه کرده‌اند و افزایش نوسانات در بازار و عدم اطمینان ژئوپولیتیک در مورد تنش‌ها میان ایالات متحده و روسیه به طلا فرصت افزایش داده است.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که از این میان، ۱۶ تحلیلگر یا ۸۹ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. همچنین ۲ تحلیلگر نظر نزولی بر روی طلا داشتند و هیچ تحلیلگری انتظار نوسان در قیمت طلا را نداشت.

در همین حال، از مجموع ۱۱۳۴ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۸۰۱ نفر یا ۷۱ درصد منتظر افزایش قیمت طلا بودند، ۱۹۷ نفر یا ۱۷ درصد منتظر نزول قیمت طلا و ۱۳۶ نفر یا ۱۲ درصد نیز نظر خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 4 تا 8 بهمن: سنتیمنت صعودی در طلا

نه تنها درصد سرمایه‌گذاران خردی که منتظر صعود طلا بودند به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بلکه مشارکت در این نظرسنجی نیز به بالاترین سطح از اواسط نوامبر رسیده است که این مساله نشان از احساسات صعودی پیرامون طلا دارد. این احساسات در حالی است که قیمت طلا هفته گذشته با حدود یک درصد افزایش به بالای ۱۸۳۰ دلار در هر اونس رسید.

اگرچه طلا از بالاترین سطح خود نسبت به اوایل هفته گذشته کاهش داشته است، اما بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که طلا در کوتاه مدت حمایت خوبی کسب کند.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که اگرچه احتمال تثبیت قیمت طلا در حوالی ۱۸۳۰ دلار در هر اونس وجود دارد، اما او همچنان به دنبال قیمت‌های بالاتر است.

او گفت:« با توجه به رفتار بازارهای سهام و اینکه طلا همچنان در برابر افزایش بازده واقعی مقاومت می‌کند، من فکر می‌کنم طلا می‌تواند سطح ۱۸۵۰ دلار را شکسته و به آزمایش سقف سال ۲۰۲۱ حرکت کند.»

برای بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین محرک طلا همچنان سیاست‌های پولی فدرال رزرو است که به نظر می‌رسد، هرروز تهاجمی‌تر می‌شود. با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند که انتظارات بازار کمی بیش از حد بالا است و بانک مرکزی ایالات متحده می‌تواند در نشست سیاست پولی هفته آینده این انتظارات را به عقب براند.

  • جان فنک، مدیرعامل گروه مشاوره فنک گفت:« بازارهای پولی که حرکت‌های فدرال رزرو را تحت نظر دارد، در حال حاضر ۴ بار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ را در نظر گرفته است. این موضوع چند روز پیش توسط جی پی مورگان و گلدمن ساکس نیز تکرار شد. ما مخالفیم، زیرا فدرال رزرو باید فراتر زا تورم را در نظر بگیرد. اگر در سال ۲۰۲۲ تنها ۲ یا ۳ بار افزایش نرخ بهره داشته باشیم، ممکن است طلا، نقره و سهام مرتبط رشد کنند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژانویه (۴ تا ۸ بهمن)

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که از نظر او سیاست‌های پولی فدرال رزرو همچنان برای طلا مثبت باقی می‌ماند.

او گفت:« حتی اگر تهاجمی‌ترین سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو اعلام شود، ترازنامه فدرال رزرو در پایان سال همچنان بیش از ۵۰ درصد بزرگتر از سال گذشته خواهد بود، در حالی که نرخ‌های بهره همچنان از نظر بازده واقعی منفی خواهند بود و تورم در بالاترین سطح از سال ۱۹۷۰ است. این وضعیت برای طلا صعودی است.»

البته همه تحلیلگران نسبت به طلا خوشبین نیستند. یکی از تحلیلگران گفت که اگرچه فدرال رزرو احتمالا از تورم عقب می‌ماند، اما نرخ‌های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت و این شرایط برای طلا مثبت نیست.

  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که همراه با تشدید سیاست‌های پولی در سراسر جهان، نمودار طلا از نظر تکنیکال شروع به تغییر در شاخص‌های مومنتوم کرده است.

او گفت: «من فکر می‌کنم که با وجود یک فدرال رزرو هاوکیش و افزایش احتمالی نرخ بهره توسط بانک کانادا، طلا می‌تواند کاهش پیدا کند. اگرچه اندیکاتور MACD همچنان صعودی است اما در اندیکاتور Slow Stochastic یک واگرایی نزولی بالقوه مشاهده می‌شود که می‌تواند منجر به چرخش حرکت طلا شود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟