بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۰ تا ۱۴ آبان: سنتیمنت منفی در وال استریت

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitcoوال استریت بر روی طلا نزولی است چرا که بازار از فدرال رزرو هاوکیش می‌ترسند

این هفته یک هفته پیچیده برای طلا خواهد بود. داده‌های اقتصادی متنوعی منتشر خواهد شد همچنین بیانیه هاوکیش بانک مرکزی کانادا مومنتوم را تا حدی از طلا دور کرد.

اونس جهانی طلا در هفته گذشته با حدود یک درصد کاهش به ۱۷۸۳ دلار به ازای هر اونس رسید. اکثر این کاهش در روز جمعه رخ داد، جایی که طلا ۲۰ دلار کاهش یافت.

بازارها در حال هضم کندی شدید اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه سوم هستند. همچنین معیار ترجیحی بانک مرکزی ایالات متحده برای تورم یعنی شاخص قیمت مصرف کننده PCE در ماه سپتامبر ۳.۶ درصد افزایش یافت. بانک کانادا نیز این در این هفته به شکلی غافلگیر کننده، برنامه QE  خود را پایان داد و شرط‌بندی‌ها برای افزایش نرخ بهره را جلوتر انداخت.

نتایج نظرسنجی طلای کیتکور نشان می‌دهد که از ۱۳ تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی، ۵۳.۸ درصد در هفته آینده بر روی طلا نزولی هستند، ۳۰.۸ درصد بی طرف و تنها ۱۵.۴ درصد خواهان افزایش ارزش طلا هستند.

در مین استریت نیز از ۷۴۵ سرمایه‌گذار خرد، ۶۰.۵ درصد بر روی طلا صعودی بودند، ۲۲.۵ درصد نزولی و ۱۷ درصد نیز خنثی بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۰ تا ۱۴ آبان: سنتیمنت منفی در وال استریت

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex به کیتکو گفت که قیمت گذاری در بازار نشان می‌دهد که بازار تصور می‌کند سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی زودتر و تهاجمی‌تر از حد انتظار خواهد بود.
    وی در ادامه گفت:« من خرسی هستم. چشم‌انداز تداوم قیمت‌گذاری مجدد سیاست‌های بانک مرکزی احتمالا بر روی طلا فشار وارد خواهد کرد. به نظر می‌رسد بازار می‌گوید بانک‌های مرکزی تشخیص می‌دهند که از منحنی تورم عقبتر هستند و به سرعت برای اصلاح این وضعیت حرکت خواهند کرد. آنها انتظار دارند از اوایل هفته آینده افزایش نرخ بهره در بریتانیا آغاز شود. طلا اخیرا سقف بالایی خود را آزمایش کرد. اما قبل از اتمام هفته به پایین‌ترین سطح هفته رسید. پیشرفت ماه اکتبر به نظر تمام شده است. هدف اولیه در هفته آینده ۱۷۶۸ دلار و سپس ۱۷۵۷ دلار خواهد بود.»

قوی‌تر شدن دلار آمریکا دلیل دیگری است که تحلیلگران را در کوتاه مدت نسبت به قیمت طلا تا این حد نزولی کرده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت:« من نسبت به دلار آمریکا در هفته آینده خوشبین هستم. با افزایش فشارهای تورمی، فکر می‌کنم فدرال رزرو باید در نشست هفته اینده خود لحن هاوکیش‌تری اتخاذ کند و تیپرینگ را به طور کامل اعلام کند یا راهنمایی قاطعی در این زمینه انجام دهد.»
    بیانیه فدرال رزرو که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است، رویداد مهمی خواهد بود که هفته آینده باید تماشا کرد. همچنین آمار اشتغال NFP نیز در روز جمعه در فهرست تحلیلگران قرار دارد.
    در این میان افرادی که در مورد طلا بی طرف هستند، معتقدند که قیمت‌ها با موفقیت از سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عبور نمی‌کند و در محدوده معاملاتی فعلی باقی خواهد ماند.
  • جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: «در نمودار روزانه، روند همچنان صعودی است اما در روز جمعه گاوها غیب شدند و باید به زودی قدرت خود را نشان دهند تا امیدها را زنده نگه دارند. این که قیمت در روز جمعه هفته را منفی تمام کرد، خرس‌ها را در اوایل هفته آینده در قدرت نگه می‌دارد.»
  • دارین نیوزوم، رئیس  Darin Newsom Analysis گفت:«در کوتاه مدت، طلا باید هدف ۱۷۶۰ دلار در هر اونس را که سطح حمایت بعدی است، حفظ کند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم اکتبر (10 تا 14 آبان)

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management نیز خاطر نشان کرد که روایت تورم و درک بازار از آن همچنان محرک کلیدی طلا در آینده است.
    دی گفت:« ما به این رفت و برگشت ادامه خواهیم داد تا زمانی که افراد بیشتری متوجه شوند که تورم پایدارتر از آنچه اعلام شده است، خواهد بود و افزایش قیمت‌های مصرف کننده، نه به دلیل اثرات پایه یا مشکلات زنجیره تامین، بلکه به دلیل مازاد پول ایجاد شده است. اولین عامل باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات خاص می‌شود اما دومی سطح کلی قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. سرمایه‌گذاران باید بسیار کور باشند تا مواجهه با کندی اقتصاد، تورم فزاینده و هرج و مرج در واشنگتن به خاطر بحران بدهی را نبینند. اما از آنجایی که سهام، املاک، اوراق قرضه، بیت کوین و آلت کوین‌ها در حال افزایش هستند، چه کسی به طلا نیاز دارد؟ آنها به زودی متوجه خواهند شد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟