مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته اول ژوئن: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

مبارزه با روند صعودی طلا بی‌معنی است

بر اساس نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، تحلیلگران وال استریت و معامله‌گران مین استریت همچنان اعتقاد به صعود طلا دارند.

البته این خوش‌بینی دلایلی نیز دارد. طلا در دوماه گذشته بیش از ۲۲۰ دلار افزایش یافته است و در هفته گذشته با حرکت به بالای ۱۹۰۰ دلار به ازای هر اونس، سقف افزایش خود را بالاتر برد. در زمان نوشتن این مقاله، معاملات آتی طلا برای ماه آگوست در قیمت ۱۸۹۸.۶۰ معامله می‌شود.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

در ادامه، تحلیلگران چشم به سطح ۱۹۵۰ دلار در هر اونس و بازگشت طلا به سقف تاریخی خود دارند.

  • آدام باتن، استراتژیست بازار فارکس لایو، به کیتکو گفت:« منطقی نیست با روند کنونی طلا مبارزه کنید.»

در این هفته ۱۴ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۵۷ درصد هفته آینده صعودی بودند، ۲۱.۵ درصد نزولی و ۲۱.۵ درصد مابقی خنثی بودند.

همچنین در میان سرمایه‌گذاران مین استریت، از ۱۲۳۶ سرمایه‌گذار خرد که در نظرسنجی شرکت کردند، ۶۷ درصد صعودی، ۱۷ درصد نزولی و ۱۶ درصد خنثی بودند.

Kitco Gold 20210530

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته اول ژوئن

در نظرسنجی هفته گذشته، وال استریت و مین استریت به دنبال افزایش قیمت طلا از ۱۹۰۰ دلار بودند که در روز چهارشنبه شاهد این رخداد بودیم و قیمت طلا به بالاترین سطح طی ۴.۵ ماه گذشته رسید.

تحلیلگران دلیل افزایش خوش‌بینی خود به طلا را، ضعف دلار، تورم بالا، نوسانات رمزارزها و روند صعودی فصلی عنوان کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت والش تریدینگ، جان وییر گفت:« طلا در این شرایط، یک دارایی امن و عالی محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد:« طلا به آرامی بالاتر خواهد رفت. اگر ترس تورمی وجود داشته باشد، طلا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت. چیزی که باید مراقب آن باشیم، دلار آمریکا است. اگر شاخص دلار به سمت ناحیه ۹۴-۹۳ حرکت کند، ادامه حرکت طلا سخت خواهد شد اما باقی ماندن شاخص دلار حوالی ۹۰، هم برای طلا و هم برای صادرات مناسب است.»

کرین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options LLC نیز گفت:« بسیاری از مردم با فدرال رزرو در زمینه تورم موقت موافق نیستند.»

وی در ادامه گفت:« تورم برای مدتی باقی خواهد ماند و این عامل اصلی برای حرکت طلا است. تنها کافی است به قیمت‌ها نگاه کنید. همچنین تصویب لایحه زیرساخت‌های بایدن، تقاضا را در بخش دولتی افزایش داده و منجر به منفجر شدن قیمت‌ها می‌شود. الوار، مس و فولاد از قبل رشد زیادی داشته‌اند.»

وی افزود:« کاهش شدید رمزارزها نیز به طلا کمک می‌کند. قطعا همبستگی‌هایی میان طلا و رمزارزها وجود دارد.»

با این حال، برخی از تحلیلگران متذکر شده‌اند که ممکن است طلا رشد بیش از حد داشته باشد و به زودی شاهد کاهش قیمت آن باشیم. ادریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت:« طلا ممکن است شاهد یک پولبک باشد، چرا که در سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰ دلار بدون پولبک رشد داشته است. وقتی چنین رشد سریعی ایجاد می‌شود، باید دید چه کسی خریدار است. اگر بانک‌ها بخواهند شروط بازل سه* را اعمال کنند، قطعا به قیمت حساس نیستند بلکه به زمان حساس هستند. بنابراین طلا می‌تواند تا چند هفته آینده همچنان به سمت بالا حرکت کند.»

قوی‌تر شدن دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا می‌تواند مانع اصلی برای رشد طلا باشد. مارک چندلر، مدیرعامل بانوکبورن گلوبال فارکس گفت:« به نظر می‌رسد که افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا، پس از آنکه طلا از ۱۹۰۰ دلار به ازای هر اونس فراتر رفت،‌ کمی از سرعت رشد آن را بگیرد. همچنین ممکن است دلار بتواند کمی رشد به خود ببیند.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول ژوئن

همچنین عده‌ای تصور می‌کنند طلا در قیمت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس، وارد محدوده اشباع خرید شده است و ممکن است منجر به ایجاد جریان‌های ذخیره سود شود. دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت: « من سرسختانه اعتقاد  دارم که قراردادهای آتی ماه اوت در کوتاه‌مدت وارد محدوده اشباع خرید شده است و در نمودار روزانه احتمالا وارد یک حرکت کاهشی می‌شویم. سطح حمایتی می‌تواند ۱۸۷۵.۴۰ دلار باشد. کاهش به زیر این سطح می‌تواند موج فروش کوتاه مدت را تقویت کند.»

  • بازل 3: در سال ۲۰۰۸ و پس از بحران مالی جهانی، مجموعه‌ای از بانک‌های دنیا اقدام به ایجاد توافق‌نامه‌ای کردند که در آن بانک‌های تجاری جهان را ملزم می‌کرد برای افزایش تاب‌آوری خود سطح بالاتری از سرمایه را نزد خود نگه دارند تا در صورت بروز یک بحران مالی دیگر، نیازی به حمایت دولت نداشته باشند. این توافقنامه قرار بود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ اجرایی شود اما تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ به تعویق افتاد و پس از آن یکبار دیگر تا اول ژانویه ۲۰۲۳ به تعویق افتاد.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟