مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته سوم مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا
نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 12 March)
چشم‌انداز طلا بهبود یافته است، چرا که تحلیلگران معتقدند طلا یک کف کوتاه‌مدت تشکیل داده است

بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو، به نظر می‌رسد تمایلات نزولی در بازار طلا با تغییراتی که آخر هفته بالای سطح ۱۷۰۰ دلار مشاهده کردیم، تغییر کند. چرا که تحلیلگران نشانه‌هایی از کف قیمتی را حداقل در کوتاه مدت مشاهده می‌کنند.

این هفته به نظر می‌رسد احساسات منفی در میان سرمایه‌گذاران خرد کم شده است چرا که قیمت طلا در پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته‌ی گذشته خود حمایت شد. در همین حال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا در میان تحلیلگران کمی متعادل شده است اما برتری گاو‌ها نسبت به خرس‌ها و بی‌طرف‌ها تنها یک رای است.

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته سوم مارس

این احساسات بلاتکلیف پس از یک هفته جالب توجه برای این فلز گرانبها در حالی رخ داده است که سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند تاثیر افزایش قیمت نفت و چک‌های ۱۴۰۰ دلاری که قبل از پایان ماه به آمریکایی‌ها پرداخت می‌شود و همچنین بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن را هضم کنند.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته دوم مارس: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که هزینه‌های محرک مالی اخیر همچنان منجر به حمایت بلندمدت از طلا خواهد شد. با این حال، دیگران خاطر نشان می‌کنند که این لایحه اخیر انتظارات برای رشد اقتصادی را افزایش داده و منجر به رشد بازارهای سهام و بازده اوراق قرضه خواهد شد.

  • کوین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options LLC می‌گوید:« ناامید کننده است که طلا پس از تصویب لایحه ۱.۹ تریلیون دلاری افزایش نیافت. اگر طلا نتواند در اثر این لایحه رشد کند، دیگر نمی دانم چه چیزی می‌تواند آن را بالا ببرد. طلا عالی به نظر نمی‌رسد و من هفته آینده در مورد طلا خنثی هستم. در حال حاضر، شما نمی‌خواهید روی طلا لانگ باشید (معامله خرید انجام دهید) اما از طرفی نمی‌خواهید این بازار را با تمام این نقدینگی که وارد آن می‌شود شورت کنید (معامله فروش انجام دهید).»

این هفته ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. از میان رای دهنده‌گان ۶ نفر یا ۳۸ درصد نظر به صعود طلا داشتند، اما در میان تحلیلگران نزولی و خنثی تساوی وجود داشت. هر دو طرف ۵ رای یا ۳۱ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

اما در میان سرمایه گذاران خرد مین استریت، ۱۶۱۱ نفر در نظرسنجی‌های آنلاین شرکت کردند. در این میان ۱۰۰۳ نفر یا ۶۲ درصد نظر به صعود طلا داشتند. ۳۶۴ نفر یا ۲۳ درصد گفتند که نزولی هستند و ۲۴۴ نفر یا ۱۵ درصد بی طرف بودند.

Kitco Gold

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته سوم مارس

نه تنها اکثریت قابل توجه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت بر روی طلا صعودی هستند، بلکه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پس از آنکه در نظرسنجی قبلی به کمترین تعداد سطح چند ساله اخیر سقوط کرده بود، به یکباره افزایش یافت.

تغییر در سنتیمنت طلا در حالی رخ داد که قیمت‌ها هفته را با یک افزایش نسبی به پایان رساندند، معاملات آتی طلا برای ماه آوریل در قیمت ۱۷۱۶.۸۰ دلار به ازای هر اونس بسته شد که نسبت به جمعه گذشته یک درصد رشد داشت.

اگرچه ممکن است موج فروش طلا هنوز به طور کامل پایان نیافته باشد، اما بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که نور را در انتهای تونل مشاهده می‌کنند.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که او هفته آینده نظر نزولی روی طلا دارد زیرا این بازار می‌تواند شاهد یک شکست سنگین دیگر باشد، با این حال وی گفت که فکر می‌کند قیمت طلا به کف سیکل خود نزدیک شده است.

وی گفت: «از جایی که اکنون هستیم، قبل از اینکه شاهد افزایش باشیم، ممکن است باز هم پایین‌تر برویم. اما حتی با طلایی که به نظر می‌رسد می‌خواهد پایین بیاید، من فروشنده نیستم.»

دی افزود در زمانی که نقدینگی زیادی به بازارهای مالی پمپاژ می‌شود، دشوار است که بر روی طلا خرسی باشید.

برای رفتن به صفحه تحلیل‌های هفتگی و روزانه بازار جهانی و فارکس کلیک کنید

  • آدام باتن، رسیس استراتژی ارز در فارکس لایو گفت که او در  مورد طلا صعودی است و این حقیقت را دوست دارد که طلا بتواند حمایت ۱۶۸۰ دلار خود را حفظ کند.

وی گفت: «بازار در حال یادگیری زندگی با نرخ‌های بازده بالاتر است و پیام فدرال رزرو در هفته آینده این خواهد بود که آنها بسیار صبور هستند.»

  • با این حال، دیگر تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که طلا آماده حرکت به سمت بالا است. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management اظهار داشت زمانی که همه انتظار دارند اقتصاد ایالات متحده سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها، از بحران کرونا بهبود یابد، برای طلا سخت خواهد بود که بتواند رشد کند.

وی گفت: «اگرچه من گمان می‌کنم که فدرال رزرو تلاش می‌کند که تورم را نادیده بگیرد  و بر بی اهمیت بودن آن تاکید کند و ممکن است با یکسری لفاظی، سعی در کاهش بازده و دلار داشته باشد. اما فکر نمی‌کند آنها مانند کاری که بانک مرکزی قصد انجام آن را دارد، آمادگی مداخله فعال در بازار را داشته باشند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟