بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 4 اسفند (23 فوریه)

  • رویدادهای ژئوپلیتیک همچنان در کانون توجهات

در نیمه دوم روز سه شنبه با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، تاثیر مثبت کاهش ترس‌ها از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بر سنتیمنت بازار از بین رفت. شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا در محدوده منفی بسته شدند و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا برای چهارمین روز پیاپی کاهش یافت. بازارها در ساعات اولیه روز چهارشنبه آرام دنبال می‌شوند و توجهات معطوف رویدادهای ژئوپلیتیک است. در تقویم اقتصادی امروز خبری از داده‌های بسیار مهم نیست.

در ساعات اولیه روز چهارشنبه، فضای بازار کمی بهبود یافته و معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا بین 0.15% تا 0.25% رشد داشتند. شاخص دلار در روز سه‌شنبه برای دومین روز پیاپی حوالی 96 به کار خود پایان داد. بوستیک، از بانک مرکزی آمریکا، بیان کرد مطمئن نیستند که تحریم‌ها علیه روسیه چه تأثیری بر فعالیتای اقتصادی خواهد داشت. بوستیک اضافه کرد: فدرال رزرو باید از سیاست‌های اضطراری خود خارج شود و می تواند بدون به خطر انداختن اشتغال این کار را انجام دهد. هر چند این اظهارات تاثیر چندانی در بازار نداشت.

جفت ارز NZDUSD در بالاترین سطح در یک ماه اخیر و بالاتر از محدوده 0.6770 معامله می‌شود. چشم انداز هاوکیش بانک مرکزی نیوزیلند دلیل رشد این جفت ارز بود. طبق انتظارات بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و نرخ بهره این کشور به 1% رسید. اور، رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، بیان کرد نمی توان افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را در آینده رد کرد.

علی‌رغم اظهارات هاوکیش هولزمن، عضو بانک مرکزی اروپا، جفت ارز EURUSD در محدوده کوچکی بالاتر از 1.13 معامله می‌شود. هولزمن بیان کرد بانک مرکزی اروپا می‌تواند یک بار در فصل تابستان و یک بار در اواخر سال 2022 نرخ بهره را افزایش دهد.

جفت ارز GBPUSD روز سه‌شنبه به محدوده 1.3540 رسید اما توانست برخی از افت خود را جبران کند در محدوده 1.3580 به کار خود خاتمه دهد. این جفت ارز امروز حوالی محدوده 1.36 نوسان می‌کند. امروز بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، گزارش سیاست‌های پولی این بانک را به پارلمان ارائه خواهد داد.

روز سه‌شنبه طلا به محدوده سقف قیمتی 1910 دلار رسید اما با کاهش جریانات دارایی‌های امن کاهش یافت. به نظر می‌رسد جفت XAUUSD حوالی محدوده 1900 دلار روند سایدی را در پیش گرفته است.

بیت کوین روز سه‌شنبه کمی رشد کرد اما همچنان پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز روند بهبودی در پیش گرفته و حوالی 2700 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟