بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

امیدها برای آتش‌ بس توقف رالی دلار را در پی داشت

امیدها برای آتش‌ بس توقف رالی دلار را در پی داشت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 12 اسفند (3 مارس)

  • امیدها برای آتش‌ بس توقف رالی دلار را در پی داشت

روز چهارشنبه و در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص دلار به بالاترین سطح از ژوئن سال 2020 رسید. با این حال گزارش‌ها از این که مذاکره‌کنندگان روسی به دنبال مذاکره درباره آتش‌بس با اوکراین هستند منجر به افزایش ریسک پذیری شد و تقاضا برای دلار کاهش یافت. انتظار می‌رود که نمایندگان در روز پنجشنبه با هم دیدار داشته باشند. جو بازار همچنان کمی خوش‌بینانه است. امروز داده‌های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای ناحیه یورو، مدعیان بیکاری آمریکا، شاخص PMI بخش تولیدی موسسه ISM منتشر خواهند شد. همچنین سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در کانون توجهات خواهد بود.

در اولین روز تستیفای خود، پاول تایید کرد که افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مارس مناسب خواهد بود. پاول نگرانی‌ها خود را در مورد چشم انداز تورم ابراز کرد و خاطرنشان کرد که تحریم‌های روسیه هیچ تأثیر مستقیمی بر اقتصاد ایالات متحده نخواهد داشت. پاول نگرانی‌های خود را در مورد چشم انداز تورم ابراز کرد و خاطر نشان کرد که تحریم‌های روسیه هیچ تأثیر مستقیمی بر اقتصاد ایالات متحده نخواهد داشت. پاول اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم که باید چند سری افزایش نرخ بهره داشته باشیم و اجازه دهیم ترازنامه کاهش یابد.”

در همین حال، حملات روسیه بامداد روز پنجشنبه ادامه داشت و نیروهای روسی شهر خرسون را تحت کنترل گرفتند. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، یک مقام از گروه جدایی طلب دونتسک بیان کرد اگر نیروهای اوکراینی تسلیم نشوند، نیروهای طرفدار روسیه ممکن است حملات هدفمندی را به ماریوپل انجام دهند.

شاخص دلار حوالی محدوده 97.50 نوسان می‌کند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که روز چهارشنبه رشد 10 درصدی داشته، 1.5% افت کرد و حوالی 1.85% نوسان می‌کند. نفت WTI از اوایل هفته 25% رشد کرده و بالاتر از محدوده 114 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD حوالی محدوده 1.110 نوسان می‌کند. روز چهارشنبه شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ناحیه یورو در ارزیابی سالانه از 5.1% به 5.8% رسید.

جفت ارز USDCAD در پایین‌ترین سطح از ماه ژانویه و در محدوده 1.260 معامله می‌شود. طبق انتظارات بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و نرخ بهره این کشور به 0.5% رسید. این بانک خاطرنشان کرد که در جلسات آتی نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

جفت ارز GBPUSD پس از این که پایین‌تر از محدوده 1.330 قرار گرفت، بازگشتی داشت و در محدوده مثبت به کار خود پایان داد. این جفت ارز امروز در محدوده 1.34 معامله می‌شود.

طلا پس از این که به محدوده 1950 دلار رسید، ریزش شدیدی در نیمه دوم روز گذشته داشت و بیش از 1% افت کرد. در حال حاضر جفت XAUUSD در محدوده 1920 معامله می‌شود.

بیت کوین توانست بالای 45 هزار دلار قرار بگیرد اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد و با بیش از 1% افت حوالی 43500 دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پس از این که محدوده 3 هزار دلار را لمس کرد، اکنون حوالی 2900 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟