مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا انتخابات آمریکا می تواند بزرگترین ریسکی باشد که بازار تا به حال به خود دیده است

انتخابات آمریکا

در سال 2020 ویروس کرونا ، به اندازه کافی ریسک برای بازار به وجود آورده بود اما انتخابات آمریکا می‌تواند به مراتب ریسک بزرگتری را به بازار منتقل کند.

بیشتر تحلیل گران معتقدند که انتخابات 2020 آمریکا می تواند ریسک زیادی را برای بازار به وجود آورد. علت این ریسک می‌تواند این موضوع باشد که احتمال می رود نتایج با تاخیر اعلام شود یا دو نامزد به نتیجه انتخابات اعتراض داشته باشند

چنین شرایطی ممکن است برای بازار سهام آمریکا و فارکس فاجعه به بار بیاورد.

سرمایه گذاران همیشه عوامل مختلفی که باعث می شود نتیجه انتخابات مورد اعتراض و مناقشه قرار بگیرد را زیر نظر دارند. بسیاری از افراد انتخابات سال 2000 را به یاد دارند که در آن برگه های رای در فلوریدا دارای مشکلاتی، از قبیل سوراخ هایی بود، که باعث شد این برگه های رای شمرده نشوند و پیروز انتخابات برای هفته ها مشخص نشد. چنین عواملی می تواند برای بازار فاجعه به بار آورد.

امسال هم ممکن است این اتفاق رخ دهد. حتی پیروزی قاطع هر یک از نامزدها هم می‌تواند باعث نوسانات شدید در بازار شود. چون هر دو نامزد، سیاست‌های مختلفی در مورد جنگ تجاری با چین، توزیع مجدد ثروت و قوانین مالیات را مطرح کرده‌اند.

بررسی بدترین سناریو انتخابات
اگر نتیجه انتخابات مورد اعتراض قرار بگیرد یا حتی نتیجه با تاخیر اعلام شود، باعث هرج و مرج شدیدی در بازار می‌شود. ممکن است این هرج و مرج‌ها، هفته‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد. در سال 2000 هم همین اتفاق رخ داد و شاخص‌های اقتصادی آمریکا با اصلاح شدیدی مواجه شدند و ممکن است امسال هم تاریخ تکرار شود.

با وجود ویروس کرونا و اختلافات سیاسی و اقتصادی دو حزب انتخاباتی، بازار بسیار هیجانی رفتار می‌کند و اگر پیروز انتخابات حتی با تاخیر اعلام شود ممکن است این هیجانات بیشتر خودشان را نشان دهند.

این بدترین سناریو ممکن برای انتخابات است، که البته با وجود تاخیری که با رای گیری پستی به وجود می‌آید ممکن است چندان دور از انتظار هم نباشد.

سرمایه گذاران تمام اتفاقات مربوط به 4 نوامبر را با دقت زیر نظر می‌گیرند. البته سال 2020 تا به اینجا به ما نشان داده است که باید برای هر اتفاق غیر منتظره‌ای، آمادگی کامل داشته باشیم.

منبع:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟