بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چگونه در زمان انتخابات آمریکا معامله کنیم؟

انتخابات آمریکاانتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۲۰ تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز و سهام خواهد داشت و بر قدرت نسبی دلار آمریکا تاثیر می‌گذارد. به صورت تاریخی محرک‌های ناشی از انتخابات، به خاطر عدم اطمینانی که ایجاد می‌کند، موجب افزایش نوسانات می‌شود.

چه بازارهایی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

در آستانه و حین انتخابات ممکن است با جابجایی انتظارات نسبت به جفت ارزها، شاخص‌های سهام و کامودیتی‌ها فرصت‌های معاملاتی مشخصی ایجاد شود. این بی‌ثباتی‌ها احتمالا تا ژانویه ۲۰۲۱ و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

  • فارکس: EUR/USD, USD/JPY, GBP/USD و سایر کراس‌های محبوب دلار آمریکا احتمالا تحت تاثیر سیاست خارجه آتی پیروز انتخابات قرار می‌گیرند.
  • شاخص‌های سهام: S&P 500، داوجونز و سایر شاخص‌های سهام آمریکا تحت تاثیر رویکرد پیروز انتخابات در تجارت بین الملل قرار خواهند گرفت.
  • کامودیتی‌ها: نفت، طلا و سایر کامودیتی‌های عمده در ۴ سال آتی تغییراتی مطابق با برنامه‌های اقتصادی پیروز انتخابات خواهند داشت.

چه انتظاری داریم؟

پیش از انتخابات

پیروزی ترامپ ممکن است باعث کاهش ارزش دلار شود؛ چرا که ترامپ از دلار ضعیف حمایت می‌کند تا صادرات را رقابتی‌تر کند. از طرف دیگر، کاهش مالیات و مقررات‌زدایی احتمالا ادامه خواهد داشت که به نوبه خود اقتصاد آمریکا را تقویت می‌کند.
پیروزی بایدن ممکن است تنش‌ها را در جنگ تجاری کاهش دهد و به نوبه خود دلار آمریکا را تقویت کند. از طرف دیگر، افزایش مالیات و مقررات بیشتر نیز ممکن است در پیش باشد.
با این حال باید بدانیم که ما در شرایط عادی زندگی نمی‌کنیم. کرونا به شدت بر فعالیت های اقتصادی تاثیر گذاشته است. ایالات متحده تا اکتبر ۲۰۲۰ بیش از ۹ میلیون مبتلا و ۲۲۰ هزار فوتی داشته است. افزایش بیشتر در موارد ابتلا به کرونا می‌تواند منجر به کاهش ارزش دلار و شاخص‌های سهام شود؛ از آن سو، کاهش موارد ابتلا نتیجه معکوس خواهد داشت.

پس از انتخابات

بروکرها و موسسات مالی تئوری چرخه انتخابات ریاست جمهوری را مد نظر قرار داده‌اند. این تئوری بر اساس چرخه چهارساله ریاست جمهوری، سعی در پیش‌بینی روند بازار سهام دارد. از نظر تاریخی در اولین سال رئیس جمهوری سهام عملکرد ضعیفی دارد. عملکرد سهام در سه سال پس از آن افزایش پیدا می‌کند؛ به طوری که در سال چهارم بهترین عملکرد را خواهد داشت. دلایل این امر بسیار متعدد است از کاهش عدم اطمینان گرفته تا تغییرات مثبت در سیاست‌ها.
بر اساس تحقیقات، دلار آمریکا در دوره ریاست جمهوری دموکرات‌ها قدرتمند شده است اما در دوره جمهوری‌خواهان کاهش یافته است.
این موضوع احتمالا به دلیل تاثیر سیاست‌های اقتصادی است که توسط دولت‌های مختلف پیش گرفته می‌شود. به عنوان مثال سیاست‌های دموکرات‌ها افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی بالا است (که دلار را تقویت می‌کند) و جمهوی‌خواهان طرفدار تورم پایین و افزایش اشتغال است. (که دلار را تضعیف می‌کند)

آمادگی برای معامله بر اساس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

معامله‌گران باید بر افزایش نوسانات دیده‌شده در کراس‌های دلار در بازار فارکس، شاخص‌های سهام آمریکا و کامودیتی‌هایی مانند نفت و طلا نظارت داشته باشند. همچنن باید ریسک معاملات خود را با ابزارهای پوشش ریسک کنترل کنند. برای پوشش ریسک می‌توانید از ابزاری مانند قرار دادن حد ضرر، استفاده از سیستم هشدار روی تلفن همراه و یا پیگیری اعلامیه‌ها و اخبار اقتصادی استفاده کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که در صورت پیروزی هر کدام از کاندیدا‌ها کدام بخش‌های بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، هر دو نامزد نگرانی‌هایی را در مورد غول‌های فناوری ابراز کرده‌اند و بایدن پیشنهاد افزایش مالیات بر این شرکت‌ها را داده است. همچنین انتخاب هرکدام از کاندیداها تاثیرات متفاوتی در بخش انرژی و بهداشت به جای خواهد گذاشت.

حرف آخر

در نهات، عدم اطمینان نسبت به نتیجه انتخابات، پیش‌بینی جهت حرکت بازار را دشوار کرده است. علاوه‌ بر این، اگرچه انتخابات به عنوان شاخصی برای اتفاقات بعدی در بازار عمل می‌کند، اما معامله‌گران باید تاثیر اقتصادی کرونا را نیز در نظر داشته باشند.
بهترین اقدام این است که بازارها را تحت نظر داشته باشید و از ابزارهای مدیریت ریسک برای معاملات خود استفاده کنید. شما می‌توانید در کانال و سایت ما آخرین تحلیل‌ها، اخبار و به روزرسانی‌ها درمورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا را را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: در صورت وقوع یک موج آبی در انتخابات ، چه معامله‌ای بکنیم؟

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟