بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: افت اخیر دلار ادامه‌دار نخواهد بود

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: افت اخیر دلار ادامه‌دار نخواهد بود

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 8 مرداد (30 ژوئیه)

بازار سهام چین/هنگ کنگ هفته را با افت 6 درصدی به پایان می‌رساند و دلار نیز در بین دیگر ارزها ضعیف شده است. احتمال می‌رود سیو سود توسط معامله گران بعد از جلسه FOMC از جمله دلایل برای روند اصلاحی دلار باشد و پیش‌بینی می‌شود روند صعودی دلار هنوز به پایان نرسیده باشد. داده‌های خوب ناحیه یورو (CPI روز گذشته و GDP امروز) احتمالا تاثیر کمی برای تغییر انتظارات بازده بانک مرکزی اروپا داشته باشند.

دلار آمریکا: افت به دلیل سیو سود

بازگشت بازار سهام چین در روز گذشته به معامله تدافعی ضربه‌ای وارد کرد چرا که اکثر دارایی‌های ریسکی پس از هفته‌ای آشفته اصلاح قیمتی به سمت بالا داشتند. در بازار فارکس سرمایه گذاران از فرصت استفاده کرده و معاملات خرید دلار خود را سیو سود کردند. ارزهایی مثل کرون نروژ و دلار نیوزیلند که اخیرا افت کرده بودند، کمی از افت خود را جبران کردند. در جلسه معاملاتی آسیا بازار سهام مجددا تحت فشار فروش قرار گرفتند و احتمالا شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ (CSI 300 Index)، شاخص بازارهای بورس شانگهای و بورس شنژن، و شاخص هنگ سنگ این هفته را با افت 6 درصدی به پایان خواهند رساند. معاملات آتی بازار سهام اروپا و آمریکا نیز سیگنال نزولی می‌دهند. دور جدید سنتیمنت ریسک گریزی امروز، هنوز نتوانسته سرمایه گذاران را متقاعد کنند که وارد معاملات تدافعی شوند و هنوز در دلار به عنوان دارایی امن شاهد افزایش تقاضا نیستیم. به نظر می‌رسد این موضوع تاییدی بر این مسئله باشد که لحن اضافه هاوکیش فد در روز چهارشنبه و چشم انداز کاهش خرید اوراق تا حد زیادی در دلار قیمت گذاری شده است.

اصلاح قیمتی اخیر دلار را نباید بیش از حد تفسیر کرد و یا نتیجه گرفت این اصلاح نشانه‌ای است که روند صعودی دلار به سقف خود رسیده است. حداقل فعلا پیش‌بینی نمی‌شود چنین باشد. داستان معاملات تورم عمدی (reflationary) فعلا مختلط پیش می‌رود و شواهد نشان می‌دهند سنتیمنت مرتبط به چین هنوز با نوساناتی همراه باشد چرا که نگرانی‌ها از سرکوب‌های نظارتی بیشتر پکن همچنان بسیاری از سرمایه گذاران را وحشت زده و عصبی کرده و موجب خروج سرمایه از دارایی‌ها بازارهای نوظهور شده است. این دو مورد برای دلار می‌توانند فاکتور مثبتی باشند. امروز در تقویم اقتصادی روز آرامی برای دلار داریم و شاخص PCE در کانون توجهات است. احتمالا سخنرانی امروز بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، تاثیری چندانی در بازار نخواهد داشت. شاخص دلار می‌تواند به محدوده 92 بازگردد و در همین محدوده‌ها حمایتی تشکیل دهد.

یورو: داده‌ها قوی اعلام شدند اما بانک مرکزی احتمالا تسیلم نمی‌شود

داده‌های تورمی روز گذشته آلمان و دیگر کشورهای ناحیه یورو بالاتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شدند و موجب شدند جفت ارز EURUSD به محدوده 1.1900 نزدیک شود. هر چند هنوز محدوده 1.19 شکسته نشده است. با این حال چارچوب سیاسی جدید بانک مرکزی اروپا و همچنین سخنان اخیر اعضای این بانک نشان دادند، بانک مرکزی در برابر افزایش تورم درجه تحمل زیادی خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 30 ژوئیه/ 8 مرداد

امروز داده‌های GDP فصل دوم کشورهای ناحیه یورو منتشر می‌شود. داده‌های کشور فرانسه کمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها (0.8%) اعلام شدند و عدد واقعی 0.9% منتشر شد. انتظار می‌رود داده GDP آلمان حوالی 2% اعلام شود (این داده 1.5% اعلام شد.) و GDP ناحیه یورو حوالی 1.5% اعلام شود (این داده 2% اعلام شد). به طور کلی بازگشت ناحیه یورو از رکود نباید تغییری در انتظارات بانک مرکزی و یورو ایجاد کند. سرنوشت کوتاه مدت جفت ارز EURUSD به دلار و اقتصاد جهانی گره خورده است. نشانه‌های جدید از بازار آسیا نشان می‌دهد که جفت ارز EURUSD خیلی سخت می‌تواند محدوده 1.1900 را بشکند.

پوند: بهترین عملکرد

به نظر می‌رسد پوند در بین ارزهای G10 با بهترین عملکرد هفته را به پایان برساند. از جمعه هفته گذشته پوند در برابر دلار تقریبا 1.4% افزایش یافته است. به نظر می‌رسد فعالان بازار قبل از جلسه هفته آینده بانک مرکزی انگلیس در حال وارد شدن به معاملات خرید هستند. همچنین کاهش آمار مبتلایان علی‌رغم برداشتن محدودیت‌ها نیز می‌تواند یکی از دلایل رشد پوند باشد. همانطور که در مورد یورو گفتیم، به نظر حرکت GBPUSD نیز به عملکرد دلار بستگی دارد و به نظر این جفت ارز هم هنوز بعید است بتواند محدوده 1.400 را بشکند.

دلار نیوزیلند: بازگشت به روال عادی

این هفته جفت ارز NZDUSD پس از تست محدوده 0.69، قدم‌هایی برای عبور از محدوده 0.700 برداشت. البته سرکوب‌های نظارتی چین و وخیم شدن سنتیمنت در منطقه موجب شده هنوز ریسک‌های نزولی کوتاه مدت وجود داشته باشند. البته به نظر می‌رسد این مساله تاثیر بیشتری بر دلار استرالیا داشته و این ارز علی‌رغم داده قوی CPI و تضعیف دلار، در بین کشورهای G10 عملکرد بدتری داشته است. پس از برطرف شدن آشفتگی‌های بازار هنوز معتقدیم ارزهایی که توسط لحن هاوکیش بانک‌های مرکزی پشتیبانی می‌شوند، می‌توانند عملکرد بهتری در ادامه سال داشته باشند. داده اشتغال هفته آینده برای بانک مرکزی نیوزیلند بسیار مهم خواهد بود چرا که مشخص می‌کند این بانک در ماه اوت نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا خیر.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟